مریم خدارحمی: سریال‌سازی دست عده معدودی افتاده

تسنیم نوشت: مریم خدارحمی نرگس داستان این شب‌های سریال تلویزیون است؛ سریالی که هم کاربلدها را جلوی دوربین آورده و هم نگاهش را از تهران به سمتِ لوکیشن‌های آذربایجان غربی هدایت کرده است.

مریم خدارحمی درباره شخصیت نرگس، نقشی که در سریال «دخترم نرگس» آن را بازی کرده، گفت: نقش نرگس شخصیت اصلی سریال است. قصه سریال "دخترم نرگس" حول مشکلات خانوادگی نرگس پیش می‌رود و به دو بخش تقسیم می‌شود که در بخش اول روایت ماجراهای پلیسی را شاهدیم و در بخش دوم بیشتر دغدغه‌های خانوادگی مورد توجه قرار می‌گیرند. نرگس زندگی پر فراز و نشیبی دارد و چالش‌های زیادی سرراهش قرار می‌گیرد. تقریباً از قسمت چهاردهم به بعد سریال هم نرگس محور قصه سریال قرار می‌گیرد و در همین فضا چالش‌های اصلی زندگی‌اش برای او پیش می‌آید. به دلیل همین چالش‌ها و اتفاق‌های جالبی که در طول قصه می‌افتد فکر می‌کنم بیننده جذب این سریال شود.

خدارحمی در ادامه با اشاره به جذابیت‌های سریال‌هایی که در استان‌هایی به غیر از تهران ساخته می‌شوند و درباره علت انتخاب این سریال با توجه به اینکه در شهر ارومیه تصویربرداری شده است توضیح داد: واقعیت این است که خودم خیلی دوست نداشتم از خانه و خانواده برای مدت طولانی دور شوم و برای بازی در این سریال هم حدود ۵ ماه در ارومیه ماندم اما وقتی قصه و علی‌الخصوص قصه نرگس را خواندم آنقدر به نظرم جذاب و دوست‌داشتنی آمد که نتوانستم آن را رد کنم.

این بازیگر ادامه داد: نقش نرگس جای بازی زیادی برای من داشت و فیلمنامه کار هم بسیار دقیق نوشته شده بود. بعد از مدت‌ها یک فیلمنامه خوب خواندم که این قابلیت را داشت برای آن از تهران دور شوم. همان‌طور که می‌دانید مسائل زیادی وجود دارد که یک بازیگر خودش تنها انتخاب‌کننده نیست. هجوم بازیگران زیاد شده و از آن طرف تولیدات هم محدود شده‌اند و به همین دلیل پیشنهادها کم‌اند. برخی نقش‌ها هم برای از ما بهتران‌ است، اما نرگس نقشی بود که بعد از این همه سال عمیقا به آن علاقه‌مند و امیدوارم.

حضور بازیگران در سریال‌های تولید استان‌ها معمولاً با گلایه‌هایی همراه است، خدارحمی نیز انتقادهایی به تولید سریال‌های استانی دارد. او در ادامه بیان کرد: به عقیده من مراکز استان‌ها برای تولید فیلم و سریال به نوعی از امکاناتی که در پایتخت وجود دارد محروم‌اند. متأسفانه باید بگویم سریال‌سازی دست عده معدودی افتاده و به نوعی انحصاری شده است. اما وقتی من قصه سریال "دخترم نرگس" را خواندم و شنیدم که کارهای قبلی آقای پیران سریال‌های خوبی بودند و چندین بار از مراکز پخش شده‌اند مطمئن شدم که راه درستی را انتخاب کرده‌ام. از طرفی به این نتیجه رسیدم ایشان هم  از آن دسته کارگردان‌هایی‌اند که به دلیل عدم حضور در پایتخت از نشان دادن استعدادشان محروم‌اند و همین قضیه هم در انتخاب من برای حضور در این سریال تأثیر داشت.

این بازیگر در پایان ضمن اشاره به سختی‌هایی که کار در شهرستان همراه دارد یادآور شد: امکانات برای سریال‌هایی که در شهرستان در نظر گرفته می‌شوند محدود است، این محدودیت شامل بحث بودجه هم می‌شود و این مسئله به گروه سازنده فشارهایی را وارد می‌کند. به نظرم تبعیض قائل شدن درباره بودجه تهران و شهرستان عادلانه نیست و سختی‌ها و فشردگی کار در شهرستان را مضاعف می‌کند. از طرف دیگر باید بستر برای فعالیت استعدادهایی که در شهرستان‌اند اما امکان حضور و فعالیت در پایتخت را ندارند فراهم شود تا این افراد میدان بیشتری برای انجام فعالیت داشته باشند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =