در مقابله با کرونا وظیفه اصلی برعهده مردم می باشد

در مقابله با کرونا علاوه بر وظیفه مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی یک وظیفه مهم و اساسی بر عهده عموم مردم است ادامه داد: اگر همراهی و همکاری مردم نباشد هرچقدر تصمیمات سخت‌گیرانه گرفته شود به نتیجه نخواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،‍ استاندار چهارمحال و بختیاری  پنجشنبه شب در ویژه برنامه تلویزیونی چشم انداز به همراه دادستان مرکز استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سه محور اصلی در مقابله با بیماری کرونا وجود دارد، ابتدا بحث حاکمیت و مدیریت است که باید بیماری را مدیریت کنند، دوم بحث مردم است که همکاری و همراهی آنان لازم است و دیگری هم بحث رسانه‌ها است که در این مدت رسانه‌ها به خوبی عمل کردند.

اقبال عباسی با اشاره به اینکه مدتی سخت‌گیری‌های زیادی انجام گرفت و وضعیت استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر بود و هم‌اکنون نیز این چنین است، افزود: بعد از مدتی به نوعی گرفتار سهل‌انگاری شدیم، مسافرت‌ها زیاد شد، شرایط عادی‌انگاری شد و تاجایی که در حال حاضر وضعیت بیماری اوج گرفته و به موازات آن سخت‌گیری‌ها نیز تشدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مقابله با کرونا علاوه بر وظیفه مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی یک وظیفه مهم و اساسی بر عهده عموم مردم است ادامه داد: اگر همراهی و همکاری مردم نباشد هرچقدر تصمیمات سخت‌گیرانه گرفته شود به نتیجه نخواهیم رسید.

عباسی با تاکید بر اینکه اخیرا به این نتیجه رسیدیم که در برخی موارد باید با تحکم بیشتری رفتار کنیم، عنوان کرد: در استان اصناف به خوبی همراهی کرده و شب عید که دوران طلایی کسب و کار بود را تعطیل کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید در کنار بیماری به معیشت مردم نیز توجه می‌کردیم، ولی در کنار این بازگشایی‌ها، تجمعات، جشن‌ها، مراسم ترحیم و غیره همگی فعال شدند، بیشترین درصد ابتلا به کرونا در استان به دلیل همین مراسمات بوده است، بنابراین تصمیماتی گرفته شد مبنی بر اینکه اجازه ندهیم پنجشنبه‌ها در آرامستان‌ها تجمع شود، به چاپخانه‌ها تاکید شد در آگهی‌ها تاریخ و ساعت مراسم را اعلام نکنند، به شهرداری‌ها اعلام شد تنها افراد نزدیک آن هم فقط برای کفن و دفن در آرامستان‌ها حضور داشته باشند، مقرر شد اداره کل بازرسی استانداری به ادارات سرکشی کند تا حتما پروتکل‌ها در این اماکن رعایت شود، به مدیران ابلاغ شد تا حد امکان ادارات را خلوت‌تر کنند و از فرصت‌هایی مثل مرخصی تشویقی و دورکاری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین تصمیم بر آن شد تا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نظارت‌های خود را بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید کند، دستور پلمپ واحدهای متخلف صادر شود و ادارات نیز از هرگونه جلسه تودیع و معارفه ، همایش، گردهمایی پرهیز کنند.

عباسی تصریح کرد: هنر مدیران و رسانه‌ها باید همراه کردن مردم برای مقابله با ویروس کرونا باشد، باید به یکدیگر کمک کنیم تا آلودگی و گرفتاری به بیماری کمتر شود، این کمک‌ها به این صورت است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشیم، از خانه کمتر بیرون بیایم، از حضور در مراسمات جشن، ترحیم و مکان‌های اداری و پرتجمع پرهیز کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =