بانک اطلاعاتی جامع خانه‌های خالی در کشور وجود ندارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه تاکنون بانک اطلاعاتی جامعی برای خانه‌های خالی از سوی دولت طراحی نشده است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه : محمد رشیدی ،  یکی از وظایف جدی وزارت راه و شهرسازی را تهیه بانک اطلاعاتی خانه‌های خالی دانست و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون بانک اطلاعاتی جامعی برای خانه‌های خالی نه در این دولت و نه در دولت‌های گذشته از سوی دست‌اندرکاران وزارت راه طراحی نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت طراحی این بانک اطلاعاتی وزارت راه می‌تواند با مراجعه به این سامانه مالکان خانه‌های خالی  و را اعلام و براساس آن  مالیات وضع کند گفت: در صورت عدم طراحی بانک جامع اطلاعاتی مالکان خانه‌های خالی مسئولان هیچگاه توانایی شناسایی تعداد دقیق خانه‌ها را ندارند.

وی از طرح مجلس برای ساماندهی بازار اجاره‌بها و قیمت مسکن خبر داد و افزود:  جلساتی درباره وضعیت مسکن بحث و تبادل نظر شده و پیش نویس طرحی 2 فوریتی برای کنترل و ساماندهی بازار و قیمت مسکن تدوین شده است.

رشیدی با بیان اینکه قیمت مسکن افزایش سرسام آوری داشته است افزود: قرار است با این طرح قیمت مسکن مدیریت و کنترل شود و راهکارهایی برای تولید مسکن مطرح و در اختیار نهادهای مربوطه قرار گیرد و امیدواریم این طرح مثمربه ثمر واقع شود.

وی از ضرورت اخذ مالیات از مالکان خانه‌های خالی صحبت کرد و گفت: باید از منازل خانه‌های خالی مالیات گرفته شود امروزه وضعیت بازار مسکن و به‌خصوص اجاره‌بها قابل تحمل نیست و  نمایندگان مجلس و به‌ویژه اعضای کمیسیون عمران برنامه‌هایی را در اولویت قرار داده‌اند و کمیسیون عمران و شهرسازی موضوع خانه‌های خالی را با وزیر راه و شهرسازی به صورت جدی بررسی کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون خرید مسکن برای مردم به رویا تبدیل شده است. و باید حل مشکلات مسکن مردم به طور جدی در مجلس و دولت در دستورکار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در دولت و مجلس راهکاری برای ارائه بسته‌های حمایتی و تسهیلات ارزان‌قیمت به مردم ارائه شود گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم فرصت کافی برای تهیه مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد داشتند، اما این فرصت‌ها از دست رفته و امروز که به ماه‌های پایانی دولت دوازدهم نزدیک می‌شویم از وام برای مستأجران صحبت می‌شود.

 رشیدی با بیان اینکه باید به مسائلی مانند حاشیه‌نشینی، زمین خواری، کوه‌خواری رسیدگی شود بیان کرد: مباحثی همچون خودرو و مسکن باید به صورت جدی در مجلس پیگیری شود زیرا تا چه زمانی به مردم باید به بهانه حمایت از تولید داخلی خودرو گران و بی‌کیفیت تحویل داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه برخی سیاست‌های درست دولت نهم و دهم در دولت آقای روحانی متاسفانه رها شد گفت: مسکن مهر، پروژه خانه‌دار شدن قشر متوسط و رو به پایین جامعه بود که وزیر پیشین راه و شهرسازی آن را روش مناسبی نمی‌دانست و ادامه نداد؛ در صورتی که طی این هفت سال فرصت‌ها از دست رفت و اگر روند ساخت مسکن مهر ادامه می‌یافت، اکنون مردم خانه‌دار شده بودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =