استاندار: تسهیل فرایند کسب و کار اولویت آذربایجان‌شرقی است

ایرنا نوشت: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم هم افزایی همه سازمان های مسوول در حمایت و ترویج کسب و کار و سرمایه‌گذاری گفت: تسهیل فرآیند کسب و کار اولویت اصلی و مهم مدیریت این استان است.

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در مراسم افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در محل اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه این استان از پیشتازان ایجاد و راه اندازی پنجره های واحد سرمایه گذاری است، افزود: این برنامه از سال ۱۳۹۲ شروع شده و هم اکنون فعال است.

وی اظهار داشت: در حوزه پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار نیز از سال گذشته برنامه ها و مقدمات اجرایی آن در استان با همکاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک، امور اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، پست و اتاق بازرگانی آغاز شد و امروز فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

پورمحمدی با تاکید بر ارزش و اهمیت آسان سازی فرآیند کسب و کار، یادآوری کرد: امروز در شرایط سخت اقتصادی و وجود تحریم های ظالمانه دشمنان و نیز شرایط کرونایی به شدت نیازمند چنین امکاناتی برای تسهیل سرمایه گذاری و ثبت شرکت های مختلف هستیم و در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی استان اهتمام ویژه ای خواهند داشت.

وی لازمه تسهیل در حوزه کسب و کار را همکاری و تعامل  نزدیک و فشرده دستگاه های مختلف اجرایی با صاحبان صنایع و تولید کنندگان و در راس آنها اتاق بازرگانی تبریز دانست و اضافه کرد: هم اکنون در این زمینه شاهد شرایط خوب و همکاری های مناسب بین دستگاهی هستیم به گونه ای که رتبه ۱۶ آذربایجان شرقی در فضای کسب و کار در سال گذشته به رده ۱۰ صعود کرده است.

پورمحمدی از آذربایجان شرقی به عنوان استانی با امکانات و ظرفیت های مهم تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی  و مهمتر از آنها دارای مزیت های اقتصادی و تجاری در منطقه شمال غرب کشور یاد کرد که دریچه ارتباطی ایران با اروپا، اوراسیا و بازار وسیع آسیای میانه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در آذربایجان شرقی ۱۱ واحد خودرو ساز فعال است که ۳۵ درصد قطعات این صنعت در ایران را تولید می کنند، گفت: وجود ۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی با بیش از ۱۰ کارگر از دیگر مزیت های اقتصادی و تولیدی استان است که لزوم راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار را اجتناب ناپذیر می کند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این مراسم راه اندازی پنجره شروع کسب و کار را لازمه ارتقای جایگاه ایران در حوزه فضای کسب و کار و سرمایه گذاری دانست و گفت: ما در اتاق تبریز مقدمات این امکان را از سال گذشته فراهم کرده ایم.

یونس ژائله شرایط اقتصادی ایران در زمان حاضر را بسیار سخت و دشوار خواند و با بیان اینکه دولت وضعیت سخت تری را سپری می کند، راهکار برون رفت از این وضعیت را همکاری و حمایت های دوجانبه بخش دولتی و غیردولتی برشمرد.

وی بر حمایت دولت از بخش خصوصی تاکید و اضافه کرد: بسیاری از شرکت های دولتی ارزهای خود را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده اند و باید دولت نیز در قبال این فعالیت های موثر سیاست های تشویقی را نیز در پیش بگیرد.

ژائله با اشاره به شرایط دشوار تولید در وضعیت کرونایی از تعطیلی بسیاری از واحدهای کوچک تولیدی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید در این شرایط حمایت های مناسبی از صنایع کوچک داشته باشد.

براساس این گزارش، پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار امروز همزمان در تبریز، در شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد نیز راه اندازی شد که پیشتر همین امکان در استان تهران نیز به بهره برداری رسیده بود.

کاهش مدت زمان صدور مجوز ثبت شرکت از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت از اهداف مهم و اصلی راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار اعلام شده است.

بر اساس اعلام مسئولان وزارت امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فضای کسب و کار در میان ۱۹۰ کشور جهان در رده ۱۷۸ قرار دارد که با راه اندازی این پنجره می توان به ارتقای این جایگاه امیدوار بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =