نخستین دوره رسمی وبیناری فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور به میزبانی قشم برگزار شد

سرپرست ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین دوره آموزش رسمی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور به صورت وبیناری به میزبانی منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، جلیل حقگویان با اعلام این خبر عنوان داشت: به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم، برای نخستین بار در کشور دوره رسمی آموزش کوهپیمایی همگانی فدراسیون را به صورت وبیناری برگزار کرد.
وی ادامه داد: دوره های آموزشی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور نیز همانند سایر دوره های آموزشی به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ به تعطیلی گراییده بود که هیات این منطقه آزاد به عنوان یک پیشرو برگزاری این دوره ها را به صورت وبینار آغاز کرد تا بر لزوم ارتقا دانش در حوزه ورزش حتی در روزهای درگیری با کروناویروس تاکید کند.
به گفته حقگویان، این وبینار ۶ ساعته با شرکت ۶۰ ورزشکار امروز پنج شنبه ۲۶ تیرماه با سرفصل های متنوعی در حوزه تعاریف پایه، اصول دسترسی به مناطق کوهستانی، لوازم وتجهیزات کوهپیمایی، اصول گام برداری و انواع شیب، تغذیه، معرفی کوه ها و جاذبه های طبیعی جزیره قشم، خطرات کوهستان، هواشناسی و جهت یابی در روز و شب برگزار شد.
سرپرست ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از تلاش های محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این منطقه برای اشاعه روحیه ورزشکاری در جزیره گفت: امیدواریم شاهد موفقیت ها و نوآوری های سایر رشته های ورزشی در جزیره در این روزهای کرونایی باشیم و با تبدیل این تهدید به فرصتی برای افزایش دانش پایه و علوم مربوطه همچنان عرصه ورزش را پرتکاپو و فعال نگهداریم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =