استاندار همدان از عزم جدی دولت برای آزادسازی معادن در همدان خبر داد

استاندار همدان گفت: برخی از معادن به افرادی واگذار شده که آن را حبس کرده و بدون استفاده برای نسل‌های بعدی خود نگه داشته‌اند که عزم ما برای آزادسازی این سرمایه‌ها جدی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی در شورای معادن همدان گفت: معادن جزو سرمایه های استان است و باید به نحو شایسته و بهینه از آنها بهره برداری و نگهداری شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از معادن استان به افرادی واگذار شده که سالهاست این سرمایه ها را بلوکه کرده و نمی گذارند این ثروت عمومی نصیب مردم شود.

استاندار همدان با انتقاد از نحوه واگذاری برخی معادن در سالیان قبل تاکید کرد: برای پس گرفتن معادن و خلع ید دانه درشت های این بخش به پشتوانه قانون بسیار مصمم هستیم.

شاهرخی از پالایش و ارزیابی واحدهای معدنی استان خبر داد و تصریح کرد: در سال جهش تولید باید به سمت بهره برداری بهینه، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از این سرمایه ها برویم.

استاندار همدان با بیان اینکه بعضی از معادن در اثر نداشتن اهلیت و صلاحیت حرفه ای متقاضیان به حالت معلق مانده افزود: این واحدها نیز به سرمایه گذاران جدیدی واگذار می شود تا مردم از مواهب آن بهره مند شوند.

وی از معادن به عنوان منشا تولید و اشتغال یاد کرد و گفت: حذف سودجویان و افراد نالایق از بخش معدن و سهیم شدن مردم در این سرمایه ها موجب رونق کسب و کار این منطقه می شود.

لازم به ذکر است در استان همدان ۲۸۳ معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که از ۶۷ نوع ماده معدنی کشور ۳۰ نوع آن در معادن همدان استخراج و فرآوری می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =