۱۱۰۰ تیم در مسابقه ملی فرصت کرونایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور شرکت کردند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از شرکت بیش از یک هزار و ۱۰۰ تیم در قالب ارسال یک هزار و ۵۷۶ اثر به مسابقه ملی فرصت‌سازی کرونایی خبرداد و گفت: در این مسابقه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور نسبت به ارسال آثار اقدام کردند.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : رضا مهدی امروز در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: نخستین مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور پس از شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه برگزار و دبیرخانه آن نیز در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز فعال شد.

وی افزود: این مسابقه با توجه به تاکیدهای دکتر ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر اینکه می‌توانیم بحران کرونا را فرصتی تلقی کنیم تا از روش سنتی به آموزش مجازی و آنلاین تغییر مسیر دهیم، توسط دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی دانشجویی با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: به دلیل ورود ویروس کرونا در کشور و با توجه به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت غیر حضوری و عدم حضوردانشجویان، تلاش شد این تهدید، فرصتی برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان و خانواده‌های آنها و معرفی استعدادهای برتر دانشجویی در زمینه تولید محتوای آموزشی باشد.

مهدی با بیان اینکه این مسابقه در پنج بخش رقابتی شامل فرهنگ‌سازی سلامت و آسیب‌های اجتماعی، خلاقیت،آموزشی، مهارتی و اخلاقی برگزار شد، افزود: خوشبختانه آثار بسیار ارزشمندی با موضوع‌های مختلف مسابقه فرصت‌سازی کرونایی تولید شد که آماده ارائه آن به مراکز مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله صدا و سیما هستیم.

استقبال از مسابقه ملی فرصت کرونایی، نشان از اهمیت دانشجویان به برنامه های فرهنگی دارد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مسابقه از جمله کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی، رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و همچنین دفتر هسته‌ها و انجمن‌های علمی در برگزاری مسابقه فرصت‌سازی کرونایی اظهار داشت: استقبال از این مسابقه نشان از اهمیت دانشجویان به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و تمایل به مشارکت در برطرف کردن مسائل جامعه دارد.

دستگردی به تشریح جزییات بخش‌های مختلف مسابقه فرصت‌سازی کرونایی اشاره و تصریح کرد: نخستین بخش از این مسابقه، آموزشی و شامل پوشش و ارائه سرفصل‌های دروس دانشگاهی است که در این بخش، فرد نباید به طور حتم دانشجو باشد.

وی بیان کرد: بخش مهارتی مسابقه فرصت‌سازی کرونایی نیز شامل ارائه و آموزش مهارت فردی جهت جذب افراد به مهارت و بخش اخلاق نیز شامل پوشش چالش‌ها، مسائل و معضلات اخلاقی در جامعه و ارائه راه حل و نتایج رعایت کردن آن خصیصه اخلاقی انتخاب شده بود.

دستگردی یکی دیگر از بخش‌های مسابقه فرصت‌سازی کرونایی را خلاقیت عنوان کرد و گفت: این بخش نیز شامل به نمایش گذاشتن خلاقیت و نوآوری با هدف ایجاد و پرورش فرهنگ تفکر، خلاقیت، خردورزی و تخیل بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز(فرصت کرونایی) در زمینه فرهنگ‌سازی سلامت و آسیب‌های اجتماعی بود، افزود: این بخش را ترویج شیوه زندگی سالم، ترویج دیدگاه پیشگیری‌نگر بجای درمان‌نگر، آموزش سلامت همگانی موثر با رویکرد پیشگیرانه، تعامل جذاب و موثر اثر با مخاطبان، صحت علمی محتوا و القای موثر پیام تشکیل می‌داد.

دستگردی با بیان اینکه توجه به موضوع‌های جسمی، روانی و آُسیب‌های اجتماعی به عنوان یک محور مهم در مسابقه ملی فرصت کرونایی مورد توجه و تاکید قرار گرفت، خاظرنشان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه نسبت به ارسال آثار از جمله، توصیه‌های پزشکی،بهداشتی،تغذیه سالم، ورزش، استرس و اضطراب بر سلامت جسم، در موضوع روانی، آسیب‌های اجتماعی،امیدافزایی، مدیریت استرس و اضطراب، مثبت اندیشی و همچنین در موضوع آسیب‌های اجتماعی کودک‌آزاری، کودک خیابانی، فرار از منزل، بزهکاری و سایر موارد پرداختند.

دانشگاه فنی و حرفه ای فارس میزبان موفق جشنواره های ملی

محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با اشاره به میزبانی‌های متعدد و موفق این دانشگاه در برگزاری مسابقه‌های فرهنگی اظهار داشت: دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز یکی از پیشروترین دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور در انجام فعالیت‌های فرهنگی به شمار رفته و همواره میزبانی و داوری رویدادهای مختلف ملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور را عهده‌دار بوده که برگزاری مسابقه ملی تولید محتوا(فرصت کرونایی) به عنوان یک رویداد فرهنگی و ملی دانشجویی نیز با تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و هسته‌ها و انجمن‌های علمی این دانشگاه به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از دکتر صالحی عمران رئیس، دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر دستگردی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی و همچنین سایر مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در برگزاری برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: بدون شک رویدادهای فرهنگی در وضعیت موجود تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

اعلام نتایج نهایی مسابقه ملی فرصت سازی کرونایی تا مردادماه

امیرحسین محرر دبیر علمی - اجرایی نخستین دوره نخستین مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) نیز اظهار داشت: در حال حاضر داوری آثار دریافتی در دست اقدام است که تاماه آینده اختتامیه جشنواره نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

محرر با بیان اینکه شرکت در مسابقه به صورت تیمی و انفرادی بود، خاطرنشان کرد: قالب‌های آثار ارسالی و تولید شده توسط دانشجویان شامل انیمیشن و فیلم (مستند – آموزشی – داستانی، پادکست، رادیو اینترنتی، پویا نمایی،موشن گرافیک و تصویرسازی محتوایی است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست پیش داوری آثار انجام و با به نمایش گذاشتن در سایت  بازدیدکنندگان به هر یک از آثار تنها یک بار امتیاز دادند، گفت: از یک هزار و ۵۷۶ اثر، تعداد ۸۶۶ اثر به مرحله نخست داوری راه یافت که از این تعداد نیز تاکنون بیش از ۴۰۰ اثر به مرحله دوم راه یافته است.

دبیر علمی - اجرایی نخستین دوره نخستین مسابقه ملی تولید محتوای فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) تصریح کرد: دو مرحله داوری دیگر باقی مانده است که آثار به لحاظ تخصصی و فنی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت نتایج این رویداد ملی نیمه دوم مردادماه اعلام می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =