زمان واریز مابه التفاوت هزینه سوخت رانندگان برون شهری

باقرجوان گفت: مابه التفاوت هزینه سوخت یارانه‌ای و آزاد که بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است به حساب رانندگان واریز می‌شود و آن‌ها می‌توانند در هنگام سوخت گیری از این کارت استفاده کنند

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ، با اشاره به اینکه سهمیه ۴۰۰ لیتر سوخت خودروهای سواری برون شهری از ابتدای اسفند ماه سال گذشته به صورت مرتب در کارت های سوخت رانندگان واریز می‌شود، گفت: مقرر شده بود که مابه التفاوت هر کیلومتر پیمایش به ازای آن ۴۰۰ لیتر به حساب رانندگان واریز می شود.

او تاکید کرد: مابه التفاوت هزینه سوخت یارانه ای و آزاد که بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است به حساب رانندگان واریز می شود و آنها می توانند در هنگام سوخت گیری از این کارت استفاده کنند و نیازی به پرداخت مبلغ بیشتر نیست.

باقر جوان با اشاره به اینکه وزارت کشور متولی تخصیص سوخت به رانندگان برون شهری است، گفت: متاسفانه در ارائه تخصیص و سهمیه سوخت به رانندگان وزارت کشور سختگیری و ممنوعیت های را تعیین کرده به طوری که برای رانندگانی که دارای چند دستگاه اتوبوس و یا سواری است بیش از یک سهمیه در نظر نمی گیرد و این خود باعث ایجاد مشکلاتی در این حوزه شده است.

او ادامه داد: برخی از مردم برای گذراندن زندگی و همچنین ایجاد اشتغال تعدادی وسیله در اختیار رانندگان گذاشته اند ولی سختگیری های وزارت کشور زمینه ساز ایجاد مشکلاتی در این حوزه شده است.

 باقر جوان تاکید کرد: سازمان راهداری در این بخش رایزنی های زیادی انجام داده ولی وزارت کشور تاکنون موافقت نکرده و اعلام کرده باید به صورت وکالتی این خودروها به رانندگان واگذار شود.

مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری بیان کرد: وجود مغایرت اطلاعات شناسنامه ای و با کارت هوشمند سوخت خود باعث شده که سهمیه به رانندگان تعلق نگیرد که در حال رفع این مغایرت ها هستیم.

باقر جوان توضیح داد: سازمان راهداری با همکاری کل ادارات راهداری در حال رفع این مشکل از سوی رانندگان است.

مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری با اشاره به اینکه رانندگانی که مسافتی به ویژه در ایام کرونا نداشته اند سوخت و یا سهمیه مازادی دریافت نخواهند کرد، اظهار کرد: به تمامی رانندگان سهیمه ثابت ۴۰۰ لیتر واریز شده ولی با توجه به آنکه در این ایام پیمایشی نداشته اند بنابراین واریز مبلغ سوخت مازاد به حساب آنها معنایی ندارد اما اگر یک کیلومتر بیش از ۴۰۰ لیتر پیمایش داشته باشند می توانند مابه التفاوت را دریافت کنند.

گفتنی است چندی پیش قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرده بود در بخش مسافری این سهمیه سوخت برای ناوگان اتوبوسرانی است که بالای ۴۰ سرنشین دارند و طبق رایزنی‌های صورت گرفته سهمیه سوخت آن‌ها تغییر کرده و از ۴۰۰ لیتر در هر ماه به ۴۸۰ لیتر رسیده است.  

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =