۰ نفر
۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
بلیط چارتر را بیشتر بشناسید

اگر حتی یک بار برای خرید بلیط هواپیما اقدام کرده باشید، نام بلیط چارتر را شنیده اید. بلیط های وسوسه انگیزی که با قیمت ارزان و اقتصادی خود، مشتاقان سفر را بیشتر از پیش ترغیب به سفر می کنند. در بین عموم مردم بلیط چارتر به معنی بلیط هواپیما ارزان می باشد.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از پروازها به صورت چارتر انجام می گیرد. با این که بلیط چارتر برای بسیاری از افراد نامی آشناست اما ممکن است هنوز برخی از مسافران  اطلاعات دقیقی درباره این نوع بلیط و ویژگی آن نداشته باشند. اگر قصد خرید بلیط چارتر دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بلیط چارتر، نامی آشنا برای مسافران هوایی

در صنعت هواپیمایی بلیط هواپیما بر دو نوع سیستمی و چارتر به مسافران عرضه می شود. منظور از  بلیط چارتر، بلیط هایی هستند که توسط شرکت های هواپیمایی به صورت مستقیم عرضه نمی شوند. بلکه شرکت های واسطه مانند یک آژانس هواپیمایی یا دفاتر گردشگری تمامی یا بخشی از صندلی های هواپیما را در مسیری مشخص پیش خرید و اجاره می کنند.

سپس در فرصت مناسب اقدام به فروش بلیط هواپیما به صورت چارتر می نمایند. قیمت بلیط چارتر برخلاف بلیط سیستمی توسط چارتر کننده تعیین می شود. معمولا چارتر کننده ها سعی می کنند در مسیرها و بازه زمانی پرطرفدار پروازی را چارتر کنند.

به طور مثال بلیط تهران- کیش، بلیط تهران – مشهد و بلیط تهران- استانبول در زمره پرفروش ترین بلیط های پروازی می باشد. از همین رو چارتر کننده ها در این مسیرها اقدام به چارتر کردن پرواز ها در مدت معین می کنند.

چرا شرکت ها بلیط هواپیما را چارتر می کنند؟

شاید برای بعضی از مسافران سوال باشد که چرا آژانس های مسافرتی با این که قیمت بلیط چارتر ارزانتر از سیستمی ارائه می شود، اقدام به چارتر کردن می کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که درست است در اکثر مواقع بلیط های چارتر به نسبت بلیط سیستمی از قیمت پایین تری برخوردارند،

اما این خود مزیتی است که موجب می شود تمامی صندلی های هواپیما به سرعت پُر شوند. از همین رو سود حاصل از فروش تمام صندلی ها برخلاف قیمت پایین بلیط ها قابل توجه و راضی کننده است. بلیط لحظه آخری یکی دیگر از انواع بلیط هواپیما می باشد.

رایگان، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: "به نظر می‌رسد راهکاری که از طریق آن می‌توان جلوی افزایش نرخ قیمتها آن هم بصورت غیرمنطقی را گرفت این است که قیمت بلیط هواپیما به تمام مقصدها باید مشخص باشد. از این رو بلیط های چارتر باید طبق استانداردها قیمت گذاری شوند."

اگر تا لحظات آخر مانده به پرواز هنوز صندلی هواپیمایی خالی مانده باشد، چارتر کننده اقدام به تخفیفات ویژه می کند و قیمت را تا حدی پایین می آورد که بتواند بلیط را به فروش برساند. به این بلیط ها بلیط لحظه آخری گفته می شود.  

برای برخی از مسافران سوال است که آیا شرکت های چاتر کننده قیمت بلیط هواپیما را خودشان تعیین می کنند و ممکن است گران تر از حد معمول باشد؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در این باره می گوید: "قیمت بلیط هواپیما باید به صورت مشخص و واضح نمایش داده و اعلام شود و در این صورت است که سازمان تعزیرات می‌تواند با متخلفان و سودجویان برخورد کند. قیمت های بلیط باید طبق اصول و استانداردهای تعیین شده باشد."

آیا برای تمامی مسیرها بلیط چارتری عرضه می شود؟

به طور کلی بلیط چارتر برای مسیرهای پرتردد و پر طرفدار وجود دارد. در پروازهای داخلی بلیط چارتر مشهد، بلیط چارتر اهواز و بلیط چارتر کیش وجود دارد. در پروازهای خارجی بلیط چارتر استانبول پر طرفدارترین مسیر پرواز خارجی می باشد.

آیا بلیط چارتر قابل استرداد است؟

یکی از خصوصیات اصلی بلیط های چارتر غیر قابل کنسل و استرداد بودن آن است. معمولا بلیط های سیستمی قابلیت استرداد دارند و هزینه آن به مسافر بازپس داده می شود. اما اگر بلیط چارتر خریداری کرده باشید، در صورت پشیمان شدن از سفر نمی توانید بعد از کنسلی مبلغ بلیط را بازپس بگیرید.

بنابراین در هنگام رزرو بلیط چارتر از سفر خود مطمئن باشید البته به تازگی در بعضی ایرلاین ها این امکان وجود دارد که بتوان بلیط چارتر را نیز کنسل و مبلغ آن را مسترد کرد ولی به طور عمومی این بلیط ها غیر قابل استردادند. برای کسب اطلاعات بیشترمی توانید مطلب"درچهار فصل چارتر سفر کنید" را که در همین باره نوشته شده است، مطالعه کنید و با اطلاعات کاملتری برای خرید بلیط هواپیما اقدام نمایید.

بلیط چارتر معتبر را از کجا بخریم؟

برای خرید بلیط چارتر هواپیما بهتر است به آژانس ها و سایت های معتبر فروش بلیط مراجعه کنید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از سایت های مطمئن بلیط رزرو کنید. در زمینه ارائه بلیط هواپیما سایت هایی مانند تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط جز معتبرترین سایت ها به شمار می رود.

با خرید بلیط هواپیما از تیک بان می توانید از خرید بلیط چارتر خود اطمینان داشته باشید. چرا که تیک بان با همکاری 900 ایرلاین داخلی و خارجی معتبر و با استفاده از تیم پشتیبانی قوی و تمام وقت به تمامی سوالات و ابهامات شما پاسخ می دهد.  برای مراجعه به این سایت کافی است کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com/  را جستجو نمایید. بلیط های خود را با تیک بان تیک بزنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404675