۲۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به واحدهای اقتصادی فارس اختصاص یافت‌

استاندار فارس گفت: در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای اقتصادی فارس اختصاص یافت.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز: عنایت‌الله رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان فارس با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ٣۶ میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی استان فارس اختصاص یافته است اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی استان فارس بنگاه‌های اقتصادی کوچک هستند با شیوع بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی زیادی شدند. 

رحیمی از دستگاه‌های اجرایی خواست که این تسهیلات را به واحدهای زیر مجموعه خود معرفی کنند، عنوان کرد: گلخانه‌ها در این مدت دچار مشکلات زیادی شده‌اند که با استفاده از این تسهیلات مشکلات آنها کاهش می‌یابد و واحدهای صنفی، باشگاه‌های ورزشی و غیره نباید در پرداخت تسهیلات مورد غفلت واقع شوند.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های آموزشی، مهدکودک‌ها، فعالین گردشگری و مجموعه‌های بهزیستی و آموزش و پرورش نیز جز رسته‌های است که باید تسهیلات کرونا شامل آنها شود.

رحیمی با بیان اینکه افتتاح طرح‌های بزرگ صنعتی در فارس نشان دهنده عملکرد خوب بانک‌ها در ارائه تسهیلات است، افزود: نسبت مصارف به منابع بانک‌های فارس باید نسبت به گذشته بهتر شود.

استاندار فارس تاکید کرد: بدهکاران بزرگ بانکی نباید مورد بی‌توجهی قرار بگیرند و معاونت اقتصادی استانداری فارس مکلف است با برگزاری جلسات با آنها مطالبات بانک‌ها را بازگرداند.

۱۵۷ کارمند بانک در استان فارس به کرونا مبتلا شده‌اند

عبدالکریم ریگی‌زادگان، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس  نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۱۵۷ نفر از کارکنان بانک‌های استان به کرونا مبتلا شده‌اند از این رو باید در راستای حفظ سلامت کارکنان بانک اقدامات جامعی صورت گیرد.  

وی با بیان اینکه در سال گذشته نسبت مصارف و منابع بانکی استان فارس با رشد چشمگیر به ۸۵ درصد رسیده است، افزود: استان فارس در جذب منابع بانکی در جایگاه سوم کشور قرار دارد و سال گذشته با رشد ۲۳ درصدی منابع بانکی روبه‌رو بوده است. 

ریگی‌زادگان با بیان اینکه استان فارس در میزان مصارف بانکی در جایگاه چهارم کشور قرار دارد، عنوان کرد: نسبت مصارف به منابع کل بانک‌های استان فارس اعم از خصوصی و دولتی بالغ بر ۵۵ درصد بوده البته نسبت مصارف به منابع بانک‌های عضو کمیسیون بانک‌های استان ۸۵ درصد است.

وی افزود: تمامی بانک‌های استان فارس در حوزه مصارف به منابع نسبت به پرداخت بیش از ۵۰ درصد از منابع خود اقدام کردند و بالغ بر ۵۷۶  میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =