با وخیم شدن حال پادشاه،بن سلمان علیه ولیعهد سابق جنگ نرم را آغاز کرد

ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز از راه اندازی کمپین توییتری در عربستان با هدف تخریب چهره ولیعهد سابق این کشور خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع سعودی که نامش را فاش نکرد، اعلام کرد، این کمپین توییتری با هدف تخریب وجهه محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان راه اندازی و از سوی دولت ریاض مورد حمایت قرار گرفته و توسط صفحات توییتری نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد فعلی عربستان بازنشر می شود.

اتهامات به فساد بن نایف و سعد الجبری، دستیار سابق بن نایف که در حال حاضر مقیم کاناداست، در هزاران توییت منتشر شد.

رویترز به نقل از خالد الجبری، پسر سعد الجبری اعلام کرد، هدف از این کمپین توجیه ربایش فرزندان الجبری در عربستان و وادار کردن وی برای بازگشت به کشور است.

پیش از این، روزنامه کانادایی "Globe and Mail" نوشت، ریاض به کانادا فشار می آورد تا الجبری، افسر اطلاعاتی سعودی مقیم کانادا را بازگرداند.

مقامات سعودی در پی این افسر اطلاعاتی سابق ۶۱ ساله هستند به ویژه که اطلاعات حساس و دقیقی از دارایی های اعضای خانواده‌ حاکم عربستان دارد.

این روزنامه کانادایی به نقل از منابعی که به دلایل دیپلماتیک نامشان را فاش نکرد، نوشت، مقامات عربستان تلاش کردند با صدور یادداشت بازداشت الجبری به پلیس اینترپل او را دستگیر کنند. ریاض هیئتی را در سال ۲۰۱۸ به کانادا فرستاد تا از دولت این کشور بخواهد الجبری را بازگرداند اما به هدف خود نرسید و مجبور شد در پاییز ۲۰۱۹ برای بازگرداندن این افسر اطلاعاتی درخواست رسمی ارائه دهد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =