واکنش ظریف به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران

وزیر خارجه ایران، مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای پرواز ماهان را بی‌قانونی توصیف کرده و گفت قانون‌شکنان را باید قبل از اینکه فاجعه بیافرینند، متوقف کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ظریف در توئیترش نوشت:" ایالات متحده به شکل غیرقانونی قلمرو یک کشور دیگر را اشغال کرده و سپس یک پرواز طبق برنامه غیرنظامی را هدف آزار قرار می‌دهد و جان مسافران بی‌گناه غیرنظامی را به خطر می‌اندازد؛ ظاهراً به قصد این که از نیروهای اشغالگرش محافظت کند. گستاخی سبب تلنبار شدن قانون‌شکنی‌های آمریکا بر روی هم شده است. باید پیش از بروز یک فاجعه، این قانون‌شکن‌ها را متوقف کرد."

شامگاه پنجشنبه دو جنگنده آمریکایی برای پرواز ۱۱۵۲  خطوط هوایی ایران از مبدأ تهران به مقصد بیروت، در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کردند. خلبان هواپیمای ایرانی نیز مجبور شد ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حادثه رخ داده برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود، اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =