رئیس کل دادگستری همدان: پرونده‌های قضایی که یک سال از زمان ثبت آنها گذشته باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: مدیران قضائی برای رفع اطاله دادرسی در حداقل زمان ممکن و بر اساس برنامه‌های تنظیم شده، پرونده‌هایی که یک سال از زمان ثبت آنها گذشته را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه، مختومه کردن پرونده‌های معوقه را از برنامه‌های حوزه قضائی استان همدان دانست و تاکید کرد: پرونده‌های قضایی معوقه در دادگستری همدان هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری استان که در جلسه بررسی و بازخوانی قانون کاهش مجازات حبس تعزیری سخن می گفت خاطرنشان کرد: مجموعه‌های قضایی باید در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی وارد میدان شوند.

دکتر عدالتخواه با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و با اشاره به روایات نقل شده در خصوص جایگاه نیت خالص و قصد قربت در زندگی و امر خطیر قضاوت نیز گفت: بی تردید اعمال و رفتار بدون نیت پاک موجب خسارت می‌شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضائیه، سه موضوع تکریم ارباب رجوع، رونق تولید و مبارزه با فساد داخل و خارج از مجموعه را از محورهای اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های قضائی برشمرد و تصریح کرد: مجموعه های قضائی باید با تحول اساسی به جای انفعال در برابر مسائل به صورت فعال در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و امنیتی حضور پیدا کنند.

رئیس دستگاه قضایی استان همدان حساسیت در قبال منابع طبیعی و حفظ محیط زیست را مورد تأکید قرار داد و در خطاب به دادستان‌های شهرستان‌های استان عنوان کرد: باید مراقبت لازم انجام شود تا افراد سوءاستفاده گر و سودجو در غفلت  ضابطین و ادارات مربوطه به حقوق عامه تعدی نکنند.

دکتر عدالت خواه در ادامه به مسئله با اهمیت پرهیز از تصمیمات متأثر از احساسات و عواطف پرداخت و تصریح کرد: باید در زمان رسیدگی به پرونده‌ها به اطلاعات و مستندات مرتبط با پرونده رسیدگی کرد.

وی همچنین از رؤسای دادگستری شهرستان‌ها خواست به وضعیت محکومین مالی توجه ویژه داشته باشند و تلاش لازم برای تعیین تکلیف و آزادی را آنان انجام دهند.

عدالت خواه به مسئله رعایت صرفه جویی در هزینه‌ها و پرهیز از مخارج غیرضروری که بر بیت المال تحمیل می‌شود هم  اشاره کرد و گفت: تمام مسئولان در قبال کمترین هزینه‌های مصرفی در برابر مردم و بیت المال مسئول اند و در شرایط خاص کشور هیچ عذری برای هزینه‌ها و مصارف غیرضروری  پذیرفته نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =