۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
هشدار النجباء به آمریکایی‌ها

ایسنا نوشت: سخنگوی جنبش النجباء عراق ضمن اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند، تاکید کرد: گروه‌های مقاومت به‌ صورت متحد و یکپارچه راهبرد اخراج آمریکایی‌ها از عراق را دنبال می‌کنند.

نصر الشِمَّری، سخنگوی مقاومت اسلامی النجباء در گفتگوی زنده با شبکه المیادین آخرین تحولات عراق و اقدامات مقاومت در مواجهه با اشغالگران آمریکایی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نصر الشمری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها گزینه‌ای جز خروج از عراق ندارند، گفت: اشغالگران در صورت اصرار به ادامه حضور در عراق، باید با خسارت‌هایی که به آن‌ها وارد می‌شود کنار بیایند.

وی آمریکایی‌ها را در تغییر معادلات عراق ناتوان توصیف کرد و افزود: ما برای عملیات تازه‌ای که آمریکایی‌ها را هدف قرار داد تبریک می‌گوییم؛ این عملیات در شرایطی صورت پذیرفت که مقاومت شیوه‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی النجباء با اشاره به اینکه نظامیان آمریکایی "نیروهای اشغالگر" به‌شمار می‌آیند، تصریح کرد: هدف قرار دادن آن‌ها از سوی مقاومت روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

الشمری افزود: محرمانه بودن از ویژگی‌های عملیات ضدآمریکایی‌است و گروه‌های مقاومت در مقابله با دشمن متحد و یکپارچه عمل می‌کنند.

وی در خصوص ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق نیز گفت: دولت یک نهاد اجرایی است و نمی‌تواند به قانون‌گذاری بپردازد؛ از این رو نه دولت و نه هیچ کس دیگر نمی‌تواند مانع حمله مقاومت به اشغالگران شود.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی النجباء جمهوری اسلامی ایران را دوست و همراه تمامی گروه‌های مقاومت خواند و در عین حال تصریح کرد: با این وجود، خود عراقی‌ها مسئول اصلی مقابله با کارشکنی آمریکا در عراق هستند.

نصر الشمری خاطرنشان ساخت: واشنگتن از کمک به دولت عراق در مبارزه با داعش به این بهانه ممانعت می‌کند که این مساله یک حمله خارجی ارزیابی نمی‌شود!

وی همچنین درباره اقدامات اخیر اشغالگران و جابه‌جایی آنان در پایگاه‌های عراق، اظهار داشت: آمریکا و انگلیس گمان می‌کنند که با انتقال نظامیان خود به برخی پایگاه‌ها، می‌توانند آن‌ها را از حملات مقاومت در امان نگه دارند.

معاون دبیرکل النجباء در بخش دیگری از این مصاحبه، تجاوز ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد و یادآور شد: ترکیه بخش‌هایی از خاک عراق را اشغال کرد، اما شاهد تحرکی از سوی آمریکایی‌ها نبودیم.

الشمری با تاکید بر اینکه نخست‌وزیر موقت و دولت - به‌ویژه پس از مصوبه پارلمان - دیگر صلاحیت به‌کارگیری نیروهای بیگانه را ندارند، ابراز امیدواری کرد که تحرکات مصطفی الکاظمی در راستای منافع ملی باشد.

وی در پایان گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه آمریکا فقط زبان زور و سلاح را متوجه می‌شود، گفت: مقاومت این فرصت را داد تا رایزنی‌های سیاسی برای اجرای مصوبه پارلمان انجام شود، اما تنها ابزار مناسب برای اخراج اشغالگران، مقاومت است.

311312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =