با سفر مجازی خبرآنلاین همراه شوید؛ از مریخ تا آنتالیا

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا شما بتوانید با چند کلیک به مقاصد دلخواهتان سفر کنید.

نیو صدر: تابستان آمد، کروناویروس نرفت و دیگر سفر کردن برای خیلی‌ها به یکی از رویاها تبدیل شده است، رویایی که با استفاده از تکنولوژی شاید بتوان اندکی به آن نزدیک شد.

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که با امید نسبت به پایان پاندمی، برای تابستان امسال برنامه‌های مختلفی داشتند و حالا مجبور لغو برنامه‌ها و خانه‌نشینی شدند، می‌توانید از روی صندلی‌هایتان و با کمک صفحات موبایل یا کامپیوترتان، سفری مجازی را به شکل رایگان به هر جایی که دوست دارید آغاز کنید.

گردشگری مجازی، یکی از راه‌های نسبتا جدید سفر کردن است که در چند ماه اخیر، جمعیت زیادی به آن روی آورده‌اند. در واقع در این نوع سفر به کمک فناوری‌های مرتبط با واقعیت مجازی، شما از خانه‌هایتان به هرجایی که بخواهید سفر می‌کنید. با پیشرفت تکنولوژی‌هایی مثل ‌ساخت عینک‌های سه بعدی، ایجاد تصاویر ۳۶۰درجه و استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برخی از این سفرها سفر مجازی، احساس واقعی‌تر دارند.

البته در هیچ کدام از این سفرها، شما قادر به احساس هوای گرم تابستان هنگام قدم زدن در کنار ساحل، هم صحبت شدن با مردم کشورهای دیگر و ... نیستید و محدودیت‌های زیادی وجود دارد. اما از سویی دیگر خبری از هزینه دلار و ساعت‌ها سوار هواپیما شدن نیست.‌

بیشتر بخوانید: داستان یک سفر مجازی؛ از دل آتش‌فشانی در هاوایی تا بالای برج ایفل

نوروز امسال، یکی از این تورهای گردشگری مجازی در خبرآنلاین برگزار شد، توری که در آن مخاطبان با چند کلیک به برج ایفل، سیدنی، هاوایی و موزه ون‌گوگ سفر کردند. حالا هم می‌توانید اینجا دومین سفر مجازی خود را با کمک گوگل و ناسا آغاز کنید:

سفر به آلاسکا با کمک محیط‌بان آمریکایی؛ تماشای آب شدن یخ‌های قطبی

بخش اول این تور به پارک ملی پارک ملی کنای فیوردز در ایالات  آلاسکا آمریکا سفر می‌کنیم؛ جایی که کوه‌ها، یخ‌های قطبی و اقیانوس به هم وصل می‌شوند

 احتمالا سفر واقعی به این منطقه صدها میلیون تومان هزینه دارد و تحمل دمای آن حتی در فصل تابستان اصلا کار آسانی نیست، اما حالا با کمک گوگل از روی صندلی‌هایتان می‌توانید به شکل رایگان می‌تواند در چند ثانیه به ۸هزار کیلومتر دورتر سفر کنید. برای شروع سفر کافی است هدفون‌های خود را وصل کرده و اینجا کلیک کنید.

در این بخش سفر مجازی، یک محیط‌بان آمریکایی همراه شماست و مناطق مختلف را معرفی می‌کند. سفرتان از روی خروجی یخچال شروع می‌شود جایی که شما با کمک یک طناب از داخل آن یخچال خارج می‌شوید.

احتمالا در اخبار بارها از آب شدن یخ‌های قطبی شنیده‌اید، در مرحله بعدی خانم محیط‌بان به کمک تصاویری که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ وجود دارد، به شما نتایج این اتفاق را نشان می‌دهد. قسمت بعدی این سفر اما بسیار هیجان‌انگیز است و شما سوار بر یک «کایاک» در کنار یخ‌های قطبی قایق سواری می‌کند، این تجربه قطعا به اندازه حالت واقعی هیجان‌انگیز نیست، اما می‌توانید مطمئن باشید، خطرناک هم نیست.

موزه لوور؛ مونالیزا را از نزدیک ببینید

موزه لوور در پاریس یکی از مراکز گردشگری در کل دنیا است که بعد از سفر بین یخ‌های قطبی در آلاسکا، به دیدن آن می‌رویم. برخلاف سفر مجازی قبلی، در تور مجازی لوور چندان از فناوری‌های جدید استفاده نشده است و شما تنها با استفاده یک دوربین ۳۶۰درجه از قسمت‌های مختلف این موزه دیده می‌کنید، پس اگر به اثرهای باستانی و هنری علاقه دارید، با حوصله در این بخش شرکت کنید.

از اینجا وارد موزه شوید، بعد با انتخاب هر قسمت‌های مورد پسندتان از موزه، تور رایگان خود را آغاز کنید، بلیت ورود به این موزه ۱۵یورو است. کافی است بعد از ورود به موزه روی اثرهای مورد علاقه خود کلیک کنید تا اثر را از نزدیک ببینید، البته متاسفانه تعداد گالری‌های مجاز برای این سفر محدود است.

به دنبال تابلو مونالیزا در فهرست قبلی تورهای مجازی نگردید، برای تماشای این تابلو در لوور باید از تور مجازی دیگری استفاده کنید، وقتی وارد دنیای مجازیتان شدید به دوربین‌های مردم نگاه کنید تا تابلوی داوینچی را پیدا کنید. متاسفانه در سفر مجازی امکان سلفی گرفتن با مونالیزا وجود ندارد.

سفر به مریخ با کمک ناسا

بله، این یک سفر مجازی است و با این که گاهی خسته‌کننده می‌شود اما این امکان هم وجود دارد که تنها در چند دقیقه از ایران به آلاسکا، از آلاسکا به پاریس و حالا هم به مریخ سفر کنیم. همینجا کلیک کنید تا با میزبانی مریخ نورد «کنجکاوی» سفر مجازی شما به مریخ شروع شود، بهتر است برای شروع این سفر دوباره هدفون‌هایتان را وصل کنید و به صدای مریخ گوش دهید.

بله این تصاویر گرفته شده از مریخ واقعی هستند و همه‌ آن‌ها توسط «کنجکاوی» گرفته شده‌اند، دلیل وجود بخش‌های سیاه سفید در این تصاویر عدم عکس‌برداری از آن قسمت‌هاست.

در ابتدای سفر دوری بزنید تا علامت نقشه را پیدا کنید، بعد از کلیک به روی آن، نام پنج مقصد مشخص شده توسط میزبان معلوم می‌شود با انتخاب هر بخشی که دوست دارید سفرتان به مریخ را آغاز کنید و روی آن قدم بزنید.

در هنگام سفر حتما به علامت‌هایی که روی تصویر ایجاد می‌شوند توجه کنید تا محقق ناسا آن قسمت را به شما معرفی کند.

سفر به آنتالیا در یک هتل ۵ ستاره

ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی است، سالانه میلیون‌ها ایرانی به این کشور سفر می‌کنند و بخش زیادی از جمعیت هم در فصل تابستان به شهر آنتالیا می‌روند. اگرچه در ماه‌های ابتدایی امسال تعداد سفر ایرانی‌ها به ترکیه حدود ۹۹درصد کاهش یافته است، اما حالا به عنوان آخرین مقصد تور مجازی خبرآنلاین می‌خواهیم به آنتالیا سفر کنیم.

به اینجا بیایید، تا سفر شما از درب ورودی هتل هتل گلوریا سرنیتی آغاز شود، در سمت راست شما فهرستی وجود دارد که می‌توانید مقصد مورد نظرتان را در آنجا پیدا کنید؛ هتل، رستوران، ساحل، استخر و ...

اگرچه در این بخش از سفر مجازی شما گزینه‌های زیادی برای بازدید دارید، اما امکان قدم زدن کنار آب و شنیدن صدای دریا وجود ندارد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =