احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای مهاجران و امیرکبیر

سهمیه طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی است که مقرر شده ۱۲ هزار واحد آن در شهرهای مهاجران و امیرکبیر احداث شود.

به گزارش خبرآنلاین مرکزی ؛ مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر در نشست صحن رسمی شورای کلانشهر اراک با اشاره به این مطلب و بیان اینکه در راستای طرح اقدام ملی مسکن ۱۱ هزار نفر از استان قم برای شهر جدید امیرکبیر اراک ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد : احداث شهرهای جدید در کنار کلانشهرها و شهرهای بزرگ ، یکی از سیاست های مهم دولت است تا بخشی از سرریز جمعیتی به این مناطق منتقل شود و بتوانند به تامین مسکن ارزان برای گروه های جمعیتی ، به خصوص اقشار آسیب پذیر کمک کنند .
محمود مرادی تاکید کرد : اراک یکی از شهرهای گران کشور در حوزه مسکن است و لازم است در راستای مدیریت زمین و مسکن و سیاستگذاری در جهت کاهش قیمت ها در بازار متلاطم فعلی ، تعامل بین این شهر و مجموعه شهرهای جدید بیشتر شود .
وی جمعیت پذیری شهر جدید امیرکبیر را ۱۰۰ هزار نفر که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر در آن ساکن شده‌اند ، عنوان کرد و گفت : مطالعات ایجاد شهر جدید امیرکبیر در سال ۸۰ انجام و در سال ۸۸ در شورای عالی شهرسازی تصویب شد و از دهه ۹۰ با اجرای پروژه یک هزار و ۳۳۱ واحدی مسکن مهر شکل گرفت.
به گفته مرادی جمعیت پذیری شهر مهاجران نیز ۶۰ هزار نفر پیش‌ بینی شده که هم‌اکنون ۲۵ هزار نفر ساکن آن هستند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد : زیرساخت‌های خوبی در شهر امیرکبیر ایجاد شده و رفع برخی مسایل و مشکلات مانند احداث زیرگذر و مسیر دسترسی مناسب ، طرح فاضلاب و آتش‌نشانی این شهر نیز با جدیت در دستور کار است. البته قاعده شهرهای جدید این است که در ابتدا خدمات و امکانات فراهم شود و سپس جمعیت جذب و اسکان داده شود.

وی افزود : محدودیت و مشکل تامین آب شرب در شهر وجود ندارد ، اما برای تامین آب فضای سبز نگرانی هایی وجود دارد و درصددیم که حتی آب فضای سبز را به منازل که به شکل ویلایی ساخته شده اند ، برسانیم.

مرادی گفت : یک هزار و ۶۰۰ هکتار زمین آماده‌سازی نشده در شهر جدید امیرکبیر وجود دارد که با توجه به قابلیت اسکان جمعیت جدید ، می‌توان با انعقاد قراردادهای مشترک ، از جمله برای کارکنان شهرداری استفاده کرد.

لزوم تعامل مدیریت شهری اراک برای راه اندازی قطار شهری امیرکبیر- اراک -مهاجران
مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر بر لزوم رفع نیازها و ارائه خدمات استاندارد و باکیفیت در شهرهای جدید تاکید کرد و ادامه داد : راه اندازی قطار امیرکبیر-اراک-مهاجران ، از جمله این نیازها است که باید پیگیری جدی تر و بیشتری برای اجرای این طرح انجام شود.
وی تصریح کرد : پیگیری توسعه ریل راه آهن به جهت تردد ساکنان شهر امیرکبیر به شهر اراک ، لازم است که در دستور کار شورای شهر و شهرداری اراک نیز قرار گیرد ، ورود به این موضوع منع قانونی ندارد و می توان با تعامل و همکاری بیشتر ، این موضوع را به سرانجام رساند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =