درگذشت بازیگری که رضا عطاران او را خیلی دوست داشت

تسنیم نوشت: فرشاد ارج، دستیار کارگردان سریال‌هایی چون «خانه به دوش» و «متهم گریخت»، با تسلیت درگذشت سیدجلال طباطبایی که در این دو مجموعه تلویزیونی حضور داشت، از علاقه زیاد رضا عطاران به این بازیگر گفت.

لحظاتی پیش، خبری از درگذشت سیدجلال طباطبایی، بازیگر سریال‌های خاطرانگیزی همچون «شب‌های برره»، «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و «ترش و شیرین» رسانه‌ای شد. به سراغ یکی از دستیار کارگردان‌هایی که البته خودش هم بازیگر است و به زودی فیلم تلویزیونی هم کارگردانی خواهد کرد، رفتیم. فرشاد ارج، ضمن تأیید خبر درگذشت سیدجلال طباطبایی، از بازی‌های او در سریال‌های تلویزیونی گفت.

او گفت: «یادم نمی‌رود روزهایی که با امثال این بازیگران رئال و رضا عطاران و گروه «خانه به دوش» و «متهم گریخت» کار می‌کردیم. عطاران همیشه سیدجلال طباطبایی، حلیمه سعیدی و پورمخبر و خیلی‌های دیگر که خود واقعی‌شان را جلوی دوربین می‌بردند، دوست داشت. همیشه دنبال این بود کسانی را به عنوان شخصیت فیلمش انتخاب کند که مردم با آنها همذات‌پنداری کنند. سعید آقاخانی هم این ریسک را می‌کند و اجازه می‌دهد چنین بازیگرانی جلوی دوربین کارهای‌شان قرار بگیرند. عطاران همیشه از سیدجلال طباطبایی در کارهایش استفاده کرده و اگر نقشی هم نداشته، برای او و امثالهم نقش طراحی کرده است. خدایش بیامرزد.»

از مهم‌ترین آثار سید جلال طباطبایی می‌توان به بازیگری در سریال «شب‌های برره»، سریال «خانه به‌دوش» و سریال «ترش و شیرین» اشاره کرد.  سید جلال طباطبایی در سال ۱۳۸۴ دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد. او در این سال با بازی در ۲ سریال مهم تلویزیون، خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم سید جلال طباطبایی در این سال، بازیگری در سریال «شب‌های برره» به کارگردانی مهران مدیری و سریال «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران و محمود رضایی بود. او همچنین سال ۱۳۸۳ در سریال «خانه به‌دوش» بازی کرد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    23 1
    خدارحمتش کنه.راننده خطی میدون انقلاب بود.این همه دراین سینماوتلویزیون زحمت کشیدبدون ذره ی مواهب مادی
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    16 0
    عکس کوچکترین شباهتی به اون مرحوم نداره.
  • زب IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    28 0
    خدا رحمتشون کنه سبزی فروش در خانه به دوش قهوه خونه چی در شبهای برره مغازه کله پاچه چی در متهم گریخت روحشون شاد لبخند رو به لبهامون آوردن
  • آرام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    7 1
    چه ربطی به عکسها داره؟
  • Esmail Pargali IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    3 0
    روحش شادهمانگونه که در طول عمر هنری اش خنده برلبهای مردم مینشاند