سیاست‌گذاری صحیح مانع تغییر کاربری‌های غیرقانونی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: برنامه‌ریزی و سیاست گذاری درست مانع از تغییر کاربری غیر اصولی اراضی کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استانداردر جلسه تبصره یک ماده یک اراضی کشاورزی استان که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و نیازی معاون حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی سازمان امور اراضی کشور در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: حساسیت های زیادی بر روی  اراضی کشاورزی  استان قزوین است و این باعث شده تا امور روال عادی  خود را نداشته باشد.
او اظهارکرد: در  قزوین برای چند منطقه از استان تقاضا برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی بسیار زیاد است.
فرخزاد یاد آور شد: یکی از فصل های مشترک حفظ حقوق بیت المال؛ حفظ اراضی کشاورزی است که باید توجه ویژه ای شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه گفت: نیاز مردم در زمینه مسکن و ساخت و ساز باید تامین شود تا از هجوم  یکباره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان جلوگیری شود.
فرخزاد افزود: نیاز های مردم در بخش های مختلف اشتغال مسکن و گردشگری باید لحاظ شود و بر اساس یک برنامه ریزی درست اقدام به ساخت و ساز کرد تا از نابسامانی جلوگیری شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با سخت گیری باید مانع از ساخت و ساز های غیر مجاز در استان شد؛ خاطر نشان کرد: در ارایه مجوز باید راهکار مناسبی در نظر گرفت تا افراد و متقاضیانی که واقعا نیاز به تغییرکاربری دارند با لحاظ شرایط انجام شود تا دست افراد سود جو و فرصت طلب کوتاه شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =