بسترهای حضور فعال‌تر زنان در جامعه باید در استان فارس فراهم شود

استاندار فارس با بیان اینکه زنان و بانوان در جامعه ما بسیار باارزش و توانمند هستند اما به دلیل عدم بسترسازی مناسب آنچنان که باید از توانمندی آنان استفاده نشده است، گفت: این بسترسازی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش آنلاین از شیراز : عنایت‌الله رحیمی ظهر امروز در نشست تخصصی بانوان مدیر استان فارس با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه توسعه یافته و توسعه پایدار نیازمند یک حرکت همه جانبه هستیم، اظهار داشت: هر جامعه‌ای که از نیروی انسانی آموزش دیده استفاده بیشتری کند، رفاه و تعالی بیشتری را تجربه می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه توجه به انسان می‌تواند ما را به سمت توسعه پایدار سوق دهد، گفت: در جامعه برای رسیدن به این امر باید الگوهایی را تعریف کرد که در جامعه ما الگوهای خوبی وجود دارد و تنها باید این موارد را به روزرسانی کرد و با توجه به آنان به نقش‌آفرینی در جامعه پرداخت. 

رحیمی با بیان اینکه الگوهای بزرگی مانند حضرت زهرا و زینب (س) در فرهنگ اعتقادی و ملی داریم، افزود: پیروی از این بزرگان می‌تواند ما را به سمت و سوی تکامل و تعالی در جامعه سوق دهد چرا که این بزرگان در بخش‌های مختلف زندگی دارای راه و روش خاص بوده‌اند. 

وی با بیان اینکه زنان و بانوان در جامعه ما بسیار باارزش و توانمند هستند اما به دلیل عدم بسترسازی مناسب آنچنان که باید از توانمندی آنان استفاده نشده است، بیان کرد: این بسترسازی‌ها باید در دستور کار قرار گیرد. 

استاندار فارس با اشاره به بسترسازی فرهنگی و نیاز به آن عنوان کرد: مقبولیت زنان در جامعه و چگونگی این حضور  باید تشریح شود و بانوان بدانند که به چه شکل حضوری موثر با رعایت الزامات دینی و عقیدتی داشته باشد. 

رحیمی با بیان اینکه بستر حقوقی حضور بانوان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اندیشمندان باید در این زمینه‌ها کار کنند و باید این بستر حقوقی فراهم شود در واقع زمینه‌اش از نیروهای فکری و تحقق آن به دست نمایندگان مجلس باشد. 

وی با بیان اینکه زمینه‌های اجتماعی این حضور باید در سطح جامعه بروز داشته باشد، خاطرنشان کرد: زنان در برهه‌های مختلف زمانی نشان دادند که نقش تاثیرگذاری دارند که از جمله آنها می‌توان به دفاع مقدس و بیماری کرونا اشاره کرد باید  بسترهای اجتماعی این حضور در قالب آموزش و تشکل‌های مختلف فراهم شود. 

استاندار فارس افزود: این تشکل‌ها می‌توانند درخواست‌های بانوان را قانونمند و مسالمت‌آمیز به سمت حاکمیت سوق دهند تا نقش بیشتری برای بانوان تعریف شود. 

رحیمی با اشاره به نقش زنان در اقتصاد گفت: نخستین سطح حضور زنان در اقتصاد، اداره امور مالی خانواده است و برای حضور بیشتر زنان در اقتصاد نیازمند این هستیم که قوانین را به سمت حمایت از فعالیت بانوان ببریم. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =