وعده چشمگیر امارات به مصر برای ضربه به ترکیه

ایسنا نوشت: منابع خبری فاش کردند، امارات به مصر پیشنهاد داده حاضر است مقابل وارد کردن ضربه ای به ترکیه در لیبی، موضعی "تعیین کننده" در حمایت از قاهره در پرونده سد النهضه اتخاذ کند.

 العربی الجدید به نقل از منابع مصری آگاه فاش کرد، همزمان با بسیج نیروها در اطراف شهر راهبردی "سرت" لیبی، گفت‌وگوهایی میان مقامات بلندپایه مصر و امارات انجام شده که طی آن امارات به مصر پیشنهاد داده در صورت وارد آوردن یک ضربه به ترکیه و اهدافش در لیبی، ابوظبی کنار قاهره موضع "تعیین کننده‌ای" در قبال بحران سد النهضه اتخاذ کند.

این منابع گفتند: محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به کمک محمد بن سلمان، همتای سعودی خود که مواضع خصمانه‌ای علیه ترکیه دارد، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را به آغاز یک نبرد گسترده علیه ترکیه هم‌پیمان اصلی دولت وفاق ملی در لیبی ترغیب می‌کند.

منابع مذکور درباره ماهیت مداخله امارات در بحران سد النهضه اتیوپی نیز فاش کردند: ابوظبی تأکید کرده است که مداخله "تعیین کننده" خواهد بود و در مقابل قاهره نیز تأکید کرده است، تا زمانی که خطوط قرمز اعلام شده توسط سیسی زیر پا گذاشته نشوند، مصر هیچ اقدام نظامی مستقیمی انجام نخواهد داد.

درهمین حال، چند منبع غربی نیز به العربی الجدید گفتند: در شرایطی که قاهره و مسکو به ایستادن در خط سرت و الجفره اکتفا می‌کنند، امارات دنبال حمله به غرب لیبی با مداخله آشکار نیروهای مصری است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =