۲۷ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
حرف حق محمدحسین میثاقی و یک حمله ناحق

شاید به جهات مختلف به محمد حسین میثاقی انتقاد وارد باشد اما گلایه گزارشگر بازی نقت مسجد سلیمان و پرسپولیس جای دفاع ندارد.

قصه این است.  کسی نظر مخالف برنمی‌تابد. وقتی از فردی انتقاد کنید، همه را جمع می‌بندد تا نه تنها از پاسخگویی مستقیم مقابل شما در برود، بلکه دیگرانی را هم مقابل‌تان بگذارد. این قصه فوتبال ما شده. مثلا باشگاهی با بازیکنی به مشکل می‌خورد. طرفین ایراد را در خود جستجو نمی‌کنند. به قیمت عذرخواهی نکردن به خاطر اشتباه، طرفداران را مقابل باشگاه یا بازیکن قرار می‌دهند تا در چشم به هم زدنی یک دعوای شخصی تبدیل به یک دعوای جمعی و گروهی شود. 
مورد محمدحسین میثاقی و گزارشگر بازی پرسپولیس هم یکی از  همین موارد بود. حسین شیخ آزادی گزارشگر دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان که احتمالا در اتاق مخصوص و زیر باد کولر نشسته بود، تلاش می‌کرد گزارش سرد خود را به رطوبت و گرمای هوای مسجد سلیمان ربط دهد. او روی گل اول پرسپولیس طوری گزارش کرد که انگار تیم محبوبش-در واقعیت هم همینطور است-گل خورده و از فرط ناراحتی نمی‌خواهد حتی لام تا کام حرف بزند. با این حال چون وظیفه دارد گزارش کند، یک جمله از سر وظیفه می‌گوید، بی‌آنکه آب و تابی به مهمترین لحظه یا لحظات مسابقه بدهد.

محمدحسین میثاقی هم یک انتقاد ریز کرد و گفت نفهمید چه شده. در نیمه دوم اما همه شاهد حمله ناحق شیخ آزادی به مجری فوتبال برتر بودند. او سعی کرد جمله میثاقی را به کل عوامل تصویربرداری و عوامل صدا و سیما ربط دهد، با این جمله که او تلاش کرد آنها را زیر سوال ببرد، برایش باید تاسف خورد. اما واقعا چه ربطی دارد؟ انتقاد از یک گزارشگر صورت گرفته اما حربه تقابل کل عوامل صدا و سیما در ورزشگاه برای جنگ با میثاقی، می‌شود ماجرای آن جنگ‌های زرگری و فرار کردن از غذرخواهی یا پاسخگویی. شیخ آزادی می توانست بگوید در آن لحظه حس و حال نداشته، یا در آن لحظه صدایش گرفته و حواسش نبوده، نه اینکه بخواهد زمین و زمان را مقابل میثاقی بگذارد و بگوید به همه عوامل توهین کرده است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    82 97
    خودتون رو نکشید.. سالی که سپاهان جلوی تماشاچی های پرسپولیس تو آزادی با پرسپولیس بازی داشت و بازی یک یک شد و سپاهان قهرمان شد گزارش گر عادلتون جناب عادل فردوسی پور روی گل سپاهان گفت گل.. همین.. ولی روی گل پرسپولیس حلق خودش رو خیلی آزار داد.. انگار پرسپولیس قهرمان شده
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    41 9
    به کیفیت تصاویر هم ایراد داشت عزیز
    • US ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      41 11
      کاری به جنبه های شخصیتی میثاقی نداریم ، اما در این مورد خاص انتقاد گزارشگر مسجد سلیمان از میثاقی اصلا وارد نیست. چون وقتی یک گروه تلویزیونی مسئولیت پخش یک مسابقه را برعهده میگیرند و بابت آن دستمزد دریافت میکنند موظفند در هر شرایط آب و هووایی تصویر و صوت با کیفیت ارائه دهند. اگر از نظر آنها گرما مانع کار است خب باید این را رسما اعلام کنند تا کار تصویربرداری متوقف شود. در ضمن در دنیا این همه نقاط گرمسیر و سردسیر و بد آب و هوا وجود دارد که مسابقات مختلف ورزشی در آنها با بهترین کیفیت فیلمبرداری و ارسال میشود ، مثل امارات قطر ، برزیل و غیره که گرمایشان حتی بیشتر از مسجد سلیمان است . یا حتی در برف و یخبندان شدید روسیه و مسکو چه مسابقات فوتبال مهمی برگزار میشود که با بهترین کیفیت تصویربرداری و ارسال میشود.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    43 28
    اصلنم معلوم نیس پرسپولیسی هستی. گفت کیفیت تصویر هم مناسب نبوده فقط صدا رو نگفت
  • رک IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    94 62
    میثاقی حرف مفت زدجواب دندان شکن خوردجواب های هوی است داداش توچرانارحان شدی
  • ابوذر IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    94 49
    از کی تا حالا مجری شبکه سه باید نمره گزارشگری بده نخیر آقای مقاله نویس حرف شما کاملا غلط است این مجری جوان و ناپخته است که میخواهد ادای استاد خودش را در بیاورد اما آینه اش غماز نیست ...
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    82 20
    تحليل آبكي شما يه روز توي تابستون بيا خوزستان ببينم ميتوني هواش رو تحمل كني بعد قضاوت كن
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    62 14
    بزرگترین توهین را برنامه فوتبال برتر به تیم های شهرستانی می کنه وقتی حاضر نیست مسابقه آنها را پخش کنه یعنی شما حتی قابل دیده شدن هم نیستید
  • US ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    40 18
    گزارشگر که از گرما می نالد ، اولا خودش در اتاقک کولر دار هست و ضمنا اگر جای بازیگران در میدان بود چکار میکرد ، مینشست وسط میدان گریه میکرد ؟؟؟!!!!!
  • رضا فرخزاد IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    22 12
    دقیقا یادمه،سپاهان قهرمان شد،و دقیقا همین انتقاد به گزارشگرهای شبکه سه مقابل تیمهای شهرستانی هست، اما هرکی ندونه،شما که قطعا ی اصفهانی متعصب هستی میدونی که گزارشگر و مجری فوتبال برترتون،چقد ناسیونالیسم هستند،و وقتی تیمهای شهرستان میان بازی میکنن با تیمهای اصفهان،انگار تیم اجنبی اومده
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    60 34
    انتقاد نویسنده وارد نیست. میثاقی طرفدار پیروزی است . اگر تیم دیگری قهرمان میشد همین حرف رو میزد؟ شما هم طرفدار تیم سوگلی وزیر هستید .