طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در ۱۴ روستای بروجن اجرا می‌شود

ایرنا نوشت : فرماندار بروجن گفت:۱۴ روستای بخش بلداجی این شهرستان به ‌عنوان ششمین پایلوت کشوری و نخستین پایلوت چهارمحال و بختیاری در طرح توسعه پایدار منظومه روستایی قرار گرفت و این طرح در روستاهای شهرستان اجرایی می‌شود.

مسعود ملکی با اشاره به اینکه مرحله نخست این طرح از تیرماه امسال آغاز شده است، تاکید کرد: اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در این شهرستان، باعث بازگشت و مهاجرت از شهرها به روستاها می‌شود.
وی افزود: بر این اساس، توسعه پویا و پایدار با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستاهای آورگان، سیبک، گلوگرد، ساکی‌آباد، خدرآباد، سلطان‌آباد، خانی‌آباد، آق‌بلاغ، کلبیبک، سنگ‌چین، دستگرد، علی‌آباد، سیف‌آباد و متویی بخش بلداجی شهرستان بروجن مورد توجه قرار می‌گیرد.
ملکی تصریح کرد: اجرای علمی و عملیاتی این طرح به نظارت و کارشناسی دقیق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیاز دارد و اجرای مهندسی و علمی طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بخش بلداجی، نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.
فرماندار بروجن اظهار داشت: اجرای این طرح در امیدآفرینی، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت، افزایش تولید، رشد صادرات، تقویت عمران، بالا رفتن نرخ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تاثیر مستقیم دارد.
وی گفت: پس از پایان طرح توسعه پایدار روستایی بخش بلداجی، اجرای این طرح در سایر بخش‌های شهرستان بروجن نیز انجام خواهد شد.
ملکی تاکید کرد: این طرح یک طرح مدیریت‌ مشارکتی است که دبیرخانه آن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری مستقر است و اجرای آن نیاز به هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی دارد.
وی افزود: در مطالعات منظومه بروجن براساس شاخص‌های‌ مختلف عملکرد اجتماعی و اقتصادی شهرستان، پهنه‌بندی‌ صورت گرفته و به پنج پهنه تقسیم شده است.
فرماندار بروجن تصریح کرد: توانمندسازی جوامع محلی برای رسیدن به توسعه  پایدار، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.
وی یادآور شد: فراهم کردن شرایط زیرساخت و امکانات لازم برای توانمندسازی اهالی، به ‌منظور ایجاد اشتغال پایدار با مشارکت ساکنان روستاها و تمامی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
ملکی گفت: در این طرح با توجه به مشارکت اهالی و طرح‌هایی که به مرحله نهایی و تولید منجر شود، اعتباراتی‌ از سوی صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون اختصاص می‌یابد.
گفتنی است ، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =