شما نظر دادید/ «بله، با بازگشت محدودیت‌ها به تهران موافقیم»

در نظرخواهی که چند روز پیش در خبرآنلاین برگزار شد، کاربران نظرات خود را درباره بازگشت محدودیت‌ها اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیروز تعداد قربانیان کرونا در ایران به بیشترین مقدار خود از زمان شروع پاندمی در ایران رسید و ۲۰۰ نفر جان خود را بخاطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست دادند.

دوباره شهرهای زیادی در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفته‌اند و خبر از بازگشایی محدودیت‌ها در برخی مناطق وجود دارد، وضعیت در شهر پرجمعیت تهران هم به همین شکل است؛ تا جایی امروز که فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از برگزاری جلسه اضطراری خبر داده است و  رییس پلیس اماکن عمومی پایتخت هم گفته است که به احتمال زیاد محدودیت‌ها به تهران برمی‌گردد.

در همین رابطه یک هفته پیش نظرخواهی در خبرآنلاین برگزار شد و از مخاطبین پرسیده شد که آیا با بازگشت محدودیت‌ها موافق هستند یا نه، پاسخ اکثر کاربران کوتاه بود؛ بله. گروهی دیگر از مخاطبان اما بخاطر مسائل اقتصادی با این موضوع مخالف کردند و بخشی هم پیشنهاد دادند به جای تعطیلی‌ برخی پروتکل‌های بهداشتی بهداشتی به شکل سختگیرانه‌ای اجرا شوند.

موافقین بازگشت محدودیت‌ها 

در واقع اکثر نظرات به این شکل بود: «بله بنده موافقم چون هر روز آمار بالاتر میرود.»

کاربری دیگر هم در این رابطه توضیح داده بود: «من موافق محدودیت ها هستم هر چند که به بعضی کسب و کارها آسیب میزند . باید در نظر بگیریم که الان شرایط استثنایی در جهان هست و باید بین زندگی و مرگ درآمد یکی را انتخاب کرد. تا محدودیت برقرار نشود کاهش پیدا نمیکند چون همان طور  که می می بینیم خیلی ها رعایت نمی کنند.»

فرد دیگری هم نظری مشابه داشت: «بله صددرصد موافقم حتی به نظرم باید خیلی بیشتر از یک هفته محدودیت رفت وآمد برقرارباشذ تا زنجیره انتقال قطع بشود وهرچه دیرتر این اقدامات انجام بشود هزینه انسانی ومالی بیشتری بایدپرداخت بشود از مسولین به عنوان یک شهروند تقاضا دارم زودتر محدودیتها را با شدت ونظارت بیشتر اعمال کنند.»

یکی دیگر از مخاطبان هم نوشته بود: «زمانی که آمار بالا میرود ، زمانی که دکتر مردانی در مصاحبه با روزنامه آفتاب میگوید ما واکسن رو نه پول خریدش رو داریم و نه میتوانیم وارد کنیم ، موقعی که دکتر های در خط مقدم میگن به داروی فاواپیراویر و ردمدسیور احتیاج دارند ولی پشت میز نشین ها کاری نمیکنند ( تو گلایه تمام پزشکان این هست از وزارت خانه ) ، بله که باید محدودیت ها برگردانده شود، به مردمی که توان مالی ندارند ماسک و مواد ضدعفونی و مایحتاج زندگی ( خودم حاضرم مبلغی کمک کنم حتی - خودم هم بیکار شدم ولی از من محتاج ترم هست ) بدیم ، اعلام شود جلوی تمام مسافرت ها که گرفته میشود و فقط میتوانند به محل زندگیشان برگردند نه ویلا هایشان ( مردم شمال و جاهای دیگه که گناه نکردن ) - باید به معنای واقعی تمام کارها الکترونیکی بشود ، باید آنلاین بشود ! حتی ویزیت پزشک آنلاین و در صورت تشخیص مراجعه به مراکز درمانی ! کادر درمان گناه داره ! تا مهر ماه ۱۰۰ هزار کشته می دهیم با این روند ! مگر اینکه نیت این باشه که با تهیه نکردن دارو ها و واکسن و برقراری محدودیت ، بمیریم که دولت نگران بیکاری و یارانه و نباشه این حس رو آدم میکنه !مثل کره و ژاپن رفتار کنیم.»

مخالفین بازگشت محدودیت‌ها

اما برخی از کاربران هم به دلیل مسائل اقتصادی با بازگشت محدودیت‌ها مخالفت کردند، برای مثال فردی نوشته بود: «نه تو را بخدا بیچاره می شویم. فقط دانشجو و دانش آموزها را توی این مدت قرنطینه کننذ. بخدا اکثر مریضی نتیجه امتحان نهم و پیش دانشگاهی بود. ما خرج داریم هزار دردسر.»

کاربر دیگری هم نوشته بود: «هر محدودیتی باشه من دیگر توجه نمی کنم.بدبختمان کردند.یک ماه محدودیت ایجاد کردند الان داریم به بهانه همان چوبش را میخوریم.اجاره خانه ها چند برابر قیمت ماشین چند برابر.قیمت برنج قیمت مرغ‌...همه به بهونه اینکه یکی دوماه کاسبی بخاطر محدودیت ها نداشتن همه چیز را چند برابر کردند. خسته شدیم.»

بازگشت محدودیت‌ها نه اما...

برخی دیگر از کاربران هم پیشنهاد دادند که به جای بازگشت محدودیت‌ها، اقدامات دیگری انجام بشود. برای مثال فردی گفته بود: «موافق محدودیت هستم اما نه خیلی سفت و سخت، ترجیحا استفاده از ماسک و دستکش ضروری بشوذ خیلی بهتر است و اینکه محیط های پر ریسک و سربسته حتما ضد عفونی انجام بشود مثل سینما ، رستوران و ... ، البته با بازگشایی استخرها کاملا مخالفم.»

یکی دیگر از مخاطبین هم چنین نظری داشت: «محدودیت مثل قبل خیر، . . .اما با اجباری شدن ماسک، پرهیز از سفرهای غیرضروری، خودداری از برگزاری دورهمی ها، جشن ها و سایر مراسم مشابه و رعایت جدی تر پروتکلهای بهداشتی بله موافقم.»

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =