تولید ۲۰ هزار تن میگو در «قشم» نیازمند آموزش است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای افزایش بازدهی، تحقق جهش تولید و هدفگذاری تولید سالیانه ۲۰ هزار تن میگو در جزیره نیازمند ارتقا دانش فنی و توجه به آموزش های تخصصی هستیم.

به گزارش خبرآنلاین از قشم ، حمیدرضا مؤمنی صبح امروز در چهاردهمین نشست شورای هماهنگی اقدامات پساکرونا اظهار داشت: به کارگیری نیروهای متخصص در صنعت پرورش میگوی جزیره یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه ارتقای ظرفیت تولید به کمک افزایش دانش فنی حاصل می‌شود افزود: تولید سالیانه ۲۰ هزار تن میگو در قشم نیازمند ارتقای دانش فنی و توجه به آموزش‌های تخصصی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مطالعه جامع در حوزه شیلات و کشاورزی باید بر اساس نیازهای جزیره طراحی و برنامه‌ریزی شود.

مؤمنی اضافه کرد: از این طریق می‌توان به حجم تولیدی منطبق با ماموریت طراحی شده برای اداره  شیلات و کشاورزی دست یافت.

منصور آزاد سرپرست اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست اظهار داشت: میزان درآمدزایی قشم در سال ۹۸ از حوزه شیلاتی افزون بر ۱۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بوده است.

مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز از آغاز طرح غربالگری افراد بالای ۶۰ سال در روستاهای این جزیره خبر داد و گفت: هرچند اجرای این طرح شمار بیماران بستری در بیمارستان را افزایش می‌دهد اما کاهش آمار مرگ و میر را نیز به همراه خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =