عضو مجلس خبرگان گفت: حکومتی که با مردم خود برخورد ظالمانه ای داشته باشد، گور خود را کنده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سیداحمد خاتمی، صبح امروز در اجتماع اعتراضی طلاب، فضلاء و اساتید حوزه علمیه قم، در محکومیت کشتار مردم مظلوم بحرین، در محل مسجد اعظم قم، که با حضور مراجع عظام تقلید همراه بود، اظهار داشت: مراجع بزرگوار و حوزویان فریادشان این است که تا آخرین نفس و قطره خون، پای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ایستاده ایم.

خاتمی خاطرنشان ساخت: طبق معارف ناب اسلامی، بالاتر از دفاع از اسلام، دفاع از مظلوم وظیفه ماست، چنان که امام علی(ع) نیز به این موضوع تأکید دارند.

وی افزود: در خطبه 27نهج البلاغه می بینیم که امام علی(ع) می فرمایند شنیده ام در حکومت اسلامی و مملکت مسلمانان، به خانه زنی یهودی وارد شده و زیور آلات پایش را به زور در آورده اند؛ اگر کسی این را بشنود و بمیرد به جاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در بحرین از سوی برخی از به اصطلاح علما، شاهد فتواهای شیطانی هستیم که قلم آن فتواها، قلم اوباما و نیتانیاهو و مستکبران است.این منکر بزرگی برای این به اصطلاح علماست.

وی خاطرنشان کرد: مردم بحرین می گویند که می خواهیم خودمان سرنوشت خودمان را به دست بگیریم و آن را مشخص کنیم، می گویند که چرا یک خانواده بدون انتخاب مردم 40سال حکومت کند؟، می گویند حرف ما این است که بیاییم پای صندوق های رأی و انتخاباتی باشد که هم حاکم فعلی و هم افراد دیگر کاندیدا شوند و این مردم باشند که در نهایت انتخاب می کنند؛ که خوب این حرف ها، هم حرف اسلامی، هم عقلایی، و هم حقوق بشری است اما متأسفانه با گلوله جواب آن ها را می دهند.

استاد حوزه علمیه قم، همچنین خطاب به دولت بحرین و خاندان آل خلیفه، ابراز داشت: ناثواب ترین حکومت ها آن است که با ملتش برخورد خصمانه ای داشته باشد.

خاتمی با بیان این که دولت بحرین بیش از آن که با مردمش باشد با آمریکاست، گفت: ای دولت بحرین، بدان هر قطره از خون مردم خود را که می ریزید به نابودی تان نزدیک تر می شوید. روز عاشورا هم یزید فکر می کرد که با کشتن امام حسین(ع) و یارانش، کار تمام شده است و از این رو سرمست پیروزی بود، اما در همان روز گور خودش را کند.

 

مشروح این سخنرانی را در ادامه بخوانید:
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله سیداحمد خاتمی، در اجتماع اعتراضی طلاب، فضلاء و اساتید حوزه علمیه قم، در محکومیت کشتار مردم مظلوم بحرین، در محل مسجد اعظم قم، که با حضور مراجع عظام تقلید همراه بود، اظهار داشت: مراجع بزرگوار و حوزویان فریادشان این است که تا آخرین نفس و قطره خون، پای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ایستاده ایم.

وی با بیان این که از نگاه اسلام، امت اسلام، امت واحده است، گفت: طبق مبانی اسلام ناب، اگر به هر مسلمانی در هر گوشه ای از این عالم آسیبی وارد شود گویی به اسلام آسیب وارد شده است و به همین  دلیل پیروان مکتب ناب اهل‌بیت(ع) ظلم و کشتار مسلمانان مظلوم و بی دفاع در کشورهای مختلف را تحمل نمی کنند. 

پیروزی نهایی با ملت بحرین است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این اجتماع مصداق بارز اهتمام به امور مسلمین است، گفت: ما در این جا گردهم آمده ایم تا بگوییم ای مسلمانانی که بر شما ظلم می شود و ای مسلمانان مظلوم بحرین که زندگی شما مورد اشغال واقع شده است، ما هم شریک رنج شما هستیم و از این که به شما ظلم می شود، ناراحتیم و نیز پیامی برای شما داریم و آن این است که مقاومت کنید و بایستید؛ زیرا پیروز نهایی شما هستید.

وی خطاب به ملت های مسلمان منطقه و به ویژه مردم بحرین، تاکید کرد: هوشیار باشید که دشمن در صدد آن است تا شما را مأیوس و سلطه خود را بر کشورهای تان تثیبت کند و به همین منظور از طرق مختلف می‌خواهد راه مقاومت برگرفته از اسلام را کنار بگذارید!

آیت الله خاتمی خاطرنشان ساخت: طبق معارف ناب اسلامی، بالاتر از دفاع از اسلام، دفاع از مظلوم وظیفه ماست، چنان که امام علی(ع) نیز به این موضوع تأکید دارند.

وی افزود: در خطبه 27نهج البلاغه می بینیم که امام علی(ع) می فرمایند شنیده ام در حکومت اسلامی و مملکت مسلمانان، به خانه زنی یهودی وارد شده‌اند و زیور آلات پایش را به زور در آورده اند؛ اگر کسی این را بشنود و بمیرد، به جاست.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که یکی از دلایل دیگر تجمع اعتراضی ما، نهی از منکر است، گفت: امروز در بسیاری از کشورهایی که نام اسلامی را به خود گرفته اند، شاهد منکرات بسیاری هستیم که اولین آن ها دوستی با کفار و حتی پذیرش رهبری آن هاست. 

ننگی برای برخی سران اسلامی!
وی با بیان این که متأسفانه دوستی با کفار به معنای رهبری آنان است تصریح کرد: مایه تأسف  است که حاکمان برخی از کشورهای مسلمان به لندن بروند و آن جا تکلیف کشور مسلمان لیبی را مشخص کنند؛ این موضوع مایه ننگ این حاکمان است.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: امروز هر کس دوستی دشمنان اسلام را بپذیرد از آن هاست؛ چنان که حاکم بحرین که دل به دوستی آمریکا و رژیم صهیونیستی بسته، از آن هاست که این موضوع منکری بسیار بزرگ است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز در بحرین شاهد جنایات بزرگ دیگری نیز هستیم و آن تعرض به جان مسلمانان است، گفت: آیات و روایات حرمت مسلمانان را از حرمت کعبه بالاتر می دانند؛ اما می بینیم که مردم مظلوم بحرین به جرم پیروی از مکتب اهل بیت(ع) مورد آزار و اذیت اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: در عربستان و بحرین از سوی برخی به اصطلاح عالم، شاهد فتواهای شیطانی هستیم که قلم آن فتواها، قلم اوباما و نتانیاهو و مستکبران است و این منکر بزرگی برای این به اصطلاح علماست.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: امروز شاهدیم زمانی که مجروحین بحرینی را به بیمارستان انتقال می دهند، به جای آن که به اتاق های مداوا بروند توسط مأمورین امنیتی به زندان می روند.

سازمان‌های بین المللی چرا سکوت کرده‌اند؟!
وی تصریح کرد: چرا با این که جان و مال مسلمین در بحرین مورد تجاوز قرار می گیرد، سازمان های بین المللی و نهاد های حقوق بشری و حتی برخی از سازمان های اسلامی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی سکوت کرده اند؟!

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به برخوردهای دوگانه برخی از کشورها با تحولات اخیر منطقه خاورمیانه اشاره کرده و اظهار داشت: می گویند قیام مردم بحرین، قیامی طایفه ای است که این منکر و دروغی بزرگ است؛ چرا که اعتراضات مردم بحرین همانند اعتراضات مردم مصر و تونس است.

وی افزود: در بحرین یک شعار فرقه ای داده نشده است و حتی یک ماشین توسط مردم به آتش کشیده نشده است، اما می بینیم که به بدترین شکل با آن ها برخورد می شود.

خواسته‌های معقول و اسلامی که با گلوله پاسخ داده می‌شود!
آیت الله خاتمی تصریح کرد: مردم بحرین می گویند که می خواهیم خود سرنوشت خودمان را به دست بگیریم و آن را مشخص کنیم؛ می گویند چرا یک خانواده بدون انتخاب مردم 40سال حکومت کند؟، می گویند حرف ما این است که بیاییم پای صندوق های رأی و انتخاباتی باشد که هم حاکم فعلی و هم افراد دیگر کاندیدا شوند و مردم در نهایت انتخاب کننده باشند؛ خوب این حرف ها، هم اسلامی، هم عقلایی و هم حقوق بشری است، اما متأسفانه با گلوله جواب آن ها را می دهند.

وی در ادامه با بیان دلایل اعمال سیاست های دوگانه غرب در مقابل کشورهای منطقه، گفت: آمریکا تحت عنوان مقابله با دیکتاتوری وارد کشور لیبی شده، اما همین آمریکا در بحرین در کنار دیکتاتورها قرار می گیرد و حتی از سوی دیگر عربستان را مجاب می کند تا بحرین را اشغال و مردم معترض و مظلوم را قتل عام کند و لذا امروز کشور کوچک بحرین تبدیل به پادگان نظامی شده است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: غرب اشغال بحرین توسط عربستان را دخالت در امور داخلی بحرین نمی داند، اما اظهار نظر علما و مردم ایران را دخالت در امور داخلی بحرین می دانند؛ یا للعجب!!!

حضور عربستان هیچ توجیهی ندارد
وی افزود: می گویند که حضور عربستان در بحرین پیرو قرار داد سپر جزیره است، حال آن که قرار داد سپر جزیره می گوید که اگر کشورهای دیگر به یکی از کشورهای امضا کننده این قرار داد حمله کردند، کشورهایی که این قرار داد را امضا کرده اند باید از آن کشور مورد حمله واقع شده حمایت کنند، اما امروزه تنها مردم بحرین هستند که علیه حکومت فاسد آل خلیفه قیام کرده اند؛ از این رو این کار عربستان هیچ توجیهی ندارد. 

هشداری به دنیای استکبار
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان این که این اجتماع پنج حرف اساسی دارد، گفت: به دنیای استکبار می گوییم که دست از دخالت در امور مسلمین بردارد؛ می د انیم که تمام جنایات دنیا و به ویژه کشورهای اسلامی زیر سر آمریکاست؛ از این رو به آمریکا هشدار می دهیم که اگر دست از جنایات خود برندارد، شاهد خروش یکپارچه جهان اسلام خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیام دیگر ما به سازمان ملل و مجامع حقوق بشری است که این وظیفه شماست که از حقوق ملت ها، دفاع کنید. به آن ها می گوییم که مردم دنیا می دانند که امروز سازمان ملل به جای آن که از حقوق ملت ها حمایت کند، از حکومت ها حمایت می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تعجب بیشتر ما این است که چرا سازمان های اسلامی، همچون کنفرانس اسلامی سکوت پیشه کرده اند!

وی تصریح کرد: سکوت مجامع بین المللی و اسلامی در  جنایات علیه مسلمانان، شرکت در جنایات جنایت گران است.

آیت الله خاتمی یادآور شد: مسلمانان جهان پیامی به علمای جهان اسلام دارند و آن این که دست از سکوت بردارید و جلوی فتواهای شیطانی را بگیرید و الا ملعون خدا و پیامبر(ص) خواهید بود.

خادم الحرمین یا خائن الحرمین!
وی با بیان این که امت های مسلمان، پیامی هم به آل سعود و دولت عربستان سعودی دارند، گفت: هر چه زودتر خاک بحرین را ترک کنید و به جنایات قرون وسطایی پایان دهید؛ از مسلمانان بحرین عذرخواهی کنید و الا جهان اسلام به جای آن که شما را خادم الحرمین بنامند، خائن الحرمین خواهند نامید.

استاد حوزه علمیه قم، همچنین خطاب به دولت بحرین و خاندان آل خلیفه، ابراز داشت: ناصواب ترین حکومت ها آن است که با ملتش برخورد خصمانه و ظالمانه ای داشته باشد، گور خود را کنده است.

آل خلیفه به نابودی نزدیک‌تر می‌شود
آیت الله خاتمی با بیان این که دولت بحرین بیش از آن که با مردمش باشد، با آمریکاست! گفت: ای دولت بحرین، بدان هر قطره از خون مردم خود را که می ریزید به نابودی تان نزدیک تر می شوید.

وی در پایان اظهار داشت: روز عاشورا هم یزید فکر می کرد که با کشتن امام حسین(ع) و یارانش، کار تمام شده است؛ بر این اساس سرمست پیروزی بود، اما در همان روز گور خودش را کند. 

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =