توضیحاتی درباره برخورد جنجالی مجری تلویزیون با یک کارآفرین

سیدامیر سیاح، مدیرگروه اقتصاد شبکه یک سیما، در واکنش به انتشار بریده فیلمی از برنامه «جشنواره کارآفرینی» در فضای مجازی که حاوی برخورد نامناسب مجری این برنامه با یک کارآفرین بود، توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد این فیلم، تقطیع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشار فیلمی کوتاه از برنامه‌ «جشنواره کارآفرینی» که روی آنتن شبکه یک می‌رود، در فضای مجازی، جنجال‌برانگیز شد. در این فیلم، کیاداوود اسفندیاری، مجری برنامه، به چالش با شرکت‌کننده‌ای که کسب و کارش در حوزه تولید دستگاه تلفن همراه است، می‌پردازد. برخورد مجری «جشنواره کارآفرینی» با این شرکت کننده، از نظر بسیاری از مخاطبان و کاربران، نامناسب و توهین‌آمیز به نظر آمده که واکنش یکی از مدیران شبکه یک را برانگیخته است.

سیدامیر سیاح، مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما و مسئول برنامه «جشنواره کارآفرینی»، درباره این ویدئوی منتشر شده، یادداشت زیر را منتشر کرده است:

«برنامه جشنواره کارآفرینی هر ماه ۴۰ کارآفرین و فرصت تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی کرده و از بینندگان تلویزیون دعوت می‌کند نقدینگی خود را به جای فعالیت‌های سوداگرانه‌ای چون بازار سکه و دلار، در کسب و کارهای نوپا و مولد سرمایه‌گذاری کنند. با کمک این برنامه صدها واحد تولیدی توانستند سرمایه‌گذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کرده و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.

در مجموع این سال‌ها نزدیک به ۲ هزار کارآفرین مهمان برنامه بوده‌اند. تیم تهیه و تولید ماموریت دارند طی فرآیندی حرفه‌ای، بی‌تعارف و شفاف از کارآفرینان خواهان سرمایه‌گذاری مردمی، پرسش‌هایی درباره سود و زیان مطرح کنند تا بینندگان دچار اشتباه و خطا در سرمایه گذاری نشوند.

قطعاً لازم است گروه برنامه‌ساز و مجری در نقش وکیل مدافع مردمی که خواهان سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا هستند، سود و زیان کار را مشخص کنند و از فعالیت‌های تولیدی معرفی شده، چهره سودآور کاذب و غیرواقعی ارائه ندهند. البته در کنار شفافیت مهمان، سعه‌صدر و متانت مجری از الزامات اجرای برنامه است و وی موظف است شئون مهمان را در آداب گفت‌وگوی تلویزیونی رعایت کند.

اخیراً فیلمی تقطیع شده از یک قسمت از این برنامه در فضای مجازی منتشر شد که ناراحت کننده و محل پوزش است، اما با توجه به رسالت برنامه برای ایجاد شفافیت مالی برای مردم و متقاضیان سرمایه‌گذاری، در برنامه مذکور تلاش شده است از تبلیغ کاذب برای هدر رفت سرمایه مردم پیشگیری شود.

اگر مخاطبان عزیز، همه برنامه جشنواره کارآفرینی را ببینند، شاهد خواهند بود که صدها کارآفرین واقعی و صادق در این برنامه وارد و بابت پیدا کردن سرمایه‌گذار یا مشتری، با حال خوب از برنامه خارج شدند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است. به عرق جبین کارآفرینان واقعی ایران می‌بالیم و در راه خدمت به اقتصاد کشور ثابت قدم و متعهد هستیم. تمام تجربه و هنر برنامه سازان اقتصادی تلویزیون را چون فرشی در زیر گام‌های استوار قهرمانان اقتصادی کشور می‌دانیم.»

۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    18 59
    بیخود به این مجری تهمت نزنید. هیچ منظور سوئی نداشت. برخوردش همیشه شفاف و بی تعارف است و بسیار مجری خوبی هم هست و برنامه جالبی هم دارد از که صفر تا صدش حاصل ابتکار و تلاش خودش بوده . اگر یک مجری خوب در تلویزیون پیدا شود همین کیا داود اسفندیاری از بستگان نیما یوشیج است
    • سوری IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      14 0
      سلام، شما و اون مجری اشتباه میکنین!!! به صورت همزمان خیلی برخورد زشتی کرد مجری با این کارآفرین!!! همیشه انسانهای درست، پیرو حق هستن و از اشتباهشون عذر خواهی میکنن، ایشون باید باید بیاد در رسانه از این کارآفرین جوان عذرخواهی کنه
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    70 4
    هزارسال دیگه باچنین مدیرانی که موظف به ماستمالی عوامل خودشون هستند همین خواهیم بودکه هستیم.فیلم تقطیع شده یاغیرتقطیع شده ازسراپاش بی ادبی وتفرعن توخالی مجری بیرون می زنه.هیچ انسان عاقلی نیست که ارهمین تقطیع هم نفهمه چه چیزی درسرمجری تلویزیونه.تحقیر.عقده گشایی وخودهمه چیزدانی.
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    51 4
    با سلام و دعای خیر بنده مصاحبه با مدیر جوان سازنده موبایلو دیدم و واقعا از برخورد زشت مجری ناراحت شدم. جا داشت مجری عذرخواهی کنه.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    45 2
    ... اگه راست میگی، فیلم کامل رو منتشر کن
  • علی IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    36 5
    مجری تو این برنامه نشون داد که خیلی بی ادبه ... حداقل 5 میلیون نفر دارن میبینن این چه کار زشتیه ...
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    34 1
    مجری مثلا کارشناس کارآفرینی! به مهمان برنامه که تو این شرایط وحشتناک اقتصادی داره کار تولیدی سختی مثل ساخت موبایل انجام میده با وقاحت تموم میگه سکه از ۴ ماه پیش تا حالا ۲ برابر شده شما با این سود کمت دیگه بدبخت و ورشکسته بدون خودتو!!! باید توبیخ بشه این مجری بی ادب و از مردم و اون کارآفرین زحمتکش عذرخواهی بکنه،،،کیا داود اسفندیاری یادش رفته تا ۳ سال پیش دستیار مرتضی حیدری بود و تو برنامه پیامک میخوند !! حالا فکر میکنه جف بزوس مدیرعامل آمازون شده!!!
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      4 0
      ایول
  • سمش نیریزی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    23 0
    من ندیدم این کلیپ رو. ولی به صورت کلی میگم چیه چی شده که هرکی خبط و خطایی انجام میده توجیهش اینه فیلم تقطیع شده؟ بله قرار نیست فیلم یک ساعتی شما رو بشینیم ما ببینیم. همین فیلم یک دقیقه ای دو دقیقه ای کافیه تا بشه پی به نیت و رفتار برد. انتظار داری فکر کنیم پنجاه و نه دقیقه قربون صدقه رفتی و یک دقیقه اون وسط توهین کردی؟ با عقل جور در نمیاد. معنی تقطیع رو اشتباه انداختن سر زبونا تا توجیه بشه. تقطیع اونجاست که مثلا توی یه کلیپ کوتاه توهینی صورت میگیره درحالیکه قبل از این توهینا صاحب کلیپ فرضا میگه بعضیا این طور به هم توهین میکنن و این بخش بعضیا این طور به هم توهین میکنن برش میخوره و ما فکر میکنیم این کلیپ توهین ایشون هستش. به این میگن تقطیع. حالا میگم من ندیدم کلیپ ایشون رو ولی در حالت کلی نظر دادم که واژه ی ماستمالی قشنگی پیدا کردن دوستان
  • سالار IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    21 0
    ... نمیشه چنین گستاخی بزرگی رو ماست مالی کرد لطفا به احترام مردم گوش مجریتون رو به شدت بپیچانید
  • amb IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    11 0
    فیلم تقطیع نشده بود،دروغ نگویید،تا وقتی مجری های غرب گدا در صداوسیمای ضد ملی حضور دارند،تولید ملی نابود میشود،لعنت به این نئو لیبرال ها
  • مهدی GB ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    12 0
    توجیهات بی سر و ته دلیل نمیشه. برنامه های قبلی برای خودشون بوده دلیل نمیشه که برنامه های قبلی هرچی بوده تو این برنامه یک جوان را گیر میندازید و یک تولید کننده را تحقیر میکنید که گوشی های خارجی را اینجا تبلیغ کنید...
  • امیر GB ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    12 0
    اقای مدیر مقایسه کردن سود تولید با سود دلالی اسمش شفاف کردن نیست کسی که بخواهد در تولید سرمایه گذاری کند خوب میدونه اگر بره سمت دلالی سود بیشتری میبره لازم نیست جناب مجری سود 20 درصد رو به خاک سیاه نشستن وانمود کنه ...واقعا کدوم کار تولیدی در ابتدای حرکت سود بیشتر از این داره/ مدام میگه عقلانی نیست بله با عقل ایشون بازار دلار..سکه ...طلا ..و در کل دلالی عقلانی تره تا زحمت تولید و پذیرش ریسکهای رایج این کار...اما یک ماه حقوقی که یک کارگر از بابت تولید میگیره شرف داره به میلیارها سود دلالی...ضاهرا اقای مجری تحصیلات دانشگاهی در اقتصاد داره ایا میتونه با علمی که تو دانشگاه برگرفته از نظریه های غربی اموخته بگه برکت یعنی چی و ...
  • 37038 IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 0
    کلیپ کاملش بسیار بدتر
  • حسین IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 0
    هم مجری و هم صدا سیما گند زدن. تقطیع کردن بهانه است. سرتاسر فیلم توهین و القای ناامیدی بود