راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و مجوزهای دریافت شده، هنرستان هنرهای زیبای دختران از مهر ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های توسعه آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: یکی از مواردی که در قانون پیش‌بینی‌شده تأسیس هنرستان‌های وابسته است چراکه برخی از رشته‌ها فقط در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی قرار دارد.
اسماعیلی افزود: متولی اصلی رشته‌های هنری در حوزه‌های نقاشی، گرافیک، موسیقی، سینما و تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد است، بنابراین هنرستان مربوط به این رشته‌ها باید با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد تأسیس شود، در این راستا تفاهم‌نامه‌ای نیز منعقد شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: هنرستان هنرهای زیبای ویژه دختران در قزوین تأسیس شده که دیپلم این مدرسه زیر نظر آموزش و پرورش صادر می‌شود.
او بیان کرد: مهم‌ترین زیرساخت در حوزه‌های فرهنگی و هنری، آموزش است، همچنین تربیت هنرمند در تراز جمهوری اسلامی برای آینده کشور در مقابله با هجمه‌های دشمنان ضروری است.
اسماعیلی یادآور شد: وظیفه اصلی هنرستان تربیت هنرمند در تراز انقلاب اسلامی است، نیازهای فرهنگی جامعه امروز ما شامل ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تربیت هنرمند متعهد، تأکید بر فرهنگ ایرانی و اسلامی، شناخت هنرهای ایرانی، شناخت و کشف استعدادهای هنری و آموزش هنرهای مدرن و منطبق با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است.
او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ هنرستان هنرهای زیبا در ۲۷ استان کشور فعالیت دارند و بیش از ۶هزار هنرجو در این مدارس مشغول هنرآموزی هستند، هنرجویان در رشته‌هایی از قبیل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی و انیمیشن مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به وضعیت فعلی استان قزوین، یادآور شد: بیش از ۲۵۰۰هنرمند در سطح استان شناسایی شده است، بیش از ۱۰ انجمن فرهنگی و هنری و همچنین بیش از ۱۵۰موسسه، آموزشگاه و مراکز هنری در سطح استان فعال هستند و بیش از چهار هزار هنرجو در رشته‌های مختلف هنری شناسایی شدند.
او اظهار کرد: اولویت اصلی ما تأسیس یک مرکز پایه آکادمیک در استان است که استعدادهای هنری در جهت مطلوب تقویت شوند، هنرستان هنرهای زیبا مورد استقبال گسترده خانواده و جوانان قرار گرفته است.
اسماعیلی یادآور شد: اقدامات لازم برای تأسیس هنرستان انجام شده است، با همکاری آموزش و پرورش فضای فیزیک مناسبی در نظر گرفته شده، امکانات و تجهیزات تخصصی تهیه شده و نیروی انسانی در بخش اداری و تدریس شناسایی شده است، همچنین دروس تخصصی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد و دروس عمومی توسط آموزش و پرورش آموزش داده می‌شود.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم از وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد همچنین اعتبارات در سه بخش عمرانی، تجهیزات و هزینه‌ها تأمین شده است، در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش استان، این هنرستان از مهرماه سال جاری در دو رشته و در پایه دهم ویژه دختران آغاز به کار می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =