۲۲۰ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان مرکزی اختصاص یافت

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار امسال به اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیولوژیک در اراضی طبیعی این استان اختصاص یافت.

رضا عظیمی در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی بیان کرد: این اعتبارات برای اجرای عملیات گابیون بندی، سنگ و ملات، بندخاکی، پخش سیلاب، بانکت‌بندی، خشکه چین، بذرکاری، کپه‌کاری و احداث چاله‌های فلسی (آبگیرهای کوچک)در ۲۲ حوزه آبخیز استان مرکزی هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: با اختصاص این اعتبارات؛ عملیات آبخیزداری در ۲۶ هزار هکتار از اراضی طبیعی و حوزه آبخیز استان اجرایی شده و سه میلیون متر مکعب به حجم ذخیره‌سازی روان‌آب‌های سطحی در سدها و بندهای اداره کل منابع طبیعی استان افزوده می‌شود.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآورشد: ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیولوژیک در اراضی طبیعی استان اختصاص یافت و طرح‌های آبخیزداری در ۵۸ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی طبیعی و حوزه آبخیز استان اجرایی شد.

عظیمی متذکر شد: ۶ میلیون متر مکعب سال گذشته به ظرفیت نگهداری و تغذیه منابع آب‌های زیر زمینی استان افزوده و ظرفیت سدها و بندهای منابع طبیعی استان مرکزی به ۸۸ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =