تمدید محدودیت های کرونایی لرستان تا ۹ مرداد

استاندار لرستان گفت: با توجه به شرایط استان از وضعیت ویروس کرونا، محدودیت های عمومی به مدت یک هفته تا نهم مردادماه تمدید شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سیدموسی خادمی افزود: بنابر، این تصمیم هر گونه چاپ و نشر آگهی ترحیم ممنوع است و ارشاد اسلامی و اصناف نسبت به پلمپ واحدهای متخلف اقدام کنند و شهرداری ها بنرهای ترحیم در سطح شهر را جمع آوری کنند.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم ممنوع و جرم مشهود است و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

استاندار لرستان تصریح کرد: دهیاران و بخشداران نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم اقدام و در صورت بروز تخلف گزارش دهند و سالن های آرایش و زیبایی در مدت اعلام شده تعطیل خواهند بود.

خادمی گفت:  امر به معروف و نهی از منکر در زمینه استفاده از ماسک و عدم برگزاری مراسم  یک اقدام مطلوب است و  گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص عدم برگزاری مراسم ترحیم به مداحان اطلاع رسانی  و سازمان صنعت معدن و تجارت موضوع تهیه و توزیع ماسک را در سطح استان اجرایی کند.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی نیز نسبت به کاهش ظرفیت مسافران برای رعایت فاصله اجتماعی اقدام  و  در ترمینال های مسافربری ماسک ارزان قیمت توزیع شود.

وی اظهار کرد: تعزیرات حکومتی نسبت بازرسی و تعطیلی اماکن پر تجمع؛ شهرداری ها  با کمک ادارت آبفا نسبت به ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اقدام کنند و کمک های مومنانه به اقشار کم درآمد جامعه و آسیب دیده از کرونا ادامه  داشته باشد.

خادمی تصریح کرد: تمامی جلسات، طبق مصوبه ستاد  مقابله با کرونا است تعطیل و صرفا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شوند و با توجه به اینکه مراکز درمانی استان به لحاظ امکانات و تخت مراقبت های ویژه با محدودیت مواجه هستند، رو رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضرورت دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =