افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان چهارمحال و بختیاری

طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۲۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،دکتر شیرانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، آمار جدید بیماری کرونا در استان در هشتمین روز تیرماه سال ۹۹ را به شرح زیر عنوان کرد:

 طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۲۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۲ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹  که در  مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

 هم اکنون ۶۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد  ۴۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.


 خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته، مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان ۴۵ نفر می باشد.

 هم اکنون ۱۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

 رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

 یکی از ساده ترین، عملی ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد. 

 با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

  چهارمحال و بختیاری اولین استانی است که به صورت رسمی با راه اندازی پویش استفاده همگانی از ماسک در راستای نهادینه کردن این فرهنگ و کنترل میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ گام برداشته است.

 یکی از اشتباهات رایگان افراد در استفاده از ماسک، پایین آوردن آن حین صحبت می باشد در صورتی که این امر بر خلاف موازین بهداشتی است و استفاده از ماسک حین صحبت، عطسه و سرفه برای جلوگیری از انتشار کروناویروس ضروری است.

  مردم باید با کسانی که بر خلاف توصیه های مکرر نسبت به ضرورت استفاده از ماسک بی توجه هستند و به ساحت سلامت و بهداشتی و حریم سلامت دیگرتان بی احترامی می کنند قاطعانه برخورد و از هم صحبتی و ارائه خدمات به این افراد خودداری کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =