۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
شیوه آموزش برنامه نویسی C++ در مکتب خونه

.

در این مقاله قصد داریم تا ضمن ارائه توضیحاتی درباره تاریخچه زبان قدرتمند برنامه نویسی C++، چرایی یادگیری زبان C++، شیوه آموزش برنامه نویسی C++ در مکتب خونه و آموزش هایی که در این زمینه درنظر گرفته شده است؛ بپردازیم. دانشجویان با مطالعه این مقاله می توانند به اغلب سوالات موجود در ذهن خود دست یابند.

آموزش برنامه نویسی C++ در مکتب خونه

زبان C در سال ۱۹۷۰ توسط فردی به نام Denis Ritchie و بر اساس زبان دیگری به نام BCPL طراحی گردید. C یک زبان میانی است که برنامه های نوشته شده با آن به راحتی از یک ماشین به ماشینی دیگر قابل انتقال است؛ به همین دلیل آن را یک زبان قابل حمل می نامند. بعد از ساخت زبان برنامه نویسی C خیلی از برنامه نویسان به برنامه نویسی با آن عادت کرده اند. از طرفی برنامه نویسان دیدند که دیگر برنامه ها پاسخگوی نیازهای آن ها نیستند. برای این که شکاف بین برنامه نویسی و دنیای خارج از بین برود برنامه نویسی شی گرا متولد شد. برنامه نویسی شی گرا، رویکرد خارق العاده ای نیست! فقط کاری که انجام شده این است که کم کم برای هر اقدامی کلاس بندی صورت پذیرفته و برای این­که تغییر اندازه یک متغیر باعث تغییر تمامی برنامه نشود؛ هر پروسیجری به همراه متغیرهایش در داخل یک کلاس قرار گرفته اند. در ضمن زبان برنامه نویسی C++، از تمامی توابع موجود در زبان سی، پشتیبانی می کند که فقط هدر مربوطه باید فراخوانی شود. البته در کل فرق اساسی C و C++ اضافه شدن برنامه نویسی شی گرا و وراثت به C++ است و تمامی توابع موجود در C را پشتیبانی می کند. با این توضیحات، افرادی که زبان C را قبلا آموزش دیده باشند، با شرکت در دوره آموزش C++ پروژه ها را سریع تر یاد می گیرند.

آموزش برنامه نویسی C++ در مکتب خونه

همان طور که می دانید، مکتب خونه با هدف ارائه کیفیت یکسان آموزشی و با ابزاری مثل آموزش مجازی قصد دارد تا آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس را به تمامی هموطنان، بدون در نظر گرفتن محدودیت های جغرافیایی عرضه نماید. از آن جایی که برنامه نویسی مکتب خونه پروژه محور، مبتنی بر آزمون، تمرین و محیط تعاملی در تالارهای گفتگو است بنابراین تمامی محدودیت های روش آموزش و یادگیری سنتی را درهم می شکند. یکی از مزیت های شرکت در آموزش برنامه نویسی C++، عدم نیاز به گذراندن واحدها و دروس پیشنیاز، امکان دریافت گواهی پایان دوره بعد از دریافت نمره قبولی مکتب خونه، دسترسی به فایل های کلاسی پس از اتمام و ... می باشد.

آموزش برنامه نویسی C++ در مکتب خونه

چرا آموزش C++؟

آنچه درباره آموزش C++ بسیار حائز اهمیت است، سرفصل های دوره می باشد. در یک طرح آموزشی جامع مانند آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس، مدرس دوره می بایست با ذکر مباحث مقدماتی، ذهن دانشجویان را با مبحث آشنا سازد. از آن جایی که زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس، مانند زبان پاسکال یک زبان ساختار یافته بوده و امکانات زیادی مانند استفاده از ساختارهای حلقه سازی را فراهم می کند، استفاده از زیر برنامه ها، بلاک ها، اشاره گرها، آرایه ها، ساختمان ها، فایل و... از اولویت های بعدی در آموزش C++ می باشد. در آموزش C++ مکتب خونه، بیان می شود که زبان برنامه نویسی C++ مورد علاقه بسیاری از برنامه نویسان خبره می باشد. سرعت زیاد زبان برنامه نویسی C++، شی گرا بودن زبان برنامه نویسی C++ علی رغم وجود زبان های برنامه نویسی همچون  C# و تعداد کم کلمات کلیدی موجب شده است تا با وجود گذشت زمان زیاد از عرضه این زبان، هنوز دوره آموزش C++  یکی از محبوب ترین دوره های هر آموزشگاه کامپیوتری باشد.

ویژگی های  آموزش C++  در مکتب خونه

برای بررسی دوره آموزش C++  کاربردی باید به مولفه هایی همچون وجود طرح درس و یا Lesson Planning، متد تدریس، میزان حل تمرین و پروژه های کلاسی، تجربه ی علمی و عملی اساتید دوره، به روز بودن مطالب، مشخص بودن اهداف یادگیری هر درس، صرفه جویی در زمان و هزینه، وجود ارتباط موثر مابین دانشجویان و استاد دوره، فرهنگ گروهی در کلاس درس، دسترسی به منابع درسی در صورت غیبت دانشجو، دریافت بازخورد از دانشجویان در حین تشکیل دوره، کمک به ارتقای دانش دانشجویان و نشان دادن مسیرهای آتی یادگیری و... اشاره کرد. خوشبختانه آموزش C++ از راه دور مکتب خونه، توانسته است تا اساسی ترین ویژگی های یک دوره آموزشی موثر را یکجا در خدمت مشتاقان یادگیری قرار دهد.

ویژگی های  یک دوره آموزش C++ کاربردی چیست؟

برای یادگیری هرچه بهتر پس از فراگیری آموزش C++ توصیه می شود تا علاوه بر شرکت در دوره برنامه نویسی ، پروژه های عملی ارائه شده توسط استاد دوره را به موقع انجام دهید، به استانداردهای زبان توجه کنید، کدهای ارائه شده در آموزش C++ را بخوانید. خواندن کدهای دیگر برنامه نویسان و هم دوره ای خودتان در تالار گفت و گو می تواند دقت، سرعت، تمرکز و فرآیند یادگیری شما را بهبود بخشد. از آن جایی که برنامه نویسی نیازمند داشتن تفکری خلاق در الگوریتم نویسی است، در آموزش C++ مکتب خونه یاد خواهید توانست این مهارت را در ذهن خویش پرورش دهید. متاسفانه در برخی از موسسات آموزشی شاهد هستیم که علی رغم ارائه بودجه بندی و طرح درس، اساتید به علل مختلف از جمله کمبود وقت، بر مطالب اولیه کد نویسی تاکید می ورزند.

مکتب خونه

مکتب خونه

مکتب خونه با ارائه متد جدید در زمینه آموزش C++ بر این محدودیت غلبه کرده و به شما نوید می دهد که مطالب شی گرایی در طی سه فصل همراه با پروژه های اجباری طراحی گردیده است به طوری که دانشجو بدون گذر از مرحله آزمون ها، نمی تواند به مرحله آموزشی بعدی ورود یابد. توجه فرمایید که ساعت دوره آموزشی C++ مکتب خونه مبتنی بر نیاز دانشجو طراحی شده است. برخی از دانشجویان خواستار آن‌اند تا با کلیت مطلب آشنا شوند  برخی دیگر می خواهند تا با جزئیات بیشتری آشنا شوند. مکتب خونه در آموزش C++ سعی دارد تا به انواع خواسته های دانشجویان پاسخ داده و به همین جهت دوره ۵۰ ساعته و دیگری ۱۰۵ ساعته را طراحی نموده است. اساتید انتخابی دوره آموزش C++ دارای سوابق اجرایی و نه صرفا علمی بوده و هریک دارای تجربیات پیاده سازی و استقرار پروژه های نرم افزاری را در رزومه کاری خویش دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رزومه اساتید، تاریخ شروع، مبلغ دوره و... می توانید به وب سایت مکتب خونه مراجعه نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413418