«هنر» بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جوان است

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: با استفاده از ابزار هنر باید روایت‌ها و سوژه‌های مختلف حوزه ایثار و دفاع مقدس را در قالب فیلم به جوانان نشان دهیم.

به گزارش خبرآنلاین از رشت : سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در دیدار با دست‌اندرکاران جشنواره فیلم مقاومت در استان گیلان با اشاره به فعالیت‌های بسیج در حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: با بهره‌گیری از ابزار هنر باید بتوانیم جوانان را به سمت اهداف انقلاب اسلامی سوق دهیم.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان هنر را بهترین ابزار جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان دانست و ابراز داشت: با استفاده از ابزار هنر می‌توان روایت‌ها، خاطرات و سوژه‌های مختلف حوزه ایثار، مقاومت و دفاع مقدس را در قالب فیلم به جوانان نشان داد.

معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار از راه‌اندازی دو دستگاه سینمای سیار جهت اکران فیلم‌های حوزه ایثار و مقاومت در مناطقی که امکان دسترسی به سینما وجود ندارد خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه شاهد استقبال خوب مردم مناطق روستایی از فیلم‌های اکران شده بودیم

کامیار مهدی‌پور با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر در جامعه خاطرنشان کرد: باید با اجرای برنامه‌های مختلف میزان آشنایی مردم و جوانان در حوزه دفاع مقدس ارتقاء دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این دیدار هنر را بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم ایثار، جهاد و مقاومت در جامعه دانست و با اشاره به لزوم هم‌افزایی سپاه و رسانه ملی جهت ترویج این فرهنگ اظهار داشت: جشنواره فیلم مقاومت یک جشنواره اصیل، توانمند و در تراز انقلاب است که می‌توانیم به‌صورت زنده آن را پوشش دهیم.

محمدباقر باقرزاده ساخت آثار هنری مرتبط با شهیدان املاکی و حسین‌پور و ساخت تله‌فیلم و مستندهای مرتبط با زندگی سایر شهدای شاخص گیلان را جزو اقدامات صدا و سیمای مرکز استان در حوزه ترویج فرهنگ مقاومت برشمرد و بیان داشت: رادیو صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در سال‌های اخیر موفقیت‌های خوبی در سطح بین‌المللی کسب کرد.

سجاد ستوده، مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی این مجموعه در برگزاری جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به طور کامل استفاده خواهیم کرد.

سیدغلامرضا امیری، مسئول کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم شناساندن ابعاد شخصیتی شهدای گیلان اظهار داشت: شهید میرزا کوچک جنگلی، شهید حسین‌پور، شهید انصاری و شهید نامجو از جمله شهدای شاخص گیلان هستند که باید در سطح ملی مورد توجه باشند.

مدیر بخش فیلمسازان جشنواره فیلم مقاومت نیز در این جلسه از راه‌اندازی بخش ویژه فیلم سازان بسیجی در جشنواره فیلم مقاومت امسال خبر داد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و توانایی‌های فیلم سازان جوان برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و از خودگذشتگی در جامعه ضروری است.

انسیه شاه‌حسینی با بیان اینکه فیلم‌سازان بسیجی جوان می‌توانند زمینه‌ساز تحول در سینمای انقلاب باشند خاطرنشان کرد: این افراد در انتقال مفاهیم انقلابی و ارزشی استعداد دارند از طرفی هدف از ایجاد بخش فیلمسازان بسیجی در جشنواره فیلم مقاومت در واقع حمایت از هنرمندان شهرستان‌ها است که در این حوزه دغدغه دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =