۰ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
پیش‌بینی آینده قیمت طلا

ایسنا نوشت: در فضایی که قیمت طلا برای پنجمین هفته متوالی افزایش پیدا کرد و بالای مرز ۱۸۰۰ دلار ماند، تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز اظهار کردند که انتظار ندارند این روند بزودی خاتمه پیدا کند.

 آخرین نتایج نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز خوش‌بینی کم سابقه در بازار طلا را نشان داد و خوش بینی کارشناسان وال استریت نسبت به روند افزایشی طلا در بالاترین سطح تاریخی قرار داشت. اکثر تحلیلگران خاطرنشان کردند که شکسته شدن مرز قیمت ۱۸۰۰ دلار، نیروی صعودی جدیدی در بازار ایجاد کرده است.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلولاین فیوچرز اظهار کرد: باید به این روند چسبید حتی اگر تصحیح قیمت را مشاهده کنیم.

از میان ۱۷ کارشناس وال استریت که در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز شرکت کردند، ۱۵ نفر معادل ۸۸ درصد افزایش و دو نفر معادل ۱۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که هیچ نظر خنثی وجود نداشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۶۱۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰۷۸ نفر معادل ۶۷ درصد به افزایش و ۳۰۰ نفر معادل ۱۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۲۳۲ نفر معادل ۱۴ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران روند افزایشی طلا را پیش بینی کرده بودند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با یک دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۰۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته حدود ۰.۷ درصد افزایش داشت که پنجمین افزایش هفتگی متوالی بود.

طلا

نه تنها طلا به بالای مرز مقاومتی بلندمدت صعود کرده بلکه تحلیلگران خاطرنشان کرده اند که شیوع پاندمی کووید ۱۹ در آمریکا ادامه دارد و ابهامات اقتصادی بیشتری را ایجاد کرده است.

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس سوییس اظهار کرد: تصحیح قیمت در سطوح فعلی خوب خواهد بود اما در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که طلا را بفروشیم. دورنمای بازار طلا مطلوب به نظر می رسد زیرا اقتصاد جهانی روز به روز وخیمتر می شود.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز به کیتکونیوز گفت: دلار ضعیف آمریکا فضا برای کاهش بیشتری دارد و این موضوع به نفع طلا خواهد بود.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز اظهار کرد که به قیمت طلا خوش بین است اما ترجیح می دهد یک تصحیح قیمت را مشاهده کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه SIA در این باره گفت: نه تنها روند تکنیکال طلا به صعود بیشتر قیمتها اشاره دارد بلکه دیدارهای سه بانک مرکزی بزرگ جهان می تواند از قیمت طلا پشتیبانی کند. این انتظار وجود دارد که بانک مرکزی ژاپن، بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی اروپا بر پایبندی خود به حمایت از اقتصاد جهانی مجددا تاکید کنند.

اما همه تحلیلگران نسبت به صعود قیمت طلا خوش بین نبودند. لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد شرکت FXTM اظهار کرد: به دلیل صعود طلا به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار بازار ممکن است با سودگیری معامله گران از افزایش اخیر قیمتها روبرو شود.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =