۱ نفر
۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
زلزله در کرمانشاه/ جزییات

ایرنا نوشت: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ظهر سه شنبه حوالی شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، این زلزله ساعت ۱۳ و ۲۲ دقیقه و ۲۵ ثانیه ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری و در ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۲۵ کیلومتری سرپل ذهاب و ۳۵ کیلومتری گیلانغرب به وقوع پیوسته است.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند، گفت: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و امدادی پای کار هستند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

۴۷۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =