کدام بازیگران زمان ساخت سریال درگذشتند؟

فارس نوشت: در این سال‌ها بازیگرهای بسیاری بودند که حین بازی در یک سریال به دلیل اتفاق یا سانحه‌ای از میان ما رفتند و نقش‌هایی که ایفا می‌کردند را نیمه کاره گذاشتند.

** «سیروس گرجستانی» و حضور یک ماهه در سریال «شرم»

آخرین بازیگری که حین تولید یک سریال مرحوم شد، «سیروس گرجستانی» بود. او بازیگری در تلویزیون را از سال ۵۶ آغاز کرد و در بیش از ۵۰ سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت. آخرین سریالی که از او در حال پخش است، «شاهرگ» به کارگردانی سید جلال اشکذری است. همچنین او مشغول بازی در سریال «شرم» به کارگردانی احمد کاوری بود که دچار سکته قلبی شد و این روزها گروه تولید باید به دنبال بازیگر دیگری به عنوان جایگزین گرجستانی باشند.

گرجستانی تا به حال در سریال های آنام، محکومین، کلاه پهلوی، خوش نشین ها، زن بابا، شهریار، متهم گریخت، رانت خوار کوچک، شیخ مفید، ولایت عشق، کیف انگلیسی، هتل، شلیک نهایی، همسران، امام علی (ع)، کوچک جنگلی، مدرس و ... بازی کرده بود.

** هنوز بازیگر جایگزینی در نظر نگرفتیم

«امیر پور وزیری» تهیه کننده سریال «شرم» که این روزها به کارگردانی احمد کاوری در حال تصویربرداری است، در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره انتخاب بازیگر جایگزین برای ادامه ایفای نقش مرحوم سیروس گرجستانی گفت: هنوز تصمیمی در این باره نگرفتیم و واقعا بیشتر از هر موضوعی الان عزادار آقای گرجستانی هستیم.

وی ادامه داد: آخرین بار قرار بود او به سر صحنه بیاید و همه بچه ها منتظرش بودند و واقعا انگار که هنوز این انتظار ادامه دارد.

این تهیه کننده همچنین افزود: گروه حال خوبی ندارد و امروز هم آقای پورعرب و گودرزی که هر دو از هم بازی های آقای گرجستانی در این سریال هستند، در مراسم خاکسپاری او حضور داشتند و حال چندان خوبی ندارند.

وی در ادامه نیز بیان داشت: ما ۴۵ روز در کنار هم کار و زندگی کرده بودیم و واقعا الان ترجیحمان این است که فکر نکنیم چه اتفاقی می افتد و بیشتر عزادار او هستیم و اولویت ما این است که در کنار خانواده این عزیز از دست رفته باشیم.

** «پوپک گلدره» و همراهی گروه سریال نرگس تا نیمه راه

یکی از سریال هایی که در خاطر همه مخاطبان تلویزیونی دهه ۸۰ مانده است سریال نرگس بود. چهاردهمین ساخته سیروس مقدم که در زمان خودش سریال پرمخاطب و تاثیرگذار و از آن دسته سریال هایی بود که به اصطلاح حین پخش آن خیابان ها خلوت می شد.

نرگس داستان دو خواهر به نام های نرگس و نسرین بود. یکی سر به راه و دیگری ناسازگار. خواهرانی که از زمین تا آسمان با یکدیگر فرق داشتند و به طبع آن خواهر بزرگتر دوست داشت تا خواهر کوچکترش زندگی خوب و آبرومندی داشته باشد.

در شهریور سال ۸۴ و درست زمانی که پوپک گلدره مشغول بازی در سریال نرگس بود، در سانحه تصادفی به کما رفت و در فروردین ۸۵ درگذشت. بعدها مقدم به همراه ایرج محمدی و مهران مهام از تهیه کننده های این سریال تصمیم گرفتند بازیگر جایگزینی برای او پیدا کنند تا آخرین یادگاری گلدره را تا قسمت ۳۶ برای خانواده اش به نمایش درآورند. ستاره اسکندری بازیگر جایگزین گلدره بود که به خوبی از ایفای این نقش برآمد.

** بازیگر سریال «امام علی (ع)» و مرگ وی سر صحنه

«علی آزاد» یکی از بازیگرانی بود که قبل از انقلاب در نقش هایی بازی کرده بود. او به اصرار خود به داود میرباقری در سریال امام علی (ع) نقشی را گرفت. 

در یکی از صحنه‌های این سریال قرار شد علی آزاد در نقش ابن عباس داخل چادر امام علی (ع) شود و بیرون آید. قبل از رفتنش گفت: من از علی (ع) شرم دارم که به چادر او وارد شوم، اگر می شود صحنه را عوض کنید و زمانیکه با مخالفت کارگردان مواجه شد، داخل چادر شد و بعد از چند دقیقه که دیگر صدایی از او نیامد عوامل با رفتن به داخل چادر متوجه شدند که از دنیا رفته است و باقی بازی اش را به بازیگر دیگری سپردند.

** «احمد آقالو» و حضور نیمه در یک سریال

یکی از بازی های شاخص احمد آقالو حضورش در سریال افسانه سلطان و شبان بود.  سریالی که به جا به جایی یک سلطان و یک شبان می پرداخت. آقالو در این سریال نقش کاتب را به عهده داشت.

آقالو در سال ۸۴ مشغول بازی در سریال یک مشت پر عقاب شد و بعد از چند قسمت تصویربرداری و بازی مقابل دوربین اصغر هاشمی، به یکباره بیماری اش شدت گرفت و دیگر نتوانست گروه تولید را همراهی کند. به همین خاطر «پرویز پورحسینی» به عنوان بازیگر جایگزین وی انتخاب شد و ادامه نقش او را بازی کرد. او پس از یک دوره تحمل بیماری سرطان مغز استخوان در سال ۸۷ در منزل خود درگذشت.

یک مشت پر عقاب، رقص پرواز، شهریار، مهر خاموش، قصه های شبانه و ... از سریال های وی بودند.

** «فیروز بهجت محمدی» و جایگزینی «رضا خندان»

یکی دیگر از این بازیگران «فیروز بهجت محمدی» بود. بازیگری که در سریال های عیاران، برادران خورشید، بوعلی سینا، سربداران، سمک عیار و ... بازی کرده بود. در سال ۷۸ به علت مرگ ناگهانی بهجت محمدی، نقش او در سریال «نرگس» به کارگردانی شاپور قریب که در برنامه سیمای خانواده پخش می شد، نیمه کاره ماند و ادامه نقشش را رضا خندان ایفاگر شد.

** «انوشیروان ارجمند» و سریال «بزم آخر»

آخرین بازی ارجمند به حضورش در سریال بزم آخر برمی گردد. مینی سریالی که در ایام فاطمیه (س) و در سال ۹۴ از تلویزیون پخش شد. ارجمند درست اواخر بازی خود در این سریال به دلیل آلودگی هوا و ناراحتی قلبی درگذشت.

این بازیگر در سریال های «امام علی (ع)»، عیاران، روزی روزگاری، مختارنامه، معصومیت از دست رفته، نردبام آسمان، سقوط آزاد و ... به ایفای نقش پرداخت.

** «مهین شهابی» و بیماری که نگذاشت «وضعیت سفید» را ادامه دهد

مهین شهابی دیگر بازیگری بود که بعد از سه ماه بازی در سریال «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت اله، درگیر تومور مغزی شد و درگذشت.

«عباس غزالی» بازیگر سریال «وضعیت سفید» در گفت و گو با فارس در این باره گفت: بعد از سه ماه همکاری در این سریال بیماری خانم شهابی شدت گرفت و دیگر نتوانست ما را همراهی کند.

وی ادامه داد: بعد از مدتی خانم شهین تسلیمی بازیگر جایگزین وی شد و دوباره همه سکانس هایی که در آن سه ماه ضبط شده بود، مقابل دوربین رفت.

شهابی قبل از وضعیت سفید در سریال های ترانه مادری، همه فرزندان من، خانه سبز، نیمه پنهان ماه، باز مدرسم دیر شد، گالش های مادربزرگ، خانه بخت، پای پیاده و ... بازی کرده بود.

** «حسین پناهی» و بازی ای که هرگز ندید!

پناهی نیز از جمله بازیگرانی بود که به دلیل ایست قلبی درگذشت. از معروف ترین کارهایی که او در سالهای حیات خود بازی کرده بود، می توان به محله برو بیا، محله بهداشت، گرگ ها، کوچک جنگلی، رعنا، روزی روزگاری، شاخه طوبی، شلیک نهایی، آژانس دوستی و روزگار قریب اشاره کرد.

اما او بیشتر با سریال آژانس دوستی در میان مخاطبان جای خود را باز کرد. لطفعلی نوکر حکیم گرگان نقشی بود که او در سریال روزگار قریب ساخته کیانوش عیاری بازی کرده بود.

پناهی در سال ۸۱ در سریال روزگار قریب بازی کرد و این سریال در سال ۸۶ از شبکه سه سیما پخش شد و او یکی از بازیگرانی است که در زمان حیات خود آخرین بازی اش را ندید.  

** «عباس امیری» و تصادفی حین بازی در یک اثر

«عباس امیری» بازیگر سریال های امام علی (ع)، تنهاترین سردار، کوچک جنگلی، مختارنامه، یوسف پیامبر، شوق پرواز، کلاه پهلوی و ...  در سال ۸۹ و حین بازی در تله فیلمی با عنوان «صبح بخیر سرکار» در حالیکه قصد داشت از فومن به رشت برود، در سانحه تصادف درگذشت و از آنجایی که بخش زیادی از سکانس های مربوط به بازی وی ضبط شده بود، دیگر بازیگر جایگزینی برایش انتخاب نشد.

از ماندگارترین بازی های او یوسف پیامبر را می توان نام برد که نقش کاهن اعظم معبد آمون را بازی می کرد.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    2 0
    آقایان رضا سعیدی و سروش خلیلی هم، زمان ساخت سریال بوی گل‏های وحشی درگذشتند.