پایان همکاری آرون گروپس با شرکت طلای آرون در ایران

فعالیت در مشاغلی که نیاز به سرمایه گذاری دارد ابتدا به حمایت همه جانبه نیاز دارد تا محیطی فراهم شود که سرمایه گذار و مشتریان بتوانند بازدهی فعالیت خود را افزایش داده، سود حاصله وارد چرخه اقتصادی شود و در نهایت نیز به توسعه آن فعالیت منجر شود. فعالیت در حوزه طلا از گذشته، سرمایه گذاری سودآوری محسوب می شده که البته نیازمند فراهم بودن بسترهای مناسب است تا بقای فعالیت سرمایه گذار تضمین شود.

از جمله این سرمایه گذاران می توان به شرکت آرون گروپس اشاره کرد که تا چندی پیش با شرکت طلای آرون (آرون دریک رخشان) در ایران همکاری داشت اما اکنون اعلام کرده به فعالیت خود در ایران خاتمه داده است. در این خصوص، فرزاد وجیهی، مدیر عامل شرکت آرون گروپس، توضیحاتی داده که در ادامه ان را می خوانید.

علی رغم فعالیت های مشترک با طلای آرون، بسترهای لازم برای ادامه فعالیت میسر نشد که در نهایت منجر به قطع همکاری با این شرکت شد. با توجه به تحریم های اعمال شده بر کشورمان، موانع زیادی برای ادامه همکاری پیش آمد. محدودیت حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در ایران نیز، ادامه شرایط قطع همکاری را رقم زد. همچنین، با توجه به انجام فعالیت های آرون گروپس و سرمایه گذاری آن در عرصه جهانی و لزوم تبعیت از قوانین بین المللی، ادامه فعالیت در ایران مغایر با چنین قوانینی است که این عامل نیز امکان ادامه همکاری در ایران را منتفی ساخته است.

از این پس تمامی ارتباط ها، تعاملات و همکاری های آرون گروپس با طلای آرون (شرکت آرون دریک رخشان) پایان یافته تلقی می شود و شرکت آرون گروپس و طلای آرون صرفا یک تشابه اسمی است و بر اساس صحبت های انجام شده، در صورت رضایت طلای آرون، این شرکت از این نام استفاده نخواهد کرد. لذا، همکاری با شرکت آرون دریک رخشان، به عنوان نمایندگی سابق آرون گروپس، که به منظور تحویل و یا دریافت فیزیکی طلا پس از ثبت سفارش خرید یا فروش در شرکت آرون گروپس همکاری می کرد، به طور کامل ملغی اعلام می شود.

آرون گروپس ارزآوری زیادی برای ایران داشت و سرمایه گذاران زیادی را به بازار ایران وارد کرد ولی متاسفانه هیچ گونه حمایتی برای ادامه کار صورت نگرفت. آرون گروپس به غیر از ارز آوری، باعث ممانعت از خروج ارز از کشور شد. بسیاری از ایرانیان در بازارهای مالی خارجی مثل بورس و فارکس در حال معامله بودند، اما زمانی که آرون گروپس فعالیتش را شروع و خدمات خود را به ایرانیان عرضه کرد، ۷۰ درصد این عزیزان، دیگر در بازار خارجی فعالیت نکردند و عملا سرمایه خود را از کشور خارج نکردند تا در بازار طلای ایران سرمایه گذاری کنند.

یکی دیگر از مشکلات فعالیت در بازار ایران، متاسفانه علی رغم پیشرفت دنیا و حتی ایران، عدم وجود قوانین مستقیم و صریح برای فعالیت در بازارهای مالی است که این موضوع باعث ایجاد ابهام و در نتیجه توسعه نیافتن این حرفه و به وجود آمدن موانع زیادی برای ادامه مسیر سرمایه گذاران شده است.

تیم حقوقی آرون گروپس از همان ابتدای کار با بررسی هایی که انجام داد، با هیچ متنی در کتاب قانون کشور مبنی بر غیرقانونی بودن معاملات آنلاین طلا مواجه نشد. قطعا برای شروع هر فعالیتی ابتدا باید مجوز آن را دریافت کرد، اما صرفا هر صحبتی که در این خصوص مطرح شده کاملا سلیقه ای بیان شده است. در دنیایی به سر می بریم که مردم کوچکترین نیازشان را به ویژه در شرایط فعلی شیوع کرونا از طریق اینترنت، استارتاپ ها و در مجموع، از طریق فضای مجازی تأمین می کنند.

در خصوص سودآور بودن معامعلات طلا و بورس، مطمئنا معاملات طلا پرسودتر است. موفقیت ها و شکست ها در سراسر دنیا واقعیت بازارهای مالی و سرمایه هستند. اگر فردی این واقعیت را پذیرفت، پس از آموزش باید وارد این بازار شود و بسیار پرمنفعت تر از بورس خواهد بود. در بورس وارد بازاری می شویم که امکان دسترسی فیزیکی به کالای مبادله شده وجود ندارد اما در بازار معاملات طلا، این کالای ارزشمند را می توان به صورت فیزیکی به دست آورد و نسبت به حفظ ارزش آن با گذشت زمان اطمینان داشت.

آرون گروپس طرح های زیادی در دست انجام دارد که انشاالله به نوبت افتتاح و اعلام خواهد شد. مانند آرون تی وی، آرون اینوستمنت، آرون چارت، آرون ایکس چینج، آرون آنلاین بانک، آرون واتر، آرون تراول و غیره که البته اجازه دهید همه موارد را نگوییم و به مرور شاهد معرفی همه آنها باشید.

از آنجا که آرون گروپس همواره خود را متعهد به مشتریان می داند، در هفته گذشته و از زمان اعلام لغو تمام همکاری ها در ایران، تسویه حساب های مالی با همه مشتریان به صورت کامل انجام شد و همه عزیزان هر میزان وجهی را که نزد شرکت آرون گروپس در ایران امانت داشتند، به طور کامل دریافت کردند.

و در پایان ضروری است که بار دیگر اعلام کنیم، از این پس شرکت آرون گروپس هیچ گونه نمایندگی، دفتر، شعبه و فعالیتی در ایران ندارد و فعالیت های طلای آرون (آرون دریک رخشان) تحت هیچ عنوانی به شرکت آرون گروپس مرتبط نیست. همه فعالیت های آرون گروپس خارج از کشور و در دفاتری مانند لندن و استانبول انجام می گیرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406750