عدم تناسب فضاهای فرهنگی لرستان با سرانه جمعیتی

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جریان بازدید از پروژه بازسازی تالار شهید آوینی خرم آباد، گفت: جمعیت در استان و به خصوص در مرکز استان در حال افزایش است و لذا اماکن فرهنگی و هنری نیز بایدبه تناسب این افزایش، رشد داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، محمود ثمینی گفت:در شرایط کنونی که تخصیص اعتبارات به سختی صورت می پذیرد اقدامات عمرانی بسیار خوبی توسط این اداره کل صورت پذیرفته و نیاز است تلاشها در این خصوص بیشتر شود.

وی تاکید کرد: از آنجا که جمعیت استان و به خصوص مرکز استان در حال افزایش است اماکن فرهنگی و هنری نیز باید به تناسب این افزایش، رشد داشته باشند و علی رغم تلاشهای انجام شده تناسب خوبی در این زمینه در استان وجود ندارد.

ثمینی ادامه داد:به هر میزان مراکز فرهنگی و هنری در استان افزایش یابد، آسیب های اجتماعی و بزهکاری کاهش می یابد و لازم است فعالیت های فرهنگی و هنری به مناطق حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته شهرهای استان سوق داده شده تا اقشار مختلف بتوانند از آثار آن بهره‌مند شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: فرمانداران می بایست به فعالیت های فرهنگی نگاه ویژه ای داشته و از ظرفیت شهرداری ها در راستای افزایش سطح برنامه های این حوزه استفاده کنند.

وی سپس با اشاره به کیفیت مطلوب فعالیت های فرهنگی و هنری صورت گرفته در فضای مجازی طی چند ماه گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا، ابراز داشت: در این زمینه نیازمند تغییر سبک زندگی و بسیاری از عادات گذشته هستیم و بر همین اساس باید سطح آگاهی فرهنگی مردم را نسبت به این تغییرات، بالا برد.

در بخش دیگری از این نشست فرماندار خرم آباد با اشاره به ظرفیت غنی لرستان در زمینه فرهنگی و هنری، گفت: شاکله اصلی توسعه فرهنگ است و خوشبختانه در دوره ی جدید مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فعالیت ها و برنامه های متنوع و موثری به اجرا در آمده و ما از تمام این فعالیت ها حمایت می کنیم.

طولابی اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی استان و شهرستان از پروژه های عمرانی این حوزه در مرکز خرم آباد حمایت می کنیم و تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبارات عمرانی صرف خواهیم کرد.

در پایان این دیدار احمد حسین فتایی، مدیر کل ضمن تشکر از حضور دلگرم کننده معاون استاندار لرستان و فرماندار خرم آباد، گفت: علاوه بر پروژه های عمرانی شهرستان های استان، دو پروژه ی مهم در مرکز استان وجود دارد که نیازمند حمایت ویژه ی مسئولین استانی و اختصاص اعتبارات لازم است تا فضای تخصصی فرهنگی و هنری استان ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: آغاز به کار پروژه تالار مرکزی خرم آباد شامل سه سالن ۸۰۰- ۴۰۰ و ۲۰۰ نفره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تاکنون فقط بیست درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با پیگیری های صورت گرفته و قول مساعد استاندار لرستان و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرارشده امسال در ردیف بودجه های استانی قرار بگیرد و در این خصوص نیازمند حمایت بیشتر مسئولین استان هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: پروژه ساخت هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد، دیگر پروژه مهم هنری در مرکز استان است که ۶۰ درصد پیشرفت داشته و نیازمند اعتبارات جدید است تا با بهره برداری از آن زمینه ارتقاء آموزش های هنری فراهم آید.

فتایی در پایان خاطر نشان ساخت: بنا بر ارزیابی صورت پذیرفته توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در طی سه ماهه گذشته در زمینه برگزاری و اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی، لرستان در بین استانهای غرب کشور در صدر قرار گرفته که نتیجه تلاش مجموعه همکاران است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =