۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۸

اعضای اتاق بازرگانی تهران خواستار ابطال واگذاری نمایشگاه به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح شدند.

موضوع واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) که هرروز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند سرانجام به نشست رسمی نمایندگان بخش خصوصی رسید و طی آن اعضای اتاق خواستار بررسی بیشترموضوع شدند.

پیشنهاد واگذاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی نخستین بار در یکی از نشست‌های صبحانه اتاق تهران با حضور وزیر بازرگانی مطرح شد و پس از آن، رئیس اتاق تهران با ارسال نامه‌ای به مسعود میرکاظمی، آمادگی خود را برای مدیریت نمایشگاه اعلام کرد.

پس از آن، موضوع واگذاری در سال 1386 در جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران از سوی شجاع‌الدین بازرگانی، مطرح شد که مورد تصویب هیأت نمایندگان نیزقرار گرفت و پس آن، طرح خصوصی‌سازی این شرکت در قالب تأسیس یک شرکت سرمایه‌گذاری با ترکیب سهامداران بخش خصوصی از قبیل 9 صندوق توسعه صادرات غیرنفتی - اتاق‌های بازرگانی و اتاق تعاون ایران - شرکت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات نمایشگاهی و سایر نهادهای عمومی و غیردولتی از طرف ایشان در جلسه هیأت رئیسه اتاق ایران مطرح و به تصویب رسید. به این ترتیب موضوع واگذاری شرکت نمایشگاه بین‌المللی که اهمیت زیادی برای بخش خصوصی کشور دارد، برای دومین بار، روز گذشته درنشست رسمی نمایندگان بخش خصوصی مطرح شد.

در بیست وششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران، نمایندگان بخش خصوصی، خواستار بررسی بیشتر موضوع این واگذاری شدند وتصمیم گرفتند؛ کمیته‌ای به منظور پی‌گیری این موضوع تشکیل دهند تا بیشترمورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اتاق تهران نیز در این باره گفت: براساس ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی، مقرر شده بود که نمایشگاه به بخش خصوصی واگذار شود. در بحث‌های بعدی نیز به این نتیجه رسیدند که اتاق بازرگانی بهترین گزینه برای این واگذاری است، در همین راستا اتاق تعاون نیز آمادگی خود را برای خرید اعلام کرد.

وی افزود: پس ازانعکاس گسترده صحبت‌های بخش خصوصی، درحالی که ما موفق نشده بودیم با مقامات سازمان خصوصی‌سازی مذاکره کنیم، نماینده‌ای از سوی خریدار به قصد گفت وگو، به اتاق تهران آمد.

وزیر اسبق بازرگانی با اشاره به این که در زمان مسئولیتش در وزارت بازرگانی، به کلیه اتاق‌های بازرگانی استان‌ها اجازه داده شده است تا نمایشگاه دایر و آن را مدیریت کنند گفت: بر همین اساس اتاق تهران نیز مایل است و درعین حال این توانایی را دارد که مدیریت نمایشگاه بین‌المللی را در دست گیرد.

دبیرکل اتاق تهران گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد در بسیاری از کشورهای صنعتی، نمایشگاه‌های تجاری توسط شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی مدیریت می‌شوند. در اکثر کشورها کمیته‌ای مشترک، نمایشگاه‌ها را مدیریت می‌کند و در برخی کشورها یا اتاق بازرگانی یا شهرداری‌ها به تنهایی، نمایشگاه را اداره می‌کنند.

کد خبر 14123

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین