روایت اقدام متفاوت دولت روحانی در اجاره زمین در چند کشور برای تولید محصولات کشاورزی

رئیس جمهور می‌گوید، شیوه آبیاری باید تغییر کند و به آبیاری نوین تبدیل شود و برخی اوقات ما باید از کشت فراسرزمینی هم استفاده کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم هره برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر حرکت به سوی شیوه‌های نوین در کشاورزی، اظهار داشت: شیوه آبیاری باید تغییر کند و به آبیاری نوین تبدیل شود و برخی اوقات ما باید از کشت فراسرزمینی هم استفاده کنیم به این ترتیب که از کشورهای همسایه و یا قاره‌های دیگر زمین را اجاره کنیم و محصولش را بیاوریم که البته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در چندین کشور این کار را کردیم که باید همچنان انجام شود.

در همین رابطه بخوانید؛

روحانی:الگوی کشت باید صنعتی شود/باید از کشت فرازمینی استفاده کنیم

وی افزود: درکنار بهره وری درست از آب، بهره وری درست از خاک نیز اهمیت دارد چرا که استفاده از خاک در تنوع محصول بسیار مهم است و کود و بذری هم که استفاده می‌شود بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط کرونا برخی کشورها از ترس محصولات کشاورزی شأن را انبار می‌کنند و نمی‌فروشند، گفت: بنابراین امروز برای ما محصولات کشاورزی بسیار مهم است.

روحانی ابراز امیدواری کرد: امسال هم در تولید محصولات راهبردی مانند گندم خودکفا خواهیم بود و در محصولات دیگر هم شاهد تلاش بیشتری باشیم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =