رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: عربستان به سرنوشت رژیم شاه گرفتار خواهد شد.

احمد توکلی در گفت​وگو با خانه ملت با اشاره بر موضع وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر آنکه تهران در مسیر اشتباهی قرار گرفته است، با طرح این سوال که آیا ما در مسیر اشتباه هستیم یا عربستان؟، گفت: کشوری که ازحقوق ملت‌ها دفاع می‌کند و در مسیر تحقق اراده مردم بر سرنوشتشان گام برداشته است، در مسیر اشتباه قرار دارد یا کشوری که با کشتار، زور و ارعاب مقابل آزادی خواهی شیعیان ایستادگی می‌کند؟ 

نماینده مردم تهران، ادامه داد: عربستان رفتاری را از خود نشان داده و کاری کرده که ننگ تاریخ برایش باقی مانده و به سرنوشت شاه گرفتار خواهد شد. 

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره بر افزایش ادعاها علیه ایران از سوی عربستان ادامه داد: ایران برای کشورهای منطقه الگو است و امروز کشورهای منطقه تحت تاثیر ایران قرار دارند.

توکلی با بیان آنکه ادعاها واکنش به توفیقات ملت ایران است، اذعان داشت: به رغم دشمنی آمریکا ایران با پیشرفت‌هایی که در عرصه علم، فناوری وتکنولوژِی داشته سرمشق کشورهای منطقه شده است.  

وی به سابقه اسلام خواهی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: مردم منطقه قصد دارند تحت تاثیر سابقه تاریخی ایران هویت تاریخی خود را احیا کنند، آن هم در شرایطی که آزادی ندارند و عربستان دراین شرایط ایران را رقیب خود می داند.

وی با تاکید بر آنکه ایران خیرخواه مردم منطقه است،  گفت: ایران تصمیم گرفته تا از انقلاب‌های آنها حمایت کندو دولت عربستان باید بداند در چنین شرایطی به دست مردم منطقه سرانجام به سرنوشت شاه دچار می‌شود. 

نماینده مردم تهران اضافه کرد: لشکریانی که سعودی‌ها به بحرین فرستاده‌اند یا جنازه آل خلیفه را با خود به عربستان می‌برند یا همراه با خاندان ستمگر آل خلیفه در بحرین به دست مردم دفن خواهند شد. 

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان آنکه مردم بحرین در همان روزهای اول خواهان تغییر حکومت دیکتاتوری آل خلیفه بوده‌اند، تاکید کرد: جای هیچ مذاکره​ای نیست و مجلس مدافع تغییر حکومت به دست مردم و  نه مدافع مذاکره آل خلیفه با مردم است.

"سعود الفیصل" وزیر امور خارجه عربستان اخیرا در سخنانی در جمع خبرنگاران در خصوص مواضع ایران در قبال سرکوب قیام مردم بحرین ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح کرده است.

/111112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =