شما نظر بدهید/ارزیابی شما از دریافت مالیات از خانه‌های خالی چیست؟

آمارها نشان می‌دهد از هر ۱۰ واحد مسکونی ساخته شده در ایران یک واحد خالی است.

به گزارش خبرآنلاین، برخی برآوردها حکایت از خالی ماندن ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور دارد. سیاستگذار با هدف تعدیل قیمت خرید و فروش و اجاره، درصدد دریافت مالیات از خانه‌های خالی است.

ارزیابی شما از دریافت مالیات از خانه‌های خالی چیست؟ شما کاربران خبرآنلاین می توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1411287

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 84
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    69 78
    همین که بالاخره فهمیدند که گرفتن مالیات از این خانه‌ها لازم است، قدم بزرگی است
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      کسی که خانه اش را خالی نگه داشته، مطمئنا ملاک هست و چندتا خانه داره که تونسته یکی دوتایش را خالی نگه داره. مالیاتی که قراره بده را از مستاجرهای بیچاره اش میگیره. یا اینکه میکشه روی قیمت خونه ای که میخواهد بفروشه. در هر حالتی در نهایت این قشر ضعیف و مستاجر هستند که باید تاوان هر تصمیمی را بدهند .
    • بسمه تعالی SE ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      87 57
      دریافت مالیات از خانه‌های خالی به لحاظ فقهی و شرعی حرام است.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      48 3
      من که بعید می دونم
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      34 2
      جدی آخرش چی؟
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      23 65
      الان این سوخته های 60 ای میریزن اینجا میگن ما یه 30 متری هم نمیتونیم رهن کنیم ! بیشترشونم تنها دغدغشون اینه که دعوای مهشید زن ابی با حیاتی چی میشه آخرش !
    • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      56 1
      راستی فقط خونه گرون شده ؟ بقیه کالاها هم با خالی ماندن روبرو هستند؟
  • DE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    93 23
    هیچ خاصیتی ندارد
  • عرشیا IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    هیچ اثری ندارد ،اگه صاحبخونه ایرونیه میدونه چطور تمام قوانین و مقررات رو به سخره بگیره و دور بزنه...
  • مستاجر خسته IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    95 10
    به نظر من هيچ تاثيري مثبتي كه نداره باعث بالا رفتن اجاره بها ميشه همين الان بنگاه هاي املاكي در حال عقد قراردادهاي صوري هستند تا نشون بدن خونه خالي نيست. اتفاقا درآمد خوبيم براشون داره هر قولنامه صوري كلي پول. مطمئنم مثل بقيه قوانين فقط منجر به بالا رفتن قيمت ها ميشه چون همونقدر كه ماليات ميگيرن همونقدرم ميكشن رو قيمت. تنها راه نجات ايران از اين فلاكت و بدبختي فقط تشديد نظارت ها و افزايش بازرسي بر اجراي قانونه
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    118 6
    طرح مشکل داره گرانی مسکن ناشی از رشد عجیب تورمه پس دریافت مالیات از خانه های خالی مادامی که تورم رشد میکنه بی تاثیره
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    40 8
    مادرم یک خانه خودش دارد و یک خانه را چند سال در اختیار مادر بزرگم قرار داده چون مسکنی نداشته. با شرایط گفته شده خانه خالی محسوب میشه.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    85 5
    مثل مالیات بر ارزش افزوده که در نهایت مصرف کننده پرداخت کرد ,پرداخت این مالیات هم در انتها به عهده مستاجر خواهد بود
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    42 4
    قولنامه هایی که با برگه کاربنی زرد و صورتی در بنگاه نوشته میشه و کد رهگیری ندارد تا در سیستم سامانه املاک و مستغلات ثبت شود هم خانه خالی محسوب میشه.بسیاری مشکل پیدا می کنند.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    86 2
    خانه گران نشده بلکه ارزش ریال کاهش یافته بنابراین راهکارش افزایش ارزش ریال است. با مالیات گیری شرایط بدتر میشود.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    11 13
    مشکل قانونی نداره؟
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    39 10
    مبلغ مالیات دریافتی باید معنادار باشد تا صاحبان خانه های خالی را وادار به عرضه ملک به بازار کند وگرنه باعث افزایش قیمت می شود
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    54 3
    فکر نکنم خوب باشه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    14 38
    خوبه ولی کافی نیست کلا باید از هرکس که بیش از یک خانه دارد و ان را در سامانه اجاره قرار نداده مالیات گرفت مانند اکثر کشورهای دنیا.
    • GB ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      22 2
      میشه با ذکر منبع اون کشور ها را نام ببری
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      6 12
      در امریکا هر کس حتی اگر مالک یک خونه هم باشه سالانه باید یک مالیات سنگین بدهد.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      2 10
      در فرانسه و آلمان از خونه های خال مالیات گرفته میشه
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      7 0
      در آمریکا همچین قانونی نیست مالیات را بر درآمد سالیانه فرد میگیرند
    • US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      10 0
      آنکه درآمریکاگرفته میشودمالیات برخانه خالی نیست بلکه پراپرتی تکس یعنی مالیات برمالکیت است که چه خالی باشدوچه مستاجرداشته باشدفرقی نمیکنددرآنجادولت مشوق ساخت وسازاست ونه فراری دهندسرمایه هابسمت فعالیتهای غیرمولد
    • US ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      13 0
      آن پولی که درآمریکاازخانه هامیگیرندارتباطی به اجاره یاخالی بودن ندارددرست شبیه عوارض نوسازی درایران است درآمریکامالیات ازدرآمدهاگرفته میشود وتکس خانه مثل عوارض نوسازی است که دراروپاچنین چیزی هم وجودنداردحالا بنظرشمامابهتراست ازبهترینهاتقلیدکنیم یاازبدترین هرچندمالیات خانه خالی اختراع مااست که هیچکجا معمول نیست!
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    13 34
    خیلی هم خوبه
  • احمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    54 1
    بنظرم این طرح هم مانند باقی طرح های ذولت بی فایدست،گران شذن خانه ناشی از بی ارزش شدن ریاله نه گرون کردن توسط صاحبخانه ها
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      1 2
      ای بابا
    • مصطفی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      19 4
      گران شدن خانه ربطی به دلار نداره.تابع عرضه و تقاضا و قیمت زمین هست.وقتی تقاضا برای مسکن هر ساله افزایش پیدا می کنه ولی مقدار عرضه ثابت هست یک رقابت شکل می گیره که نتیجه اش افزایش قیمته.در مورد این طرح هم باید بگم بله اینجا ایرانه و همیشه یک عده از مردم راهی برای دور زدن قانون پیدا می کنن ولی آیا این دلیل خوبی برای وضع نکردن قانونه؟؟
  • صدر IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    11 23
    کار خوبیست اگر به انجام برسد و درست هم انجام شود و آقازاده ها از این قانون‌ مستثنی نشوند
  • بوعلی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    7 27
    اخذ مالیات از خانه های خالی در عرضه بیشتر مسکن به بازار موثر هست. محاطب اصلی این قانون محتکرین خانه هستند که قطعا در برابر این قانون هم مقاومت دارند هم راه گریز پیدا می کنند. باید نظارت بر اجرای درست این قانون قوی باشد. این قانونیکی از اقدامات خوب تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی است.
  • بابک PL ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    16 7
    بسیار کار خوبیه ولی مَلاکها بعدا آپارتمان را گرانتر میفروشند
  • مستاجر IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    29 10
    اگر قرار باشد مالیات گرفته شود اول از سودهای نجومی در بورس باید گرفته شود که بدون هیچ هزینه ای و با رانت، اوضاع اقتصادی را به نابودی کشانده است.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    45 13
    سلام این کارها فقط برای جارو جنجال است و هیچ فرقی به حال مردم و مخصوصا اجاره نشین های بیچاره ندارد . وقتی که ارزش پول ملی پایین میاد دیگه دست کسی نیست جلو گرانی را بگیرد هی بیان طرح بدن از مردم پول بگیرن ، جریمه کنن ، دادگاه تشکیل بدن ، محکوم کنن و ادام بکنن !! تا حالا کدام مشکل مردم با این کارها حل شده ؟ این مجلس اگر میخواد کار اساسی بکنه طرحی بدهند که پایه پولی ثابت بمونه و هر روز افت نکنه . والله هر کاری غیر این بکنند باعث گرانی بیشتر و فشار بر قشر میانی جامعه خواهد شد . در دوره اصلاحات حدود 1200 حقوق میگرفتم که با دلار می شد 1500 دلار در دوره مهرورزی حدود 3500 حقوق میگرفتم که با دلار میشد کمتر از 1000 دلار الان در این دوره حدود 6500 حقوق میگیرم که بادلار 22 تومانی کمتر 300 دلار شده . حالا اگر دولت از خانه های مردم مالیات بیشتر بگیره چه عایدی برای من و امثال من خواهد داشت ؟؟؟ ناگفته نماند با قرارداد پارسال 50 میلیون پول پیش داده و ماهیانه 2200 میلیون اجاره میدهم و امسال چه خواهد شد نمیدانم و جرات نمیکنم به صاحب خانه زنگ بزنم در مورد تمدید صخبت بکنم
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    32 1
    شما هر هزینه ای که بالا ببرید اخر گردن مستاجر بی نوا می افتد
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    36 1
    خودتونو گول نزنید تمام این گرفتاریها و تورم به دلیل بی ارزش شدن ریال است راه چاره ارزش پول را بالا بردن دلار25هزار تومان روزی 1000 تومان گرون میشه با این وضعیت چی را می خواهید درست کنید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    39 0
    صد در صد باعث خراب تر شدن اوضاع مسکن می شود. قیمتها بالاتر می رود
  • محمد رضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    25 1
    قطعا این تصمیم تورم و گرانی بیشتری در جامعه خواهد گذاشت مطمءن باشید شک نکنید
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    19 0
    فقط دردسر وگرفتاری برای اشخاصی که دو واحد کوچک دارند ایجاد میشه وباید کلی مدرک ودلیل ارایه بدند که خانه دومش خالی نیست وان سازنده وانبوه ساز پایانگار نمیگیره و تاهر وقت دلش خواست خانه هاشو نمیفروشه ومالیات هم نمیده
  • مازیار IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    9 26
    سلام،قانون خوبی است وبسیار موافقم.حتی مالیات بر اجاره هم باید گرفته شود. امیدوارم به اجرا گذاشته شود ودوباره به بهانه های مختلف به گوشه ای نیوفتد!
    • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      12 2
      قانون ماليات بر اجاره كه ساليان سال كه هست !!
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    12 6
    آپارتمانی در محل مل چند سال است که خالیست چند روز پیش یک وانت با مقداری خنزر پنزر آمد و مثلا خانه پر شد . طرح خوبی است ولی یک بعدی است اولین و مهمترین کار در دسترس بودن اطلاعات مالی همه شهروندان است اگر اطلاعات مالی افراد شفاف باشددیگر کسی نمیتواند خطا کند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    31 1
    دریافت هر گونه مالیات در شرایط فعلی به نفع دولت و به ضرر قشر متوسط و ضعیف است‌.
  • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 14
    قانون لازم و در پکیج مالیات بر ارزش افزودن نیاز مبرم کشور و اقتصاد بدون نفت است و باید سریعتر اجراشود و در اجرا مسیر هذی سو استفاده شناسایی و بسته شود مانند قانون کارت سوخت
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 21
    باید همیشه این قانون اجرا بشه
  • مجید گلپا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    26 1
    هر چقدر که مالیات بده ده برابرش رو میکشه رو قیمت خونه
  • بی‌نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    33 0
    قطعاً تأثیری نخواهد داشت. مالک، مالیات و هرآنچه بدان مربوط است را از خریدار و مستأجر خواهد گرفت.
  • محمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    15 0
    اولش سفت میگیرن بعد ول میکنن الان برید تو بازار خودرو ببینید اوضاع در چه حاله؟؟
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    2 3
    بايد از كشور هاي اروپايي الگو برداري كرد ، اونجا چيزي به اسم مالياتش خانه خالي وجود نداره چون راه در رو داره! بهترين كار اين هست كه افرادي كه خانه اولي هستند از ماليات معاف باشند ولي اشخاصي كه خانه هاي بيشتري دارند ماليات پلكاني داشته باشند، مثلا براي خانه دوم ١٠٪؜ ارزش خانه خانه سوم ٢٠٪؜ ،... اگر به اين نحو باشه ، مسكن ديگه يك كالاي سرمايه ايي ديده نميشه . ولي خانه خالي ١٠٠١ راه براي فرار ازش هست !
  • محمد رضا اوحدی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    8 15
    تنها راه حل مسکن حذف مسکن به عنوان کالای سرمایه ای است اگر و فقط هر شخص متاهل بتواند یک ملک داشته باشد و افراد جوان مجرد در صورت ازدواج ملک انها محاسبه شود هم موجب رشد ازدواج و هم جلوگیری از سرمایه گذاری املاک شده است و اجاره ملک ها نیز باید به صورت یکساله باقابلیات تمدید بر اساس نرخ تورم رسمی باشد و هزینه بنگاه املاک باید حداقل باشد و املاک ها از دلالی خارج شوند و دفاتر الکترونیک انجام دهند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    13 1
    هیچ وقت اجرا نمیشه
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    20 0
    اونی که بلد بوده مالک صدتا خونه بشه همون بلده مالیات نده
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    10 0
    هیچ تاثیری نداره
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    8 0
    بی تاثیر
  • RO ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    12 1
    خوش بین نیستم
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    5 21
    باید زودتر از این ها اجرا می شد
  • حمید IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    10 8
    اصل طرح خوب است. حلقه مالیاتی باید مرتب روی محتکران و دلالان که مسئول اصلی نابسامانی مسکن هستند تنگ و تنگتر شود. مشکل اصلی شناسایی خانه های خالی است. نیازمند دیتابیس قوی و صحیحی است که فکر نکنم وجود داشته باشد.
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
      0 0
      نه به دلالی
  • شهرام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 7
    کار خوبی هست، اما اگر عوایدش در جهت کمک به مستأجرین صرف بشه مطمئنأ تأثیر خوبی داره
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    6 0
    بنفع دلالهاست
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 0
    صاحبخونه هامیدونن چطور هزینه مالیات رو از مستاجرین بدبخت بگیرن
  • غلام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 11
    باید گرقت
  • DE ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    27 0
    زیر سؤال بردن اصل مالکیت خصوصی
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    24 0
    متاسفانه وقتی جناب مستاجر تشریف میبرن ، چنان ویرانه ای برجای میگذارن که بیشتر از اجراه ای که پرداختن باید هزینه باز سازی داد.
  • مجتبی 011 IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 2
    مالیات زمانی خوب است که به درستی اجرا شود و راه دور زدن آن هم بسته بشه خیلی ها اینجا میگن مالیات زیاد بشه اجاره هم زیاد میشه؟ ولی برعکسه هیچ اینور نیست به نظرم هر سرمایه ای که هر فردی داره؛ ماشین، خانه، .... مالبات 60 درصدی باید بده اینطوری طرف اینقد سرمایه جمع نمیکنه و اگر درامدش بالا باشه سرمایه اش خرج میکنه و هر وقت سرمایه در گردش باشه رکورد پیش نمیاد این طرحی که همه جای دنیا است و مالیات بالا باعث میشه طرف رغبت نکنه اینقد سرمایه جمع کنه و بیشتر میخاد سرمایه اش خرج کنه که لذت ببره از دنیا
  • اکبر IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 0
    اگر مالیات از بانک ها شرکت ها و سازنده هایی که تعداد زیادی مثلا بیشتر از 50 واحد را خالی نگهداشته اند اخذ شود کار خوبیست انهم در صورتیکه مسکن قابل سکونت باشد نه از کسانیکه دو سه واحد دارند یا واحدی در شهر دیگری برای امور کاری دارندکه اغلب سرویس بهداشتی کابینت و دربچوبی و رادیاتور ندارن و یا فقط برای حفظ اندوخته (یا فرزندان)خریداری شدن و بمحض ثبات اقتصادی و اماده شدن واحد ها به بازار عرضه میشوند چون الان پایان کار به واحدهای بدون امکانات فوق داده میشود و عملا واحد قابل سکونت نیست ضمنا افزایش قیمت مسکن رابطه مستقیم با نرخ دلار دارد پس ابتدا باید دلار رو پایین اورد
  • ایمان IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 3
    به هر کد ملی اجازه داشتن یک خانه با یک مغازه یا ملک اداری بدهند و در صورت داشتن هر خانه اضافی مالیات تصاعدی بگیرند و فقط هر نفر ٣ خانه با کد ملی خودش داشته باشه، آنوقت هم مشکل خانه و هم ازدواج حل می سود
  • غلامرضا فیروزی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    1 3
    به نظر بنده اگر بیش از دو یا سه آپارتمان احتکار محسوب نشودذموضوع حل نمی شود اختکار خانه برابر با اخلال در اقتصاد . چه معنی دارد یک نفر هفتصد هشتصد آپارتمان و خانه داشته باشد .
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    9 0
    خوب نیست
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    10 0
    مالکیت خصوصی باید محترم شناخته شود
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 11
    اصل طرح خوبه
  • ایرانی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    7 0
    اولا"هر مبلغ که به عنوان مالیات از خانه ها گرفته شود به میزان چند برابر آن به قیمت مسکن افزوده خواهد شد این را قبلا"تجربه کرده ایم.دوما"باعث رکود شدیدتر بازار مسکن ومتعاقب آن بیکاری کارگران ساختمانی وصنایع مرتبط خواهد شد.
  • JP ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    12 0
    غلط و ضداشتغال
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    8 0
    خوب نیست
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    6 0
    اگه واقعا فشار بر بازار املاک با طرح هایی مثل مالیات گرفتن یا افزایش دستوری اجاره بها زیاد بشه ، نقدینگی به سمت بازارهایی مثل دلار ، ماشین و طلا روانه میشه و موجب افزایش بیشتر تورم.
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    9 0
    حدودسی سال پیش منزل نسبتابزرگی خریدم دوطبفه یک طبقه خودم ویک طبقه فرزندم زندگی میکنیم خانه کهنه است تصمیم داشتیم بامشارکت انرابه ده واحدآپارتمان تبدیل کنیم که هم اجاره دهیم وهم بفروشیم باچنین قانونی هرگزجرات چنین کاری نداریم چون اگرخریدارویامستاجرمناسب پیدانشدبایدمرتب مالیات بدولت بدهیم مردم که درخیابان زندگی نمیکنندکه مستاجرفراوان باشدلذامطمئنااین قانون باعث رکودساختمان سازی وگرانی وکمبودمسکن شدیددرآینده میشودمثل سایرقوانین
  • DE ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 0
    ما که موندیم
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    8 0
    ارزش پول مهمه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 4
    اجاره بالا نره خوبه
  • فرزاد GB ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 6
    سلام. این راه حل هم تا امتحان نشه و نارسایی هاش رفع نشه نمیشه گفت خوبه یا بد. ولی بهترین و منطقی ترین راه ها با توجه به اینکه الان خانه و زمین بصورتی داره احتکار میشه، محدود کردن تعداد خرید و فروش یک ملک و همچنین تعداد خرید و فروش افراد طی مثلا یک سال، و عدم اجازه یک فرد برای داشتن مثلا بیش از دو خانه. به این صورت اولا بازار دلالی از بین میره ، دوما پول های اضافه افراد وارد بازار تولید و بورس و ... میشه.
  • زینب GB ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    0 12
    بنظر من مالیات گرفتن از خانه های خالی میتواند در کاهش اجاره ها تاثیر داشته باشد و من موافقم با گرفتن مالیات از خانه های خالی
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    6 0
    تا وقتی دولت دستش در جیب مردم باشد کار اساسی درست نمی شود مالیات باید از خانه های لاکچری اخذ شود از ویلاهای لوکس که کشاورزی را ازبین می برد
  • علی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 0
    عزیزان من.چراازهمه خانه هامالیات میگیریدلااقل ازدوتاخانه به بالامالیات بگیریدیاکسانیکه یک برج خونه دارنداونهاروبگیریدهرچندآنهاهم نباید بگیرین
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    10 0
    تمام آمارها نشان میدهد که از سال ۹۷ تا ۹۹ مسکن از دلار و طلا و بخصوص بورس رشد کمتری داشته ظمن اینکه تولید مسکن از تقاضا به شدت کمتر است. مالیات باعث گرانی و فرار سرمایه از تولید ساخت و در نتیجه خانه دوم را در کشورهای همسایه خریداری میکنند. این طرح فقط به نفع دولت و ضرر مصرف کننده است. تا زمانی که ارزش ریال به همین منوال باشد هر مالیاتی باعث دامن زدن بر طبل گرانی هست چرا فقط گرفتن مالیات را از کشورهای دیگر دیکته میکنید وام ۸۰ درصدی خرید خانه رو نمیبینید به تور مثال ترکیه وام خرید خانه میدهد و سازنده در کوتاهترین زمان واحدهای ساخته شده را میفروشد و مجددا تولید دیگری را شروع میکند و چرخ اقتصاد هم به حرکت در می‌آید ظمنا نگین ۱۸۰ شغل با ساخت مسکن مرتبت هست بگین بیش از ۶۰ میلیون نفر از این چرخه امرار معاش میکنند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین