آذربایجان‌غربی در بحرانی‌ترین شرایط کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از وضعیت بحرانی استان بدلیل شرایط بیماری کرونا خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده در گفت‌وگویی در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: هم‌اکنون ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز ، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

وی ادامه داد:تعداد بیماران بستری در ICU ، بیماران وصل به ونتیلاتور و موارد فوتی افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲۲ بیمار با سندرم حاد تنفسی در کل استان داریم که این تعداد بسیار قابل توجه است و پیش بینی می کنیم که هفته آینده وضعیت بدتر شود ضمن اینکه بی‌تفاوتی و ساده‌انگاری نسبت به کرونا باعث افزایش بیماری می شود.

آقازاده با اشاره به اینکه، با افزایش بستری‌ها توان کاری همکاران ما کاهش می یابد، خاطر نشان کرد: هنوز واکسن این بیماری در مرحله تحقیقاتی است و به فاز استفاده بالینی و انسانی نرسیده است.

وی گفت: بعضی از افراد برخی تستهای سرولوژیک را تبلیغ می کنند و حتی با ادارات برای انجام این تست‌ها قرارداد می بندند که هیچکدام مورد تایید نیست، داروی ضد کرونا صحت ندارد و تبلیغ هر نوع داروی گیاهی و غیره ، سودجویی است.

وی افزود: رعایت موازین بهداشتی ، شستن دستها با آب و صابون ، خود مراقبتی ، فاصله گذاری های اجتماعی ، ماسک زدن را جدی بگیریم و  از حضور از تجمعات اعم از مراسم عروسی و مجالس ترحیم خودداری کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =