لزوم برندسازی محصولات کشاورزی مهمترین اولویت در رشد اقتصادی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در دیدار با مدیر تعاون روستایی و مسئولان تعاونی‌های تولیدی بخش کشاورزی اظهار کرد؛ برندسازی محصولات کشاورزی مهمترین اولویت در رشد اقتصادی استان و یکی از ضروریات است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حسنی مقدم افزوذ:  انسجام، همکاری و هماهنگی زیربخش‌های بخش کشاورزی بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در رأس کارها باشد.

وی اظهار کرد؛ در تولید با دو مقوله افزایش تولید و جلوگیری از ضایعات در تولید محصولات کشاورزی مواجه هستیم.

حسنی مقدم تصریح کرد: در حال حاضر حجم قابل توجهی از تولیدات کشاورزی استان ( در حدود ۳۰ درصد، معادل یک میلیون تن )، قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسد از بین می‌رود.

وی ادامه داد:  لذا ضروری است؛ در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، ضروری است با کمک گرفتن و استفاده از توان تعاونی‌های زیر بخش های مختلف کشاورزی   با ایجاد زنجیره های تولید و ارزش افزوده ، از هدر رفت این سرمایه جلوگیری  می شود و می توان با استفاده و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، درآمد اقتصادی بیشتری را برای تولید کنندگان و کشاورزان فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات مستقیم  کشاورزی اشاره کرد و گفت؛ تعاون روستایی با توزیع نهاده ها تا سطح دهستان و جمع آوری محصولات کشاورزی و رساندن مستقیم محصولات به دست مصرف کننده (بدون واسطه) می تواند نقش موثری را ایفا کند.

وی بر لزوم برندسازی محصولات کشاورزی ، شفاف بودن توزیع نهادها ، فعال بودن ستاد گرده افشانی ، تقویت تعاونی‌ها و ایجاد شرکت های سهامی زراعی جهت خروج از نظام خُرده مالکی ،  ورود تعاونی‌ها به بحث اجرای سیستم های نوین آبیاری و تنظیم بازار به نحوی که در تامین نهاده‌ها و محصولات کشاورزی کمترین نوسان وجود داشته باشد ، واگذاری مدیریت استفاده بهینه از ایستگاه‌های پمپاژ به تعاونی‌ها و بالا بردن دانش کشاورزان جهت افزایش تولید تاکید کردند.

 در ابتدای این دیدار  زهره ای مدیر تعاون روستایی استان لرستان گزارشی از مدیریت تعاون روستایی استان لرستان را ارائه نمود و گفت؛  تعاون روستایی در کنار شرکتهای تعاونی کشاورزی حضور دارند همچنین تعاونی های تخصصی از جمله انجیر کاران و انار کاران را در دست ایجاد داریم و ایجاد بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سراسر استان از دیگر برنامه‌های تعاون روستایی است.

زهره ای افزود: حمایت از تعاونی های تولید در جهت خدمات رسانی و انجام بهتر امور از طریق تعاونی روستایی در دستور کار ما قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =