بدرقه سیروس گرجستانی به آرامگاه ابدی با حضور هنرمندان

سیروس گرجستانی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون امروز ۱۴ تیر ماه در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرای تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری سیروس گرجستانی هنرمندانی چون فاطمه گودرزی، ابوالفضل پورعرب و افسانه بایگان حضور پیدا کرده‌اند. 

سیروس گرجستانی بازیگر سریال‌های خاطره‌انگیزی چون «شهریار»، «متهم گریخت» و «زن بابا» پنجشنبه ۱۲ تیر ماه از دنیا رفت. او به دلیل سکته قلبی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. 

در این باره بیشتر بخوانیدسیروس گرجستانی درگذشت

مراسم تشییع پیکر گرجستانی نیز به مانند بزرگانی چون محمدعلی کشاورز تحت تاثیر شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در این مراسم حاضران به زدن ماسک توصیه می‌شوند و آن‌ها که ماسک ندارند، ماسک دریافت می‌کنند. 

بازیگر «آدم برفی» در قطعه هنرمندان بهشت زهرا کنار آرامگاه منوچهر حامدی به خاک سپرده می‌شود. 

این مطلب را ببینیدخانه ابدی سیروس گرجستانی کنار آرامگاه منوچهر حامدی

ابوالفضل پورعرب و خداحافظی با دوست قدیمی

در این مراسم کامران ملکی عضو هیات مدیره خانه سینما در آغاز به فیلم‌هایی که پس از درگذشت گرجستانی در فضای مجازی می‌چرخید، اشاره کرد: «بعد از درگذشت ایشان با دیدن فیلم‌های بازی‌هایش در فضای مجازی همزمان که داشتیم به آثار بزرگ، ارزشمند و طنز او می‌خندیدم، چشمان‌مان پراشک بود و گریه می‌کردیم. او گریه کردن با لبخند را به ما آموخت. همانطور که در زندگی‌اش سعی کرد لبخند بر لب همه مردم بیاید و با تمام وجود تلاش می‌کرد در شرایط بسیار اسف‌بار که همه مردم دچار مشکلاتی بودند، لبخند را به سهم خود بر لبان مردم بنشاند تا قدری از اندوه آنان، کاسته شود.»

ابوالفضل پورعرب هم همین حرف را می‌زند. او که برای خداحافظی با دوست قدیمی‌اش آمده است، در توصیف او می‌گوید: «او تمام عمر تاوان داد، برای دیدن لبخند شما؛ با شما گریست و با شما خندید. خیلی سخت است در کنار دوست و رفیق سالیان دراز و خفته بر زمین، از او تعریف کنم. آنچه من باید تعریف کنم را شما دیده اید»

فاطمه گودرزی و صحبت از طرف خانواده گرجستانی

فاطمه گودرزی که از دوستان خانوادگی سیروس گرجستانی است، در این مراسم حضور دارد.  او می‌گوید:«از طرف خانواده آقای گرجستانی از مردم تشکر می‌کنم. فکر نمی‌کردم روزی بر سر مزار سیروس گرجستانی بایستم و درباره ایشان صحبت کنم. سیاوش (پسر سیروس گرجستانی) از من خواست که صحبت کنم. افتخار می‌کنم که در آخرین کار با او همبازی بودم. سعادت داشتم که کنار ایشان بازی کنم. سیروس گرجستانی عاشق خانواده و همسرش بود. همیشه در پشت‌صحنه از عشق به همسر و دخترانش می‌گفت. خیلی سخت است درباره مرد بزرگی چون او صحبت کنم. ما در کار آخر ۴۰ روز با هم کار کردیم و در هر لوکیشنی شاهد استقبال مردم از ایشان بودیم

افسانه بایگان: تا وقتی هستیم، قدر یکدیگر را بدانیم

افسانه بایگان هم در مراسم وداع با پیکر سیروس گرجستانی جملات کوتاهی بر زبان آورد. او از هنرمندی گفت که ذره ذره جایش را در دل مردم ایران باز کرد: «سیروس گرجستانی از هنرمندان افتاده و عارف مسلک بود. سال‌های سال با هنرش در دل مردم این سرزمین جا باز کرد و لبخندها بر لبشان نشاند. این داستان تکراری است، پس تا وقتی هستیم، قدر یکدیگر را بدانیم.»

سیاوش گرجستانی فرزند مرحوم سیروس گرجستانی هم درباره پدرش صحبت کرد. او درباره یکی از عادت‌های پدرش چنین گفت: «او همیشه شعرهایی که برایش ارسال می‌شد را روی آیینه می‌نوشت. آخرین شعر این بود «آنچه از سر گذشت، شد سرگذشت‌. حیف بی دقت گذشت اما گذشت. تا دو روزی خواستم فکری کنم. بر در خانه نوشتند درگذشت».

سینماگران از سیروس گرجستانی گفته‌اند

واکنش رامبد جوان به درگذشت سیروس گرجستانی

روایت ایرج راد از اعتماد به نفس خاص سیروس گرجستانی

مریم امیرجلالی، داغدارِ سیروس گرجستانی شد

خاطره شیرین مهران غفوریان از همکاری با سیروس گرجستانی

خاطره بازیگر «نون خ» از همکاری با سیروس گرجستانی

عکس‌ها: ایسنا

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامران AU ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 3
    پس علی صادقی کجاست؟؟؟؟؟
    • شایان IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      3 1
      چون از هاشم آقا دل خوشی نداشت نیومده به معصومه هم اجازه حضور نداده
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    11 1
    این همه ازدحام ،در این شرایط، خیلی عزیزانشون را در سکوت بدرقه کردن تا دیگران سالم بمانند
  • DE ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    4 5
    اینهائی که تنگ دل هم می روند به خانه فرد درگذشته و یا تشییع و خاکسپاری ، اصلا عقل توی کله دارند که هریک نفر که کرونا میگیرد ، 10 نفر دیگر را مبتلا می کند ؟ آخر این دوستی خاله خرسه که بعد از فوت یک نفر گُل می کند جز خودنمائی و بی احتیاطی چه معنائی دارد؟؟
    • RO ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      1 2
      تشییع جنازه میت و شرکت در مراسم خاکسپاری و ترحیم درگذشته مستحب مؤکد است و بسیار به آن سفارش شده است و ثواب بی شمار دارد. نباید مشغله کاری یا گرفتاری شخصی و یا بیم از سرایت بیماری کرونا و امثالهم و یا کاهلی باعث شود از این سنت حسنه فاصله بگیریم! مرکب مرگ شتری است که در خانه هر کسی می خوابد و بزرگ و کوچک و پیر و جوان و ثروتمند و فقیر و شاه و رعیت نمی شناسد.