اعتراض ۸:۴۶ دقیقه‌ای آنری در آمریکا علیه نژادپرستی/عکس

اسطوره آرسنال و سرمربی مونترال ایمپکت در اولین بازی این تیم به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه در کنار زمین زانو زد و دستان خود را بالا آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رقابت های لیگ فوتبال آمریکا MLS نیز بعد از چند هفته تعطیلی برگزار شد و در اولین دیدار مونترال ایمپکت که تیری آنری را به عنوان سرمربی در اختیار دارد به دیدار نیوانگلند رفت.

دیلی میرر در گزارشی نوشت تیری آنری سرمربی مونترال ایمپکت در اولین بازی این تیم به مدت ۸:۴۶ دقیقه در کنار زمین زانو زد و دستان خود را بالا آورد تا اعتراض خود را به نابرابری و بی‌عدالتی در آمریکا نسبت به سیاه پوستان را نشان دهد. 

او همچنین یک تی شرتی به تن داشت که عبارت 'Black Lives Matter' (جان سیاه پوستان مهم است) روی آن درج شده بود.

این زمان مقداری است که در ابتدا دادستان گفته بود که درک شووین، مأمور پلیس  بر گردن فلوید با زانوی خود فشار آورده بود و باعث مرگ این شهروند سیاه پوست شده بود. 

آنری ۲۲۸ گل برای آرسنال به ثمر رساند که بیشترین تعداد گل برای این تیم لندنی محسوب می شود و  توانست دو قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در جام حذفی را به دست بیاورد. او عضو تیمی بود که با تیم آرسنال توانست بدون باخت در یک فصل قهرمان لیگ شود. او با بارسلونا نیز قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه ها را به مجموعه افتخارات خود اضافه کرد. 

حساب توئیتر MLS از این اقدام تیری آنری در حمایت از سیاه پوستان و اعتراض به نژادپرستی تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: نگرانی شهردار مادرید از قهرمانی احتمالی رئال

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =