نژادبهرام: شهرداری پول خرید زمین پادگان‌ها را ندارد ناچار پروانه ساخت می‌دهد

تسنیم نوشت: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: اگر قرار است پادگان‌ها از شهر خارج شوند و در آنها ساخت و ساز صورت گیرد، شرایط دشواری ایجاد می‌شود؛این وضعیت خیلی بد است و معتقدم با این شرایط پادگان‌ها جای خودشان باقی بمانند بهتر است.

زهرا نژادبهرام درباره ساخت‌وساز در پادگان‌هایی که تملک می‌شوند، اظهار کرد: مبنای خروج پادگان‌ها قانون است؛ انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که اگر نسبت به این قانون مسئله دارند، اصلاحاتی درباره آن انجام دهند.

وی ادامه داد: مصوبه خروج پادگان‌ها در دهه 80 تعیین شد و یکی از جدی‌ترین دلایل تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، خطرات احتمالی وجود پادگان‌ها در شهرها بود زیرا در پادگان‌ها ادوات نظامی وجود دارد اما برای خروج از شهر زمین و مکان جایگزینی ندارند. این در حالی است که قانون صراحتا اعلام کرده که ارزش زمین به صورت تفکیک نشده، 35 درصد ارزش کاربری مسکونی تفکیک  شده و همجوار املاک موضوع خریداری یا توافق، منظور شود تا آنها نیز بتوانند از این طریق پادگان دیگری برای خود ایجاد کنند.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره اینکه شهرداری به دلیل اینکه پول خرید زمین را ندارد اجازه ساخت‌وساز می‌دهد، به پادگان 06 ارتش اشاره کرد و گفت: شهر تهران دارای طرح تفصیلی است که همه مکان‌های آن پهنه‌بندی شده؛ بر این اساس پادگان 06 نیز در پهنه S یعنی «تجاری» قرار گرفته است. طبق طرح تفصیلی باید به 50 هکتار زمین این پادگان مجوز تجاری داده می‌شد و برای یک میلیون و 800 متر مربع توافق اولیه صورت گرفته بود اما مدیریت شهری سابق با انجام مذاکراتی آن را به یک میلیون و 200 متر مربع کاهش داد. در مدیریت شهری فعلی نیز مذاکراتی انجام شد و میزان ساخت و ساز در زمین پادگان را به 600 هزار متر مربع تقلیل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است پادگان‌ها از شهر خارج شوند و در آنها ساخت و ساز صورت گیرد، شرایط دشواری ایجاد می‌شود ولی عملا این اتفاق افتاده است زیرا شهرداری امکان خریداری زمین‌ها را ندارد و پادگان‌ها نیز می‌گویند اگر می‌خواهید از شهر خارج شویم که قانون نیز آن را تعیین کرده باید پول آن را بپردازید بنابراین شهرداری چاره‌ای ندارد جز اینکه امکان ساخت وساز بدهد چراکه در غیر این صورت باید پول آن را بپردازد.

نژادبهرام ادامه داد: این وضعیت خیلی بد است و من هم معتقدم با این شرایط پادگان‌ها جای خودشان باقی بمانند بهتر است زیرا می‌توان از آنها برای مدیریت بحران استفاده کرد اما قانون، دغدغه خطرآفرینی آن‌ها را برای شهر را مدنظر داشته است.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =