برخی ماسک‌های قم را از داروخانه‌ها ارزان خریده و در شهرهای دیگر گران‌تر می‌فروشند

فرماندار قم گفت: افرادی با شگرد خاص، اقدام به تهیه ماسک از داروخانه‌های قم می‌کنند و به دلیل ارزان‌تر بودن آن نسبت به سایر استان‌ها، ماسک‌های خریداری‌شده را در شهرهای هم‌جوار می‌فروشند.

به گزارش خبرآنلاین از قم :مرتضی حیدری امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: شورای اطلاع‌رسانی باید به ابداع روش‌های جدید در برگزاری مراسم‌های مختلف جشن و عزا بپردازد تا مردم بتوانند همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به زندگی عادی توأم با سلامتی نیز بازگردند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است جلوی مراسم‌های مردم و برخی از فعالیت‌های اقتصادی را بگیریم باید برای آن جایگزینی تعریف کنیم، افزود: کرونا، لطمه‌های اقتصادی شدیدی به جامعه وارد کرد و باید مراقب باشیم شاهرگ‌های اقتصادی را با عدم تدبیر در مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نزنیم.

فرماندار قم تصریح کرد: اگر بتوانیم راهکارهای جدیدی ارائه دهیم، از روش‌های قهری استفاده نمی‌کنیم، ضمن اینکه شورای اطلاع‌رسانی باید با برگزاری اتاق فکر و بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه در جهت فرهنگ‌سازی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کند.

حیدری با تأکید بر اینکه باید در جهت سبک زندگی جدید کرونایی، راهکاری نوین ارائه دهیم،  یادآور شد: گاهی روش‌های قدیمی پاسخگو نیست و باید شیوه‌های اطلاع‌رسانی به سمت رویکردهای نوین باشد.

وی در مورد تأمین ماسک نیز گفت: در روزهای اخیر تلاش‌های خوبی انجام شد و از حالت بحرانی بیرون آمده‌ایم و در حال حاضر به‌اندازه کافی ماسک تأمین می‌شود، هرچند هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

فرماندار قم افزود: کمیته نظارت و به‌ویژه سیستم قضایی همراهی خوبی در روند تولید و توزیع ماسک داشت و تدابیری نیز در افزایش تولید و پایش توزیع اندیشیده شد.

وی تصریح کرد: در تأمین ماسک به‌صورت تولید خانگی مشکلی وجود ندارد و توزیع آن نیز آزاد شد، اما در تأمین ماسک سه لایه در داروخانه‌های نیازمند همراهی بیشتری هستیم، وقتی تقاضای کالایی افزایش می‌یابد باید مراکز توزیع را نیز افزایش داد.

حیدری عنوان کرد: گاهی شنیده می‌شود افرادی با شگرد خاص، اقدام به تهیه ماسک از داروخانه‌های قم می‌کنند و به دلیل ارزان‌تر بودن آن نسبت به سایر استان‌ها، ماسک‌های خریداری‌شده را در شهرهای هم‌جوار می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: باید با ارائه روزانه لیست داروخانه‌ها و برنامه‌ریزی بیشتر تلاش کرد مردم در تأمین ماسک با کمترین دغدغه‌ای همراه شوند و عرضه و تقاضا به تعادل برسد و با محدودیتی در تأمین آن مواجه نشویم.

فرماندار قم بیان کرد: سازمان صمت قم در اقدامی قیمت ماسک در قم را افزایش داد تا حدی از مشکلات کاسته و انگیزه برای فروش ماسک به دلیل اختلاف قیمت کم شود.

وی گفت: باید التهاب در خرید ماسک فروکش کند و تولید به‌اندازه کافی باشد تا بساط سوءاستفاده از ماسک، برچیده شود، ماسک باید به‌اندازه کافی و قیمت مناسبی در دسترس قرار بگیرد، ضمن اینکه نوع و کیفیت تولید ماسک نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =