نماینده شهرکرد:مجلس یازدهم به مقوله اقتصاد تمرکز جدی دارد

ایرنا نوشت : نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی در جامعه گفت: مجلس یازدهم بر حوزه اقتصاد و تلاش برای رفع مشکلات این بخش تمرکز جدی دارد.

احمد راستینه شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مقام معظم رهبری برای تلاش در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی به مجلس یازدهم تاکید فرموده‌اند.
راستینه، به تزریق یک میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه آشکار و پنهان در حوزه اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته ۲۸۰ هزار میلیارد ریال یارانه آشکار به کالاهای اساسی اختصاص یافت اما قیمت آن‌ها کنترل نشد و متاسفانه قیمت کالاهای بهره‌مند از ارزهای دولتی گران‌تر هم شده‌اند.
وی یادآور شد: هم‌اینک سرمایه‌ها به سمت بخش غیرمولد هدایت شده و مردم در حوزه تولید حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند و سود را در طلا، سکه، ارز و زمین جستجو می‌کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام نشدن فعالیت‌های ساختاری در حوزه فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه امروز در کنار لجام‌گسیختگی اقتصادی به افسارگسیختگی فرهنگی نیز مبتلا شده‌ایم که این موضوع به خانواده آسیب جدی وارد می‌کند.
وی گفت: به ‌همین منظور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح جامع خانواده و جمعیت را در اولویت نخست قرار داده است تا کرامت و عزت خانه‌داری، همسری و مادری مورد توجه قرار گیرد.
راستینه، رفع اختلاف‌ها، تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و رفع محرومیت‌ها را ضروری اعلام و تاکید کرد: در این راستا از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بهره‌مندی از پتانسیل‌های درونی کشور استفاده خواهد شد.
وی، با اشاره به تلاش برای توجه جدی به مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: شهرداری شهرکرد باید علاوه بر استفاده از تمامی ظرفیت خود برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، اجرای طرح‌های مشارکتی را در دستور کار خود قرار دهد.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداری شهرکرد طرح بازیافت مرکز چهارمحال و بختیاری را پس از ۱۵ سال از زمان صدور مجوز با ظرفیت روزانه ۲۹۰ تن زباله فعال و اجرایی کند.
راستینه، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان مرکز چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری اظهار داشت: شهرداری می‌تواند در این بخش طرح‌های و پروژه‌های مناسبی را تعریف و اجرایی کند.
وی با اشاره به وحدت نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق منافع عمومی استان ذره‌ای اختلاف بین نمایندگان وجود ندارد.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تسریع در روند توسعه چهارمحال و بختیاری مذاکراتی با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به‌منظور سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است.
وی افزود: تعریف زنجیره ارزش، بازریابی و فروش تولیدات بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری در دستور کار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
راستینه تصریح کرد: توسعه نیروی انسانی در چهارمحال و بختیاری باید براساس آمایش سرزمین باشد.
گفتنی است،  در این نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری و شهردار شهرکرد دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای تسریع در روند توسعه مرکز استان ارائه کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =