اعتبار برای تکمیل ساختمان نیمه‌تمام دانشکده فنی دختران شیراز اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های عمرانی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت قرار دارد، گفت: یکی از این طرح‌ها تکمیل ساختمان نیمه تمام دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز است.

به گزارش خبرآنلاین از فارس: محمود رضایی امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای الزهرا(س) و شهید باهنر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساختمان جدیدالاحداث دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا(س) دختران شیراز پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد دارد و استانداری نیز با تخصیص اعتبار حمایت‌های لازم را در تکمیل آن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه فاز نخست دانشکده فنی دختران شیراز در مساحتی با زیربنای هشت هزار مترمربع ساخته شده است، بیان کرد: پیمانکار قبلی برکنار شده و با آغاز فعالیت پیمانکار جدید امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد افتتاح آن و برطرف شدن مشکلات موجود این دانشکده در بخش فضاهای آموزشی و خوابگاهی باشیم.

معاون استاندار فارس گفت: دانشکده فنی وحرفه‌ای دختران شیراز یک مجموعه رو به رشد است که آموزش در آن به صورت فنی و مهارتی است و این خود سبب می‌شود تا دانشجویان با میزان تسلط بالا از اینجا فارغ التحصیل شده و براحتی جذب بازار کار شوند.

رضایی با اشاره به بازدید خود از دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز نیز تصریح کرد: در این مجموعه آموزشی نیز به عنوان مرکز اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس طرح‌های عمرانی از جمله ساخت مجموعه بزرگ فرهنگی و مذهبی در دست ساخت بوده و مراحل پایانی را سپری کند که به لحاظ معماری گنبد نیز به نوعی کم‌نظیر است.

 معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به ساخت خوابگاه شماره پنج دانشکده فنی شهید باهنر شیراز نیز گفت: ساخت خوابگاه برای رفاه دانشجویان یک ضرورت است که استانداری نیز حمایت‌های لازم را برای تسریع در ساخت آن انجام میدهد.

وی در مورد مرکز رشد این دانشکده نیز بیان کرد: با افتتاح این طرح که قرار است در نیمه نخست  امسال انجام شود، به نوعی زنجیره کاملی از بحث آموزشی و مهارتی اتفاق می‌افتد که نتیجه آن نیز تاثیرگذاری مثبت در اداره امور صنعت، ایجاد اشتغال و حوزه‌های مرتبط است که استانداری نیز با ارائه تسهیلات مناسب آمادگی حمایت از شرکت‌های نوپای فعال در این مرکز رشد را دارند.

رضایی همچنین به شاخصه‌های اصلی دانشگاه فنی وحرفه‌ای اشاره کرد و افزود: تکیه بر آموزش‌های عملی در مقایسه با آموزش‌های صرفا نظری  شاخصه اصلی این دانشگاه است، به طوری که دانشجو در کنار آموزش‌های نظری آموزش‌های عملی را با تخصص بیشتر فراگرفته و آماده ورود به بازار کار می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با قدردانی از حضور معاون عمرانی استاندار در این دانشگاه و نگاه ویژه بر تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی اظهار داشت: در صورتی که اعتبار لازم تخصیص یابد آماده‌ایم در اسرع وقت ساختمان در دست ساخت دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز را افتتاح کنیم.

محمد جامعی خواستار نگاه ویژه مسئولان ارشد استان در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس شد و گفت: یکی از این طرح‌ها خوابگاه شماره پنج دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر است که با تخصیص اعتبار بخش زیادی از مشکلات رفاهی دانشجویان دانشکده در زمینه‌های رفاهی به ویژه خوابگاه برطرف می‌شود.

جامعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه براساس آمار موجود ۳۸ درصد جمعیت دانش آموزی به سمت ادامه تحصیل در رشته‌های فنی در هنرستان‌ها گرایش پیدا کرده‌اند گفت: این موضوع نشان می‌دهد که والدین متوجه شده‌اند مهارت آموزی یک الزام است و باید این مهم را برای تحصیل فرزندان خود عملیاتی کنند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا(س) شیراز نیز با قدردانی از معاون عمرانی استاندار فارس به جهت اهمیت به تحصیل دانشجویان دختر اظهار داشت: مشکل اصلی این دانشکده کمبود خوابگاه است و افتتاح ساختمان جدید دانشکده در رفع این مشکل بسیار تاثیرگذار است.

آرتمیس هوشیار افزود: این دانشکده به لحاظ تجهیزات یکی از دانشکده‌های سرآمد در کشور محسوب می‌شود و استادان فعال در آن نیز از تجربه‌های بالای آموزشی برخوردارند.

براساس این گزارش، زیارت قبور مطهر شهدای گمنام ، بازدید از مجتمع فرهنگی، خوابگاه و مرکز رشد در دست ساخت در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر و همچنین بازدید از دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز و ساختمان جدید آن از برنامه‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =