آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به ۱۳میلیون و ۶۰۰هزار نزدیک شد

با تداوم همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از مرز 13 میلیون و نیم عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا کنون13,587,488  تن مبتلا و 583,874 تن بر اثر بیماری کووید ـ 19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

بررسی مدل‌های جمعیتی، حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا در آمریکا وخیم‌تر خواهد شد و آمار روزانه قربانیان این بیماری افزایش خواهد یافت. به گزارش رویترز، شمار قربانیان کووید ۱۹ در هر یک از ایالت‌های کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس که پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا هستند در ماه‌های آینده، نسبت به آماری که در این ماه منتشر شده است، یک هزار نفر بیشتر خواهد شد اما مدل دیگری که از سوی دانشگاه ایالت واشنگتن بررسی شده، حاکی است که شمار قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا تا اول نوامبر به ۲۲۴ هزار نفر خواهد رسید. 

طبق بررسی‌های موسسه IHME، تعداد آمریکایی‌هایی که ماسک استفاده می‌کنند افزایش یافته و شمار آن‌هایی که از خانه خارج می‌شوند، کاهش یافته است. این مرکز تحقیقاتی نوشت با این حال اگر ۹۵ درصد آمریکایی‌ها هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده کنند، شمار مرگ و میرهای ناشی از کووید ۱۹ تا نوامبر آینده به میزان ۴۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

نحوه مدیریت بحران دولت ترامپ در زمانی که ویروس کرونا به صورت گسترده در ایالات متحده شیوع پیدا کرده موجب شده است تا این کشور در وضعیت بحرانی قرار گیرد. ترامپ که کرونا را همواره ویروس چینی خطاب می کند در نظرسنجی ها نیز وضعیت خوبی ندارد و جو بایدن رقیب او در برخی از ایالت ها نسبت به وی پیشتاز است. ایالات متحده آمریکا در روز  سه شنبه 65,594 مورد جدید ابتلا و 935 مورد فوتی را ثبت کرده است.

 در آخرین آمار امروز نیز با ثبت 43,191  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 3,588,268 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز542  تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 139,685  تن می رسد.

برزیل

به گزارش گاردین کشتارگاه ها در برزیل به معضل تازه ای تبدیل شده اند و در سه نقطه مهم این کشور سرعت شیوع ویروس کرونا را گسترش داده اند. در اوایل هفته برزیل حدود 1.88 میلیون مبتلا داشت و مجموع فوتی هایش به 72,833 رسیده بود. با این حال صنعت دام و کشاورزی برزیل همانند رئیس جمهور این کشور کمکی به جلوگیری از شیوع ویروس نکرد. کشتارگاه ها در زمان همه گیری ویروس همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و کارکنان آن نیز بدون رعایت فاصله اجتماعی مشغول به کار هستند. به گفته کارشناسان چنین وضعیتی می تواند کانون دیگری از بیماری کووید 19 را ایجاد کند.

با ثبت 7,963  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 1,939,167 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 183 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به  74,445 تن می رسد.

هند

هند روز سه شنبه آمار مبتلایانش به 29,842 و کشته شدگانش به 583 تن رسید. در حالی که به نظر می رسید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه شهرها از تعداد قربانیان خواهد کاست اما آمارها روندی افزایشی را طی می کنند. در تازه ترین آمار با ثبت 32,682  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 970,169 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 614 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 24,929  تن می رسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس،  دانشمندان پژوهشگاه بیولوژی مولکولی و سلولی بخش سیبری آکادمی علوم روسیه در نووسیبیرسک مدعی شده‌اند که برای نخستین بار در جهان پادتن ویروس کرونا را بدست آوردند. «اولگا دوروخووا» مشاور طرحهای علمی رئیس بخش سیبری آکادمی علوم روسیه روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها گفت: پادتن می تواند این ویروس را خنثی کند. وی افزود: برای این منظور از نمونه های خون بیماران مبتلا به کرونا و تکنولوژی بی نظیر طبقه بندی لیمفوسیت استفاده شد.

گفتنی است لنفوسیت‌ها نوعی از گلبول‌های سفید خون هستند که در دستگاه ایمنی مهره داران نقش دارد.  امروز گزارش دیگری از خبرگزاری تاس حاکی است که نخستین گروه داوطلبان که واکسن کرونا تولید شده در مرکز علمی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه به آنها تزریق شده بود از بیمارستان مرخص شدند. 

واکسن کرونا به این افراد در یک بیمارستان وابسته به دانشگاه سیچینوا در مسکو تزریق شده بود و به گفته یلنا اسمولیارچوک رئیس مرکز بررسی های کلینیگی داروهای دانشگاه سیچینووا حال همه داوطلبان خوب است و از بیمارستان مرخص شدند. 

با ثبت 6,422  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 746,369 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 156 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 11,770  تن می رسد.

مکزیک

در مکزیک دیگر کشور پر ابتلا که ایتالیا را نیز پشت سر گذاشته است، با ثبت 7,051  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 311,486 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز836  تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به  36,327 تن می رسد.

بنگلادش

با ثبت 3,533  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به193,590  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 33 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 2,457  تن می رسد.

عربستان سعودی 

به گزارش عکاظ، وزارت بهداشت عربستان  با اشاره به ۲ هزار و ۶۷۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی ساعات گذشته، اعلام کرد که شمار مبتلایان به این ویروس قاتل با احتساب موارد جدید به ۲۴۰ هزار و ۴۷۴ نفر افزایش پیدا کرد.همچنین وزارت بهداشت عربستان از وخامت وضع جسمانی ۲ هزار و ۲۲۱ کرونایی در این کشور هم اشاره کرد.

وزارت بهداشت سعودی به مرگ ۴۲ کرونایی در این کشور، طی ۲۴ ساعت گذشته هم اشاره و شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان را ۲ هزار و ۳۲۵ نفر اعلام کرد.همچنین وزارت بهداشت عربستان به بهبودی ۵ هزار و ۴۸۸ نفر از کرونایی ها در این کشور طی ساعات گذشته اشاره کرد.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۷۷۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر رسید ، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

لاری با بیان این مطلب که خوشبختانه خوشبختانه تا کنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: 3411 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


وی همچنین افزود: تا کنون دو میلیون و ۴۸ هزار و ۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که همانند روز گذشته استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند ، گفت: استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

تعطیلی دوباره آمریکا/ کرونا طرح‌های پوتین را متوقف کرد

ترامپ بالاخره ماسک زد/ روسیه اولین واکسن کرونا را ساخت

آماده‌سازی کامیون‌های یخچال‌دار برای انباشت اجساد در آمریکا/روسیه سومین داروی درمان کرونا را ثبت کرد

آمریکا همچنان صدرنشین و رکوردار/قرنطینه هوشمند جان پاکستانی‌ها را نجات داد

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =